Молитва божией матери радуйся невеста неневестная

Иконы

Полное собрание и описание: молитва божией матери радуйся невеста неневестная для духовной жизни верующего человека.

Православные иконы и молитвы

Информационный сайт про иконы, молитвы, православные традиции.

Икона Невеста Неневестная в чем помогает

«Спаси, Господи!». Спасибо, что посетили наш сайт, перед тем как начать изучать информацию, просим подписаться Вас на нашу группу Вконтакте Молитвы на каждый день. Так же посетите нашу страничку в Одноклассниках и подписывайтесь на ее Молитвы на каждый день Одноклассники. «Храни Вас Господь!».

Уже на протяжении многих веков икона Божьей Матери является самой почитаемой в православном мире. Хотелось бы остановить внимание на иконе «Радуйся Невеста Неневестная». В нашей статье вы сможете узнать историю чудотворного образа, о чем молятся Богородице и какую молитву нужно произносить перед Ее ликом.

Немного истории

Нужно отметить, что икона Невеста Невестная является достаточно редкой. Ее можно встретить не в каждом храме. На ней Дева Мария изображена без младенца. У Нее сложены руки, а взгляд опущен вниз. Такое изображение Богородицы показывает ее покорность и преданность воле Бога.

Нем многие знают, что на образе запечатлён момент Благовещения, когда Архангел Гавриил явился с вестью о рождении сына Божьего.

Сначала икона была выполнена на холсте, прикрепленном к доске из кипариса. Этот образ был подарен преподобному Серафиму Саровскому. Такой подарок ему преподнес Николай II. Дело в том, что преподобный видел душу каждого человека и поэтому он имел право просить исцеление для простых православных верян.

Рядом с образом всегда горела лампадка и лежало святое масло, которым Серафим и лечил людей. Близкие люди преподобного говорили о том, что вся его жизнь проходила под благословением Богородицы. Очень часто Серафим рассказывал, что Она вместе с Господом являлись ему во сне, и теперь помогают в исцелении верующих от тяжких болезней.

Где находится святой лик

К сожалению точной информации, о происхождении иконы нет. Сам преподобный Серафим называл ее «Радость радостей». В далеком 1833 году отец, преклоняясь перед иконой умер, и после его смерти она была отдана в женский монастырь, который находится в Дивеево. Игумен Нифонит благословил икону. Она является Верховной игуменьей монастыря. На память о Серафиме на против образа горит серебряная лампадка, которая принадлежала преподобному.

Чудотворный образ находится в серебряной ризе с позолотой, которая была изготовлена после ее передачи в монастырь. В 1927 году по целому ряду причин монастырь, где находилась икона пришлось закрыть. Последняя служба в нем проходила 21 сентября. При закрытии монастыря его жителей на улицу никто не выгонял, при этом были созданы такие условия, что все монахини ушли из него.

Монахиням запрещалось носить их монашескую одежду, а вместо святых образов на стенах висели фотографии с Ленином. До 1941 года икона находилась на хранении у игумении Александры. После того как она умерла она перешла к монахине Марии. Она уже в качестве подарка передала икону патриарху Пимену.

Сегодня же икона находится в покоях Патриарха всея Руси в храме, который был основан в честь иконы Владимирской Богоматери. Днем почитания святого образа Богородицы считается 22 декабря по новому стилю календаря.

Что означает икона Невеста Неневестная

Чудотворная икона считается женской. Поэтому сила ее больше направлена на помощь и оберегание именно представительниц женского пола. Обращаясь к этой иконе, девушка сможет сохранить чистоту, добрый нрав, целомудрие. Нужно отметить, что чем сильнее вера, тем быстрее исполняются просьбы, которые были вознесены вместе с молитвой к Богородице.

Чем еще помогает икона Невеста Неневестная? К святому образу обращаются со следующими просьбами:

  • о помощи с легкостью пережить все трудности переходного возраста,
  • о помощи в зачатии и дальнейшем легком родоразрешении,
  • от избавления от различных заболеваний,
  • о счастливой семейной жизни дочерей,
  • от избавления от темных и дурных мыслей.

Богородица Невеста Неневестная — икона которая должна быть в каждом доме. Ведь к ней можно обращаться не только в стенах храма, но и дома.

Молитва чудотворному образу звучит так:

О Пресвятая Дево Богородице, Христа Царя и Бога нашего Мати, умиления сокровище и милости источниче, душеспасительных даров подательнице и скорбящих душ благодатная утешительнице!

К Тебе с любовию припадаем и пред святою иконою Твоею молимся: умоли, Владычице, возлюбленнаго Сына Твоего Христа Бога нашего помиловати и спасти нас, погибающих во гресех, вдохни в души наша покаяние искреннее и умиление богоугодное.

Слезами очистительными омый нас от скверны греховныя и яви чисты и непорочны рабы Христовы. Вся благопотребная житию временному и вечному спасению нашему милостивно, Госпоже, нам даруй. Мир умири, святую обитель сию добре сохрани, безмятежие и изобилие плодов земных нам низпосли и на кончине живота нашего не лиши нас Матерняго Твоего заступления и помощи, да предстательством Твоим безбедно прейдем мытарства воздушная и сподобимся унаследовати Царство Небесное.

Ей, Царице всеблагая, всех радостей радосте и всего мира христианскаго утешение, помози нам ныне и тогда, егда наипаче помощи Твоея святыя востребуем, и спаси нас Матерними Твоими молитвами ко Христу Богу, Емуже со Отцем и Святым.

Пусть хранит Вас Господь!

Вам будет интересно посмотреть видео, где Вы услышите красивую молитву Богородице Невеста Неневестная:

Радуйся, Невесто Неневестная . молитва

Радуйся, Невесто Неневестная!

Марие, Мати Христа, Истиннаго Бога,

Всех сирых и вдов Утешение, в бедах и скорбех помоще,

Радуйся, Невесто Неневестная!

Понравилось: 3 пользователям

  • 3 Запись понравилась
  • 8 Процитировали
  • 0 Сохранили
    • 8Добавить в цитатник
    • 0Сохранить в ссылки

    потому,то чувствуется . чистота

    Лех_Кочывонс, очень красивое исполнение

    Молитва божией матери радуйся невеста неневестная

    Кондак Пресвятой Богородице

    Взбранной Воеводе победительная, яко избавльшеся от злых, благодарственная восписуем Ти раби Твой, Богородице, но яко имущая державу непобедимую, от всяких нас бед свободи, да зовем Ти: радуйся, Невесто Неневестная.

    Взбранной Воеводе – непобедимой Воеводе (взбранный – непобедимый в бранях – сражениях). Победительная – победное (пение, то есть победную песнь). Яко избавльшеся от злых – так как избавились (буквально: как избавившиеся) от зла (от бед). Благодарственная – благодарственное (благодарственную песнь). Восписуем Ти – воспеваем (буквально: пишем) Тебе. Яко имущая державу – (Ты), как имеющая силу. Неневестная – не вступившая в брак (буквальный перевод греческого слова).

    + Акафист Пресвятой Богородице, начинающийся этим кондаком, написан в VII веке в Константинополе. Это – первый (и прекраснейший) из акафистов, ставший образцом для всех последующих. Все 12 икосов акафиста заканчиваются многократными «перепевами» Архангельского приветствия Пресвятой Деве – «радуйся!», заключительное из которых – Радуйся, Невесто Неневестная! Мы величаем небесную чистоту Неискусобрачной Девы, неизреченно родившей Христа Бога нашего, и в Своей чистоте «Честнейшая Херувим» Невеста Неневестная предстает пред нами как величайшая воительница с силами зла – Взбранная Воевода, имущая державу непобедимую.

    Радуйся, Невесто Неневестная! Если мы обратимся к греческому языку, на котором написан акафист, то увидим, что все эти три слова, буквальной точностью переведенные на церковнославянский язык и вошедшие в наше религиозное сознание, должны были восприниматься греками несколько иначе, чем воспринимаем их мы.

    Радуйся – приветствие Архангела Гавриила, донесенное до нас Евангелием, – и до Рождества Христова, и после него было на греческом языке обычным приветствием – тем же, что наше «здравствуй». В явлении Ангела, в его дивных и таинственных словах внутренний смысл приветствия, забываемый в обыденной жизни, конечно, обновился и засиял со всею силой; акафист Пресвятой Богородице (и всякий позднейший вдохновенно сочиненный акафист), весь пронизанный этим «радуйся!» и искрящийся радостью величания, также воскрешает дремлющее в обыденном языке значение греческого слова. Но в русском (и древнерусском) языке приветствовали друг друга не словом «радуйся», а словом «здравствуй» (в котором мы обычно забываем пожелания здоровья). «Радуйся» остается для нас словом всегда более насыщенным, особенным – осознанным словом о радости, неповторимым приветствием для пречистой Девы Марии и святых Божиих.

    Невесто Неневестная – прямой, буквальный перевод двух греческих слов. Церковнословянскому невеста соответствует греческое слово «нимфа», которое означает не только девушку-невесту, но и новобрачную жену, и молодую женщину. Новый Завет (и греческий перевод Библии) придал этому слову огромную мистическую глубину: Невеста Агнца в Откровении Иоанна Богослова (Откр. 19, 7; 21, 22, 17) не только предназначена Ему, но и стоит с Ним в таинственном браке; это образ и Богоматери, и Церкви (в ней мы узнаем невесту Песни Песней и прочих книг Писания). А греческое слово, переведенное славянским словом неневестная – это отрицательная форма от первого слова, означающая «не вступившая в брак»; это слово было вполне обычно для греческого языка. Для греческого, но не для славянского! Ведь в славянском невеста – это именно не-ведомая, непознанная (то есть как раз то, чему соответствует греческое неневестная) девушка, не вступившая в брак, хотя и предназначенная к нему; слово само несет в себе значение чистоты. Внутри славянского языка слово неневестная труднообъяснимо. Оно вносит новый оттенок смысла в выражение акафиста: Чистая Невеста, но – Неневестная, не обыкновенная, не сопоставимая ни с какой иной невестой.

    Другие славянские эпитеты Богородицы, соответствующие слову Неневестная, – Неискусобрачная, Неискусомужняя.

    Взбранной Воеводе победительная… Эти слова почти все мы привыкли на слух воспринимать как единое целое, поэтому не чувствуем структуру фразы (достаточно простую): (кому?) Взбранной Воеводе (мы) восписуем (что?) победительная благодарственная, то есть победную благодарственную песнь, (почему?) яко избавльшеся от злых – так как избавились от бед.

    Преславная Приснодево, Мати Христа Бога, принеси нашу молитву Сыну Твоему и Богу нашему, да спасет Тобою души наша.

    Все упование мое на Тя возлагаю, Мати Божия, сохрани мя под кровом Твоим.

    Богородице Дево, не презри мене грешнаго, требующа Твоея помощи и Твоего заступления, на Тя бо упова душа моя, и помилуй мя.

    Тобою – здесь: через Тебя, Твоим заступничеством. Под кровом – под покровом.

    Молитвы «Преславная Приснодево…» и «Все упование мое…» – творения преподобного Иоанна Дамаскина.

    Икона невеста неневестная — значение, в чем помогает

    Удивительна история появления на свет Господа Иисуса Христа. Его мать осталась невинной девушкой, хотя и родила Сына. Отсюда пошло название иконы «Невеста неневестная», которая показывает Марию в момент после Благовещения.

    История иконы и значение

    Образ покоряет своей нежностью, ведь Дева Мария запечатлена в тот момент, когда услышала весть о том, что через нее миру явится Спаситель. Поначалу она удивилась — как можно зачать ребенка, не зная мужчины? Когда же Ангел пояснил, что это будет чудо Божие, она смиренно приняла Его волю. Мария полностью была готова ко всему, что потребует от нее Господь.

    Что означает эта икона? Как может быть невеста — неневестной? Человеческий ум понять это не в силах, ведь создание не больше создателя. Образ напоминает о главной добродетели — смирении. Послушание Марии противопоставляется поведению Евы, которая ослушалась Бога. Ведь доверие, послушание Богу — величайшая радость, которая наполняет сердце покоем.

    Покровительница старца Серафима

    Самая известная икона «Невеста неневестная» имела огромное значение для преподобного Серафима Саровского, поскольку много лет находилась у него в келье. Батюшка оставил свой любимый образ в наследство обители, которая стала родным домом для многих монахинь.

    Образ датируется 18 в., он очень напоминает Остробамскую икону, только без полумесяца и звезд, которые являются наследием западной иконописной традиции. Богородица изображается здесь одна, ведь рождение Иисуса — еще дело будущего. Руки ее сложены на груди, ладонями к телу, в знак покорности, послушания. Голова чуть опущена, взор направлен как бы внутрь себя. Словно дева Мария прислушивается к голосу Бога, который с детства она слышала в своей душе.

    В каких случаях молиться

    Традиционно икона «Невеста неневестная» считается женским образом, но конечно это не значит, что мужчины не могут перед ним молиться. Просто женщинам особо необходимо хранить целомудрие, чистоту, тем более в современном мире, где нравы испорчены сексуальной революцией. Образ помогает родителям воспитать девочек должным образом, девушкам — найти достойного спутника жизни.

    • Икона Трилетствующая
    • Икона Божьей Матери «Умиление» — здесь
    • Икона Божьей Матери «Остробрамская» — https://bogolub.info/ikona-bozhej-materi-ostrobramskaya-v-chem-pomogaet-znachenie/

    Перед иконой «Радуйся Невеста Неневестная» хорошо молиться об обретении душевного покоя. Смирение — это не просто внешнее согласие с чем-то. Человек может кивать головой, выражать добрую волю устами. Но при этом в сердце его будет клокотать черная ненависть. Такое смирение может обмануть людей, но не Бога. Настоящая тишина в душе наступает тогда, когда человек находится в мире со всем, что его окружает. Это и есть христианская добродетель. Дай вам Господь радости духовной!

    Молитва иконе Невеста Неневестная

    О Пресвятая Дево Богородице, Христа Царя и Бога нашего Мати, умиления сокровище и милости источниче, душеспасительных даров подательнице и скорбящих душ благодатная утешительнице! К Тебе с любовию припадаем и пред святою иконою Твоею молимся: умоли, Владычице, возлюбленнаго Сына Твоего Христа Бога нашего помиловати и спасти нас, погибающих во гресех, вдохни в души наша покаяние искреннее и умиление богоугодное. Слезами очистительными омый нас от скверны греховныя и яви чисты и непорочны рабы Христовы. Вся благопотребная житию временному и вечному спасению нашему милостивно, Госпоже, нам даруй. Мир умири, святую обитель сию добре сохрани, безмятежие и изобилие плодов земных нам низпосли и на кончине живота нашего не лиши нас Матерняго Твоего заступления и помощи, да предстательством Твоим безбедно прейдем мытарства воздушная и сподобимся унаследовати Царство Небесное. Ей, Царице всеблагая, всех радостей радосте и всего мира христианскаго утешение, помози нам ныне и тогда, егда наипаче помощи Твоея святыя востребуем, и спаси нас Матерними Твоими молитвами ко Христу Богу, Емуже со Отцем и Святым Духом подобает всякая слава, честь и поклонение ныне и присно и во веки веков. Аминь.

    В христианской вере почитается множество икон Пресвятой Богородицы, которая изображена как с Младенцем, так и без него.

    О чем можно просить. Как покровительница невест, Феодоровская икона Божьей Матери поможет найти достойную партию.

    Главная Описание икон Леушинская икона божией матери — в чем помогает. . от всяких нас бед свободи, да зовем Ти: радуйся Невесто Неневестная.

    История обретения Казанской иконы. В 1579 г. в Казани случился сильный пожар . сице: Радуйся, Невесто Неневестная; радуйся, Богоизбранная Отроковице, Мати.

    Главная Описание икон Корсунская икона божией матери — где находиться, о чем . Образ княгини Полоцкой. Невеста Александра Невского принесла святыню в.

    Оставить комментарий Cancel Reply

    Похожие статьи

    В христианской вере почитается множество икон Пресвятой Богородицы, которая изображена как с Младенцем, так и без него.

    О чем можно просить. Как покровительница невест, Феодоровская икона Божьей Матери поможет найти достойную партию.

    @2017 Боголюб – первый интернет-журнал о христианстве. Бог любит нас.

    Акафист Пресвятой Богородице (Великий акафист, читаемый в субботу Акафиста)

    Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

    Память: 01 апреля (19 марта ст. ст.)

    Взбра́нной Воево́де победи́тельная, я́ко из­ба́вль­ше­ся от злых, бла­го­да́р­ствен­ная воспису́ем Ти раби́ Твои́, Бо­го­ро́­ди­це; но я́ко иму́щая держа́ву непобеди́мую, от вся́­ких нас бед сво­бо­ди́, да зо­ве́м Ти: ра́­дуй­ся, Не­ве́с­то Не­не­ве́ст­ная.

    А́н­гел пред­ста́­тель с Не­бе­се́ по́с­лан бысть ре­щи́ Бо­го­ро́­ди­це: ра́­дуй­ся, и со безпло́тным гла́сом воплоща́ема Тя зря, Го́с­по­ди, ужаса́шеся и стоя́ше, зо­вы́й к Ней та­ко­ва́я: Ра́­дуй­ся, Е́ю­же ра́­дость возсия́ет; ра́­дуй­ся, Е́ю­же кля́тва изче́знет. Ра́­дуй­ся, па́д­ша­го Ада́ма воззва́ние; ра́­дуй­ся, слез Е́виных из­бав­ле́­ние. Ра́­дуй­ся, высото́ неудобовосходи́мая челове́ческими по́мыслы; ра́­дуй­ся, глубино́ неудобозри́мая и а́нгельскима очи́­ма. Ра́­дуй­ся, я́ко еси́ Царе́во седа́лище; ра́­дуй­ся, я́ко но́сиши Но­ся́­ща­го вся. Ра́­дуй­ся, Звез­до́, яв­ля́ю­щая Со́лн­це; ра́­дуй­ся, утро́бо Бо­же́ст­вен­на­го воплоще́ния. Ра́­дуй­ся, Е́ю­же обновля́ется тварь; ра́­дуй­ся, Е́ю­же покланя́емся Твор­цу́. Ра́­дуй­ся, Не­ве́с­то Не­не­ве́ст­ная.

    Ви́­дя­щи Свя­та́я Се­бе́ в чис­то­те́, глаго́лет Гаврии́лу де́рзостно: пре­сла́в­ное тво­его́ гла́­са неудобоприя́тельно ду­ши́ Мое́й явля́­ет­ся: безсе́меннаго бо зача́тия рождество́ ка́­ко глаго́леши, зо­вы́й: Алли­лу́иа.

    Ра́­зум недоразумева́емый ра­зу­ме́­ти Де́ва и́щу­щи, возо­пи́ к служа́щему: из боку́ чи́сту, Сы́­ну ка́­ко есть роди́тися мо́щно, рцы Ми? К Ней­же он ре­че́ со стра́­хом, оба́­че зо­вы́й си́­це: Ра́­дуй­ся, сове́та не­из­ре­че́н­наго Таи́ннице; ра́­дуй­ся, молча́ния прося́щих ве́ро. Ра́­дуй­ся, чу­де́с Хри­сто́­вых на­ча́­ло; ра́­дуй­ся, ве­ле́­ний Его́ глави́зно. Ра́­дуй­ся, ле́ствице не­бе́с­ная, Е́ю­же сни́­де Бог; ра́­дуй­ся, мо́сте, преводя́й су́­щих от зем­ли́ на не́­бо. Ра́­дуй­ся, А́н­ге­лов многослову́щее чу́­до; ра́­дуй­ся, бесо́в многоплаче́вное пораже́ние. Ра́­дуй­ся, Свет неизрече́нно ро­ди́в­шая; ра́­дуй­ся, е́же ка́­ко, ни еди́­на­го же научи́вшая. Ра́­дуй­ся, прему́дрых превосходя́щая ра́­зум; ра́­дуй­ся, ве́р­ных оза­ря́ю­щая смы́слы. Ра́­дуй­ся, Не­ве́с­то Не­не­ве́ст­ная.

    Си́­ла Вы́ш­ня­го осени́ тог­да́ к зача́тию Браконеиску́сную, и благопло́дная Тоя́ ложесна́, я́ко село́ по­ка­за́ сла́дкое, всем хотя́щим жа́ти спа­се́­ние, внег­да́ пе́­ти си́­це: Алли­лу́иа.

    Иму́­щи Богоприя́тную Де́ва утро́бу, востече́ ко Елисаве́ти: младе́нец же о́ноя а́бие по­зна́в Сея́ целова́ние, ра́довашеся, и игра́ньми я́ко пе́снь­ми во­пия́­ше к Бо­го­ро́­ди­це: Ра́­дуй­ся, о́трасли не­увя­да́­емыя розго́; ра́­дуй­ся, Плода́ безсме́ртнаго стяжа́ние. Ра́­дуй­ся, Де́лателя де́лающая Человеколю́бца; ра́­дуй­ся, Сади́теля жи́з­ни на́шея ро́жд­шая. Ра́­дуй­ся, ни́во, растя́щая гобзова́ние щед­ро́т; ра́­дуй­ся, трапе́зо, нося́щая оби́­лие очище́ния. Ра́­дуй­ся, я́ко рай пи́щный процвета́еши; ра́­дуй­ся, я́ко при­ста́­ни­ще ду­ша́м гото́виши. Ра́­дуй­ся, прия́тное мо­ли́т­вы ка­ди́­ло; ра́­дуй­ся, всего́ ми́­ра очи­ще́­ние. Ра́­дуй­ся, Бо́­жие к сме́ртным благоволе́ние; ра́­дуй­ся, сме́рт­ных к Бо́­гу дерз­но­ве́­ние. Ра́­дуй­ся, Не­ве́с­то Не­не­ве́ст­ная.

    Бу́­рю внутрь име́я по­мыш­ле́­ний су­мни́­тель­ных, целому́дренный Ио́сиф смяте́ся, к Те­бе́ зря небра́чней, и бракоокра́дованную помышля́я, Непоро́чная; уве́­дев же Твое́ зача́тие от Ду́­ха Свя́та, ре­че́: Алли­лу́иа.

    Слы́шаша па́стырие А́н­ге­лов пою́щих плотско́е Хрис­то́­во прише́ствие, и те́кше я́ко к Па́­сты­рю ви́дят Се­го́ я́ко а́гнца непоро́чна, во чре́ве Мари́ине упа́сшася, Ю́же пою́­ще ре́ша: Ра́­дуй­ся, А́гнца и Па́стыря Ма́­ти; ра́­дуй­ся, дво́ре слове́сных ове́ц. Ра́­дуй­ся, не­ви́­ди­мых вра­го́в муче́ние; ра́­дуй­ся, ра́йс­ких две́рей отверзе́ние. Ра́­дуй­ся, я́ко не­бе́с­ная сра́дуются земны́м; ра́­дуй­ся, я́ко зем­на́я сликовству́ют не­бе́с­ным. Ра́­дуй­ся, апо́с­то­лов не­мо́лч­ная ус­та́; ра́­дуй­ся, стра­сто­те́рп­цев не­по­бе­ди́­мая де́рзосте. Ра́­дуй­ся, тве́р­дое ве́­ры утвер­жде́­ние; ра́­дуй­ся, све́т­лое бла­го­да́­ти позна́ние. Ра́­дуй­ся, Е́ю­же обнажи́ся ад; ра́­дуй­ся, Е́ю­же облеко́хомся сла́­вою. Ра́­дуй­ся, Не­ве́с­то Не­не­ве́ст­ная.

    Боготе́чную звезду́ узре́вше волсви́, тоя́ после́доваша зари́, и я́ко свети́льник держа́ще ю, то́ю испыта́ху кре́пкаго Ца­ря́, и дости́гше Непостижи́маго, воз­ра́­до­ва­ша­ся, Ему́ во­пию́­ще: Алли­лу́иа.

    Ви́деша о́т­ро­цы халде́йстии на ру­ку́ Деви́чу Со­зда́в­ша­го рука́ми че­ло­ве́­ки, и Вла­ды́­ку разумева́юще Его́, а́ще и ра́бий прия́т зрак, по­тща́­ша­ся дарми́ послужи́ти Ему́, и возопи́ти Благослове́нней: Ра́­дуй­ся, Звезды́ незаходи́мыя Ма́­ти; ра́­дуй­ся, заре́ та́инственнаго дне. Ра́­дуй­ся, пре́­лес­ти пещь угаси́вшая; ра́­дуй­ся, Тро́ицы таи́нники про­све­ща́ю­щая. Ра́­дуй­ся, мучи́теля безчелове́чнаго измета́ющая от нача́льства; ра́­дуй­ся, Го́с­по­да Человеколю́бца показа́вшая Хри­ста́. Ра́­дуй­ся, ва́рварскаго из­бав­ля́ю­щая слу­же́­ния; ра́­дуй­ся, тиме́ния изыма́ющая дел. Ра́­дуй­ся, ог­ня́ по­кло­не­ние угаси́вшая; ра́­дуй­ся, пла́мене страс­те́й изменя́ющая. Ра́­дуй­ся, ве́р­ных нас­та́в­ни­це це­ло­му́д­рия; ра́­дуй­ся, всех ро­до́в ве­се́­лие. Ра́­дуй­ся, Не­ве́с­то Не­не­ве́ст­ная.

    Пропове́дницы богоно́снии, бы́вше волсви́, возврати́шася в Вавило́н, сконча́вше Твое́ проро́чество, и пропове́давше Тя Хри­ста́ всем, оста́виша И́рода я́ко буесло́вна, не ве́дуща пе́­ти: Алли­лу́иа.

    Возсия́вый во Еги́пте про­све­ще́­ние и́с­ти­ны, отгна́л еси́ лжи тьму: и́до­ли бо его́, Спа́­се, не тер­пя́­ще Твоея́ кре́­пос­ти, па­до́­ша, сих же изба́вльшиися вопия́ху к Бо­го­ро́­ди­це: Ра́­дуй­ся, ис­прав­ле́­ние че­ло­ве́­ков; ра́­дуй­ся, низпаде́ние бесо́в. Ра́­дуй­ся, пре́­лес­ти держа́ву попра́вшая; ра́­дуй­ся, и́доль­скую лесть обличи́вшая. Ра́­дуй­ся, мо́ре, потопи́вшее фарао́на мы́сленнаго; ра́­дуй­ся, ка́­ме­ню, напои́вший жа́ждущия жи́з­ни. Ра́­дуй­ся, о́гненный сто́л­пе, на­став­ля́яй су́щия во тьме; ра́­дуй­ся, по­кро́­ве ми́­ру, ши́рший о́блака. Ра́­дуй­ся, пи́­ще, ма́нны прие́мнице; ра́­дуй­ся, сла́дости свя­ты́я служи́тельнице. Ра́­дуй­ся, земле́ обетова́ния; ра́­дуй­ся, из нея́же тече́т мед и млеко́. Ра́­дуй­ся, Не­ве́с­то Не­не­ве́ст­ная.

    Хо­тя́­щу Симео́ну от ны́нешняго ве́­ка преста́витися преле́стнаго, вда́лся еси́ я́ко младе́нец тому́, но позна́лся еси́ ему́ и Бог со­вер­ше́н­ный. Те́м­же уди­ви́­ся Тво­е́й неизрече́нней пре­му́д­ро­сти, зо­вы́й: Алли­лу́иа.

    Но́вую по­ка­за́ тварь, я́вль­ся Зижди́тель нам от Не­го́ бы́вшим, из безсе́менныя прозя́б утро́бы, и сохрани́в Ю, я́ко­же бе, нетле́нну, да чу́­до ви́­дя­ще, воспои́м Ю, во­пию́­ще: Ра́­дуй­ся, цве́­те не­тле́­ния; ра́­дуй­ся, ве́н­че воз­дер­жа́­ния. Ра́­дуй­ся, воскресе́ния о́б­раз облиста́ющая; ра́­дуй­ся, а́н­гель­ское жи­тие́ яв­ля́ю­щая. Ра́­дуй­ся, дре́­во светлоплодови́тое, от него́же пита́ются ве́рнии; ра́­дуй­ся, дре́­во бла­го­сен­но­ли́ст­вен­ное, и́м­же покрыва́ются мно́­зи. Ра́­дуй­ся, во чре́ве нося́щая Изба́вителя плене́нным; ра́­дуй­ся, ро́жд­шая Наста́вника заблу́дшим. Ра́­дуй­ся, Судии́ пра­вед­на­го умоле́ние; ра́­дуй­ся, мно́гих со­гре­ше́­ний про­ще́­ние. Ра́­дуй­ся, оде́ж­до на­ги́х дерзнове́ния; ра́­дуй­ся, лю­бы́, вся́­кое же­ла́­ние побежда́ющая. Ра́­дуй­ся, Не­ве́с­то Не­не­ве́ст­ная.

    Стра́н­ное рождество́ ви́­дев­ше, устра­ни́м­ся ми́­ра, ум на не­бе­са́ прело́жше: се­го́ бо ра́­ди высо́кий Бог на зем­ли́ яви́­ся смире́нный че­ло­ве́к, хо­тя́й привлещи́ к вы­со­те́ Тому́ во­пию́­щия: Алли­лу́иа.

    Весь бе в ни́ж­них и вы́ш­них ни­ка́­ко­же от­сту­пи́ не­опи­са́н­ное Сло́­во: снизхожде́ние бо Бо­же́ст­вен­ное, не прехожде́ние же ме́стное бысть, и рождество́ от Де́­вы Богоприя́тныя, слы́шащия сия́: Ра́­дуй­ся, Бо́­га не­вме­сти́­ма­го вмес­ти́­ли­ще; ра́­дуй­ся, честна́го та́инства две́ри. Ра́­дуй­ся, не­ве́р­ных су­мни́­тель­ное слы́­ша­ние; ра́­дуй­ся, ве́р­ных из­ве́ст­ная по­хва­ло́. Ра́­дуй­ся, колесни́це пре­свя­та́я Су́щаго на Херуви́мех; ра́­дуй­ся, се­ле́­ние пре­сла́в­ное Су́щаго на Серафи́мех. Ра́­дуй­ся, проти́вная в то́жде собра́вшая; ра́­дуй­ся, де́вство и рождество́ сочета́вшая. Ра́­дуй­ся, Е́ю­же разреши́ся преступле́ние; ра́­дуй­ся, Е́ю­же отве́рзеся рай. Ра́­дуй­ся, ключу́ Ца́рст­вия Хри­сто́­ва; ра́­дуй­ся, на­де́ж­до благ ве́ч­ных. Ра́­дуй­ся, Не­ве́с­то Не­не­ве́ст­ная.

    Вся́­кое ес­тес­тво́ а́н­гель­ское уди­ви́­ся ве­ли́­кому Тво­его́ вочелове́чения де́лу; непристу́пнаго бо я́ко Бо́­га, зря́ще всем присту́пнаго Че­ло­ве́­ка, нам у́бо спребыва́юща, слы́шаща же от всех: Алли­лу́иа.

    Ве­ти́я мно­го­ве­ща́н­ныя, я́ко ры́­бы без­гла́с­ныя ви́­дим о Те­бе́, Бо­го­ро́­ди­це, недоумева́ют бо гла­го́­ла­ти, е́же ка́­ко и Де́ва пре­бы­ва́е­ши, и роди́ти возмогла́ еси́. Мы же, та́ин­ству ди­вя́­ще­ся, ве́р­но во­пи­е́м: Ра́­дуй­ся, пре­му́д­ро­сти Бо́­жия при­я́те­ли­ще, ра́­дуй­ся, про­мыш­ле́­ния Его́ со­кро́­ви­ще. Ра́­дуй­ся, любому́дрыя нему́дрыя яв­ля́ю­щая; ра́­дуй­ся, хитрослове́сныя безслове́сныя об­ли­ча́ю­щая. Ра́­дуй­ся, я́ко обуя́ша лю́тии взыска́теле; ра́­дуй­ся, я́ко увядо́ша баснотво́рцы. Ра́­дуй­ся, афине́йская плете́ния рас­тер­за́ю­щая; ра́­дуй­ся, ры́барския мре́жи исполня́ющая. Ра́­дуй­ся, из глу­би­ны́ неве́дения извлача́ющая; ра́­дуй­ся, мно́ги в ра́зуме про­све­ща́ю­щая. Ра́­дуй­ся, кораблю́ хотя́щих спас­ти́­ся; ра́­дуй­ся, при­ста́­ни­ще жите́йских пла́ваний. Ра́­дуй­ся, Не­ве́с­то Не­не­ве́ст­ная.

    Спас­ти́ хо­тя́ мир, И́же всех Украси́тель, к се­му́ самообетова́н при­и́де, и Па́стырь сый, я́ко Бог, нас ра́­ди яви́­ся по нам че­ло­ве́к: подо́бным бо подо́бное при­зва́в, я́ко Бог слы́шит: Алли­лу́иа.

    Сте­на́ еси́ де́­вам, Бо­го­ро́­ди­це Де́­во, и всем к Те­бе́ при­бе­га́ю­щим: и́бо не­бе­се́ и зем­ли́ Тво­ре́ц устро́и Тя, Пре­чи́с­тая, все́лься во утро́­бе Тво­е́й, и вся приглаша́ти Те­бе́ нау­чи́: Ра́­дуй­ся, сто́л­пе де́вст­ва; ра́­дуй­ся, дверь спа­се́­ния. Ра́­дуй­ся, нача́льнице мы́сленнаго назда́ния; ра́­дуй­ся, пода́тельнице Бо­же́ст­вен­ныя бла́­гос­ти. Ра́­дуй­ся, Ты бо обнови́ла еси́ зача́тыя сту́дно; ра́­дуй­ся, Ты бо наказа́ла еси́ окра́денныя умо́м. Ра́­дуй­ся, тли́теля смы́слов упраждня́ющая; ра́­дуй­ся, Се́ятеля чис­то­ты́ ро́жд­шая. Ра́­дуй­ся, черто́же безсе́меннаго уневе́щения; ра́­дуй­ся, ве́р­ных Го́сподеви сочета́вшая. Ра́­дуй­ся, до́б­рая младопита́тельнице де́­вам; ра́­дуй­ся, невестокраси́тельнице душ свя­ты́х. Ра́­дуй­ся, Не­ве́с­то Не­не­ве́ст­ная.

    Пе́­ние вся́­кое побежда́ется, спростре́тися тща́щееся ко мно́жеству мно́гих щед­ро́т Тво­и́х: равночи́сленныя бо песка́ пе́сни а́ще при­но́­сим Ти, Ца­рю́ Свя­ты́й, ни­что́же соверша́ем досто́йно, я́же дал еси́ нам, Те­бе́ во­пию́­щим: Алли­лу́иа.

    Све­то­при­е́м­ную све­щу́, су́­щим во тьме я́вльшуюся, зрим Свя­ту́ю Де́ву, не­ве­ще́ст­вен­ный бо вжига́ющи огнь, наставля́ет к ра́зуму Боже́ственному вся, за­ре́ю ум про­све­ща́ю­щая, зва́нием же почита́емая, си́­ми: Ра́­дуй­ся, луче́ у́мнаго Со́лн­ца; ра́­дуй­ся, све­ти́­ло незаходи́маго Све́­та. Ра́­дуй­ся, мо́л­ние, ду́­ши про­све­ща́ю­щая; ра́­дуй­ся, я́ко гром вра­ги́ устра­ша́ю­щая. Ра́­дуй­ся, я́ко многосве́тлое возсиява́еши про­све­ще́­ние; ра́­дуй­ся, я́ко многотеку́щую источа́еши ре­ку́. Ра́­дуй­ся, купе́ли живопису́ющая о́б­раз; ра́­дуй­ся, грехо́вную отъе́млющая скве́рну. Ра́­дуй­ся, ба́­не, омы­ва́ю­щая со́­весть; ра́­дуй­ся, ча́ше, че́рплющая ра́­дость. Ра́­дуй­ся, обоня́ние Хри­сто́­ва благоуха́ния; ра́­дуй­ся, жи­во­те́ та́йнаго ве­се́­лия. Ра́­дуй­ся, Не­ве́с­то Не­не­ве́ст­ная.

    Бла­го­да́ть да́­ти вос­хо­те́в, дол­го́в дре́в­них, всех дол­го́в Реши́тель че­ло­ве́­ком, при­и́де Со­бо́ю ко отше́дшим Того́ бла­го­да́­ти, и раздра́в рукописа́ние, слы́шит от всех си́­це: Алли­лу́иа.

    Пою́­ще Твое́ Рождество́, хва́­лим Тя вси, я́ко оду­шев­ле́н­ный храм, Бо­го­ро́­ди­це: во Тво­е́й бо все­ли́в­ся утро́­бе содержа́й вся ру­ко́ю Гос­по́дь, освяти́, просла́ви и нау­чи́ вопи́ти Те­бе́ всех: Ра́­дуй­ся, се­ле́­ние Бо́­га и Сло́ва; ра́­дуй­ся, свя­та́я свя­ты́х бо́льшая. Ра́­дуй­ся, ковче́же, позлаще́нный Ду́­хом; ра́­дуй­ся, со­кро́­ви­ще жи­во­та́ не­ис­то­щи́­мое. Ра́­дуй­ся, чест­ны́й ве́н­че лю­де́й бла­го­чес­ти́­вых; ра́­дуй­ся, честна́я по­хва­ло́ иере́ев благогове́йных. Ра́­дуй­ся, це́рк­ве не­по­ко­ле­би́­мый сто́л­пе; ра́­дуй­ся, Ца́рст­вия неруши́мая сте­но́. Ра́­дуй­ся, Е́ю­же воздви́жутся по­бе́­ды; ра́­дуй­ся, Е́ю­же низпа́дают врази́. Ра́­дуй­ся, те́­ла мо­его́ врачева́ние; ра́­дуй­ся, ду­ши́ моея́ спа­се́­ние. Ра́­дуй­ся, Не­ве́с­то Не­не­ве́ст­ная.

    О, Все­пе́­тая Ма́­ти, ро́жд­шая всех свя­ты́х Свя­те́й­шее Сло́­во! Ны́нешнее прие́мши при­но­ше́­ние, от вся́­кия из­ба́­ви на­па́с­ти всех, и бу́­ду­щия из­ми́ му́­ки, о Те­бе́ во­пию́­щих: Алли­лу́иа, алли­лу́иа, алли­лу́иа.

    Этот, кондак чи­та­ет­ся трижды, за­те́м икос 1-й и кондак 1-й.

    А́н­гел пред­ста́­тель с не­бе­се́ по́с­лан бысть ре­щи́ Бо­го­ро́­ди­це: ра́­дуй­ся, и со безпло́тным гла́сом воплоща́ема Тя зря, Го́с­по­ди, ужаса́шеся и стоя́ше, зо­вы́й к Ней та­ко­ва́я: Ра́­дуй­ся, Е́ю­же ра́­дость возсия́ет; ра́­дуй­ся, Е́ю­же кля́тва изче́знет. Ра́­дуй­ся, па́д­ша­го Ада́ма воззва́ние; ра́­дуй­ся, слез Е́виных из­бав­ле́­ние. Ра́­дуй­ся, высото́ неудобовосходи́мая челове́ческими по́мыслы; ра́­дуй­ся, глубино́ неудобозри́мая и а́нгельскима очи́­ма. Ра́­дуй­ся, я́ко еси́ Царе́во седа́лище; ра́­дуй­ся, я́ко но́сиши Но­ся́­ща­го вся. Ра́­дуй­ся, Звез­до́, яв­ля́ю­щая Со́лн­це; ра́­дуй­ся, утро́бо Бо­же́ст­вен­на­го воплоще́ния. Ра́­дуй­ся, Е́ю­же обновля́ется тварь; ра́­дуй­ся, Е́ю­же покланя́емся Твор­цу́. Ра́­дуй­ся, Не­ве́с­то Не­не­ве́ст­ная.

    Взбра́нной Воево́де победи́тельная, я́ко из­ба́вль­ше­ся от злых, бла­го­да́р­ствен­ная воспису́ем Ти раби́ Твои́, Бо­го­ро́­ди­це; но я́ко иму́щая держа́ву непобеди́мую, от вся́­ких нас бед сво­боди́, да зо­ве́м Ти: ра́­дуй­ся, Не­ве́с­то Не­не­ве́ст­ная.

    О, Пре­свя­та́я Гос­по­же́ Вла­ды́­чи­це Бо­го­ро́­ди­це, вы́шши еси́ всех А́н­гел и Ар­ха́н­гел, и всея́ тва́­ри честне́йши, по­мо́щ­ни­це еси́ оби́­ди­мых, ненаде́ющихся на­де́я­ние, убо́­гих за­сту́п­ни­це, пе­ча́ль­ных уте­ше́­ние, а́лчущих корми́тельнице, на­ги́х оде­я́ние, больны́х ис­це­ле́­ние, гре́ш­ных спа­се́­ние, хри­сти­а́н всех поможе́ние и за­ступ­ле́­ние. О, Все­ми́­лос­ти­вая Гос­по­же́, Де́­во Бо­го­ро́­ди­це Вла­ды́­чи­це, ми́­лос­тию Твое́ю спа­си́ и по­ми́­луй святе́йшия патриа́рхи пра­во­сла́вныя, преосвяще́нныя митрополи́ты, архиепи́скопы и епи́скопы и весь свяще́ннический и и́ноческий чин, и вся пра­во­сла́вныя христиа́ны ри́­зою Твое́ю чест­но́ю защити́; и умо­ли́, Гос­по­же́, из Те­бе́ без се́­ме­не воплоти́вшагося Хри­ста́ Бо́­га на́­ше­го, да препоя́шет нас си́­лою Свое́ю свы́­ше, на неви́димыя и ви́­ди­мыя вра­ги́ на́­ша. О, Все­ми́­лос­ти­вая Гос­по­же́ Вла­ды́­чи­це Бо­го­ро́­ди­це! Воз­дви́г­ни нас из глу­би­ны́ гре­хо́в­ныя и из­ба́­ви нас от гла́­да, губи́тельства, от тру́­са и по­то́­па, от ог­ня́ и ме­ча́, от нахожде́ния ино­пле­ме́н­ных и меж­до­усо́б­ныя бра́­ни, и от на­пра́с­ныя сме́р­ти, и от нападе́ния вра́­жия, и от тлетво́рных ветр, и от смер­то­но́с­ныя я́з­вы, и от вся́­ка­го зла. По­да́ждь, Гос­по­же́, мир и здра́­вие ра­бо́м Тво­и́м, всем правосла́вным христиа́ном, и про­све­ти́ им ум, и о́чи серде́чнии, е́же ко спа­се́­нию; и спо­до́­би ны, гре́ш­ныя ра­бы́ Твоя́, Ца́рст­вия Сы́­на Тво­его́, Хри­ста́ Бо́­га на́­ше­го; я́ко дер­жа́­ва Его́ благослове́на и препросла́влена, со Без­на­ча́ль­ным Его́ От­це́м, и с Пре­свя­тым, и Бла­ги́м, и Жи­во­тво­ря́­щим Его́ Ду́­хом, ны́­не и при́с­но, и во ве́­ки ве­ко́в. Ами́нь.

    Мо­лит­ва вторая

    О, Пре­свя­та́я Де́­во Ма́­ти Го́с­по­да, Ца­ри́­це Не­бе­се́ и зем­ли́! Вонми́ многоболе́зненному воздыха́нию ду́­ш на́ших, при́­зри с вы­со­ты́ свя­ты́я Твоея́ на нас, с ве́­рою и лю­бо́­вию покланя́ющихся пре­чи́с­то­му о́б­ра­зу Тво­ему́. Се бо грех­ми́ погружа́емии и скорбьми́ обурева́емии, взира́юще на Твой о́б­раз, я́ко живе́й Ти су́­щей с на́­ми, при­но́­сим смире́нныя мо­ле́­ния на́­ша. Не и́ма­мы бо ни ины́я по́­мо­щи, ни ина́го предста́тельства, ни уте­ше­ния, то́кмо Те­бе́, о, Ма́­ти всех скор­бя́­щих и об­ре­ме­не́н­ных. Помози́ нам не­мощ­ны́м, утоли́ скорбь на́­шу, наста́ви на путь пра́вый нас, заблужда́ющих, уврачу́й и спа­си́ безнаде́жных, да́­руй нам про́чее вре́­мя жи­во­та́ на́­ше­го в ми́­ре и тишине́ проводи́ти, по­да́ждь хри­сти­ан­скую кон­чи́­ну, и на стра́шнем су­де́ Сы́­на Тво­его́ яви́­ся нам ми­ло­се́р­дая За­сту́п­ни­ца, да всег­да́ по­е́м, ве­ли­ча́­ем и сла́­вим Тя, я́ко благу́ю За­сту́п­ни­цу ро́­да хри­сти­а́н­ска­го, со все́­ми угоди́вшими Бо́­гу. Ами́нь.

    ҐКА1FІСТЪ прес™ёй вLчцэ нaшей бцdэ.

    Кондaкъ №.

    Взбрaнной воев0дэ побэди1тєльнаz, ћкw и3збaвльшесz t ѕлhхъ, бlгодaрствєннаz восписyемъ ти2 раби2 твои2 бцdе: но ћкw и3мyщаz держaву непобэди1мую, t всsкихъ нaсъ бёдъ свободи2, да зовeмъ ти2: Рaдуйсz невёсто неневёстнаz.

    ЃгGлъ предстaтель съ нб7сE п0сланъ бhсть, рещи2 бцdэ: рaдуйсz! и3 со безпл0тнымъ глaсомъ воплощaема тS зрS гDи, ўжасaшесz и3 стоsше, зовhй къ нeй таков†z: рaдуйсz, є4юже рaдость возсіsетъ: рaдуйсz, є4юже клsтва и3счeзнетъ. рaдуйсz, пaдшагw ґдaма воззвaніе: рaдуйсz, слeзъ є4vиныхъ и3збавлeніе. рaдуйсz, высото2 неудобовосходи1маz человёческими п0мыслы: рaдуйсz, глубино2 неудобозри1маz и3 ѓгGльскима nчи1ма. рaдуйсz, ћкw є3си2 цReво сэдaлище: рaдуйсz, ћкw н0сиши носsщаго вс‰. рaдуйсz, ѕвэздо2 kвлsющаz сlнце: рaдуйсz, ўтр0бо б9eственнагw воплощeніz. рaдуйсz, є4юже њбновлsетсz твaрь: рaдуйсz, є4юже покланsемсz творцY. Рaдуйсz невёсто неневёстнаz.

    Кондaкъ в7:

    Ви1дzщи с™az себE въ чистотЁ, глаг0летъ гавріи1лу дeрзостнw: преслaвное твоегw2 глaса неудобопріsтельно души2 моeй kвлsетсz: безсёменнагw бо зачaтіz ржcтво2 кaкw глаг0леши, зовhй: Ґллилyіа.

    Рaзумъ недоразумэвaемый, разумёти дв7а и4щущи, возопи2 къ служaщему: и3з8 бокY чи6сту, сн7у кaкw є4сть роди1тисz м0щно, рцh ми; къ нeйже џнъ речE со стрaхомъ, nбaче зовhй си1це: рaдуйсz, совёта неизречeннагw таи1ннице: рaдуйсz, молчaніz просsщихъ вёро. рaдуйсz, чудeсъ хrт0выхъ начaло: рaдуйсz, велёній є3гw2 глави1зно. рaдуйсz, лёствице нбcнаz, є4юже сни1де бGъ: рaдуйсz, м0сте преводsй сyщихъ t земли2 на нб7о. рaдуйсz, ѓгGлwвъ многословyщее чyдо: рaдуйсz бэсHвъ многоплачeвный стрyпе. рaдуйсz, свётъ неизречeннw роди1вшаz: рaдуйсz, є4же кaкw, ни є3ди1нагоже научи1вшаz. рaдуйсz, премyдрыхъ превосходsщаz рaзумъ: рaдуйсz, вёрныхъ њзарsющаz смhслы. Рaдуйсz невёсто неневёстнаz.

    Си1ла вhшнzгw њсэни2 тогдA къ зачaтію браконеискyсную, и3 бlгоплHднаz тоS ложеснA, ћкw село2 показA слaдкое, всBмъ хотsщымъ жaти сп7сeніе, внегдA пёти си1це: Ґллилyіа.

    И#мyщи бGопріsтную дв7а ўтр0бу, востечE ко є3лісавeти: мLнцъ же џноz ѓбіе познaвъ сеS цэловaніе, рaдовашесz, и3 и3грaньми ћкw пёсньми вопіsше къ бцdэ: рaдуйсz, џтрасли неувzдaемыz розго2: рaдуйсz, плодA безсмeртнагw стzжaніе. рaдуйсz, дёлателz дёлающаz чlвэколю1бца: рaдуйсz, сади1телz жи1зни нaшеz р0ждшаz. рaдуйсz, ни1во, растsщаz гобзовaніе щедр0тъ: рaдуйсz, трапeзо, носsщаz nби1ліе њчищeній. рaдуйсz, ћкw рaй пи1щный процвэтaеши: рaдуйсz, ћкw пристaнище душaмъ гот0виши. рaдуйсz, пріsтное мlтвы кади1ло: рaдуйсz, всегw2 мjра њчищeніе. рaдуйсz, б9іе къ смє1ртнымъ бlговолeніе: рaдуйсz, смeртныхъ къ бGу дерзновeніе. Рaдуйсz невёсто неневёстнаz.

    Кондaкъ д7.

    Бyрю внyтрь и3мёz помышлeній сумни1тельныхъ, цэломyдренный їHсифъ смzтeсz, къ тебЁ зрS небрaчнэй, и3 бракоwкрaдованную помышлsz, непор0чнаz: ўвёдэвъ же твоE зачaтіе t д¦а с™а, речE: Ґллилyіа.

    Слhшаша пaстыріе ѓгGлwвъ пою1щихъ плотск0е хrт0во пришeствіе, и3 тeкше ћкw къ пaстырю, ви1дzтъ сего2 ћкw ѓгнца непор0чна, во чрeвэ мRjинэ ўпaсшасz, ю4же пою1ще рёша: рaдуйсz, ѓгнца и3 пaстырz м™и: рaдуйсz, дв0ре словeсныхъ nвeцъ. рaдуйсz, неви1димыхъ врагHвъ мучeніе: рaдуйсz, рaйскихъ двeрей tверзeніе. рaдуйсz, ћкw нбcнаz срaдуютсz земны6мъ: рaдуйсz, ћкw зємнaz сликовствyютъ нбcнымъ. рaдуйсz, ґпcлwвъ немHлчнаz ўстA: рaдуйсz, страстотeрпцєвъ непобэди1маz дeрзосте. рaдуйсz, твeрдое вёры ўтверждeніе: рaдуйсz, свётлое бlгодaти познaніе. рaдуйсz, є4юже њбнажи1сz ѓдъ: рaдуйсz, є4юже њблек0хомсz слaвою. Рaдуйсz невёсто неневёстнаz.

    Кондaкъ є7.

    БGотeчную ѕвэздY ўзрёвше волсви2, тоS послёдоваша зари2: и3 ћкw свэти1льникъ держaще ю5, т0ю и3спытaху крёпкаго царS: и3 дости1гше непостижи1маго, возрaдовашасz є3мY вопію1ще: Ґллилyіа.

    Ви1дэша џтроцы халдeйстіи на рукY дв7и1чу, создaвшаго рукaма человёки, и3 вLку разумэвaюще є3го2, ѓще и3 рaбій пріsтъ зрaкъ, потщaшасz дарми2 послужи1ти є3мY, и3 возопи1ти бlгословeннэй: рaдуйсz, ѕвэзды2 незаходи1мыz м™и: рaдуйсz, зарE тaинственнагw днE. рaдуйсz, прeлести пeщь ўгаси1вшаz: рaдуйсz, трbцы таи1нники просвэщaющаz. рaдуйсz, мучи1телz безчеловёчнаго и3зметaющаz t начaльства: рaдуйсz, гDа чlвэколю1бца показaвшаz хrтA. рaдуйсz, вaрварскагw и3збавлsющаz служeніz: рaдуйсz, тимёніz и3з8имaющаz дёлъ. рaдуйсz, nгнS поклонeніе ўгаси1вшаz: рaдуйсz, плaмене страстeй и3змэнsющаz. рaдуйсz, вёрныхъ настaвнице цэломyдріz: рaдуйсz, всёхъ родHвъ весeліе. Рaдуйсz невёсто неневёстнаz.

    Кондaкъ ѕ7.

    ПроповBдницы бGон0сніи бhвше волсви2, возврати1шасz въ вавmлHнъ, скончaвше твоE прbр0чество: и3 проповёдавше тS хrтA всBмъ, њстaвиша и4рwда ћкw буесл0вzща, не вёдуща пёти: Ґллилyіа.

    Возсіsвый во є3гЂптэ просвэщeніе и4стины, tгнaлъ є3си2 лжи2 тьмY: јдwли бо є3гw2 сп7се, не терпsще твоеS крёпости, пад0ша. си1хъ же и3збaвльшіисz вопіsху къ бцdэ: рaдуйсz, и3справлeніе человёкwвъ: рaдуйсz, низпадeніе бэсHвъ. рaдуйсz, прeлести держaву попрaвшаz: рaдуйсz, јдwльскую лeсть њбличи1вшаz. рaдуйсz м0ре, потопи1вшее фараHна мhсленнаго: рaдуйсz, кaменю, напои1вшій жaждущыz жи1зни. рaдуйсz, џгненный ст0лпе, наставлszй сyщыz во тьмЁ: рaдуйсz, покр0ве мjру, ши1ршій џблака. рaдуйсz пи1ще, мaнны пріeмнице: рaдуйсz, слaдости с™hz служи1тельнице. рaдуйсz, землE њбэтовaніz: рaдуйсz, и3з8 неsже течeтъ мeдъ и3 млеко2. Рaдуйсz невёсто неневёстнаz.

    Кондaкъ з7.

    Хотsщу сmмеHну t нhнэшнzгw вёка престaвитисz прелeстнагw, вдaлсz є3си2 ћкw мLнцъ томY: но познaлсz є3си2 є3мY и3 бGъ совершeнный. тёмже ўдиви1сz твоeй неизречeннэй премyдрости, зовhй: Ґллилyіа.

    Н0вую показA твaрь ћвльсz зижди1тель, нaмъ И# t негw2 бhвшымъ, и3з8 безсёменныz прозsбъ ўтр0бы, и3 сохрани1въ ю5, ћкоже бЁ, нетлённу. да чyдо ви1дzще воспои1мъ ю5, вопію1ще: рaдуйсz, цвёте нетлёніz: рaдуйсz, вёнче воздержaніz. рaдуйсz, воскrніz w4бразъ њблистaющаz: рaдуйсz, ѓгGльское житіE kвлsющаz. рaдуйсz дрeво свэтлоплодови1тое, t негHже питaютсz вёрніи: рaдуйсz дрeво бlгосэнноли1ственное, и4мже покрывaютсz мн0зи. рaдуйсz, во чрeвэ носsщаz и3збaвителz плэнє1ннымъ: рaдуйсz, р0ждшаz настaвника заблyждшымъ. рaдуйсz, судіи2 првdнагw ўмолeніе: рaдуйсz, мн0гихъ согрэшeній прощeніе. рaдуйсz, nдeждо наги1хъ дерзновeніz: рaдуйсz, любы2 всsкое желaніе побэждaющаz. Рaдуйсz невёсто неневёстнаz.

    Стрaнное ржcтво2 ви1дэвше, ўстрани1мсz мjра, ќмъ на нб7сA прел0жше: сегH бо рaди выс0кій бGъ, на земли2 kви1сz смирeнный человёкъ, хотsй привлещи2 къ высотЁ, томY вопію1щыz: Ґллилyіа.

    Вeсь бЁ въ ни1жнихъ, и3 вhшнихъ никaкоже tступи2 неwпи1санное сл0во: снизхождeніе бо б9eственное, не прехождeніе же мёстное бhсть, и3 ржcтво2 t дв7ы бGопріsтныz, слhшащіz сі‰: рaдуйсz, бGа невмэсти1магw вмэсти1лище: рaдуйсz, честнaгw тaинства двє1ри. рaдуйсz, невёрныхъ сумни1тельное слhшаніе: рaдуйсz, вёрныхъ и3звёстнаz похвало2. рaдуйсz, колесни1це прес™az, сyщагw на херувjмэхъ: рaдуйсz, селeніе преслaвное, сyщагw на серафjмэхъ. рaдуйсz, проти6внаz въ т0жде собрaвшаz: рaдуйсz, дв7ство и3 ржcтво2 сочетaвшаz. рaдуйсz, є4юже разрэши1сz преступлeніе: рaдуйсz, є4юже tвeрзесz рaй. рaдуйсz, ключY цrтвіz хrт0ва: рaдуйсz, надeждо бл†гъ вёчныхъ. Рaдуйсz невёсто неневёстнаz.

    Кондaкъ f7.

    Всsкое є3стество2 ѓгGльское ўдиви1сz, вели1кому твоегw2 вочlвёченіz дёлу: непристyпнаго бо ћкw бGа, зрsше всBмъ пристyпнаго человёка, нaмъ ќбw спребывaюща, слhшаща же t всёхъ: Ґллилyіа.

    Кондaкъ ‹.

    Сп7сти2 хотS мjръ, и4же всёхъ ўкраси1тель, къ семY самоwбэтовaнъ пріи1де, и3 пaстырь сhй ћкw бGъ, нaсъ рaди kви1сz по нaмъ человёкъ: под0бнымъ бо под0бное призвaвъ, ћкw бGъ слhшитъ: Ґллилyіа.

    СтэнA є3си2 дёвамъ бцdе дв7о, и3 всBмъ къ тебЁ прибэгaющымъ: и4бо нб7сE и3 земли2 творeцъ ўстр0и тS пречcтаz, всeльсz во ўтр0бэ твоeй, и3 вс‰ приглашaти тебЁ научи1въ: рaдуйсz, ст0лпе дёвства: рaдуйсz, двeрь сп7сeніz: рaдуйсz, начaльнице мhсленнагw наздaніz: рaдуйсz, подaтельнице б9eственныz бlгости. рaдуйсz, тh бо њбнови1ла є3си2 зач†тыz стyднw: рaдуйсz, тh бо наказaла є3си2 њкрaдєнныz ўм0мъ. рaдуйсz, тли1телz смhслwвъ ўпражнsющаz: рaдуйсz, сёzтелz чистоты2 р0ждшаz. рaдуйсz, черт0же безсёменнагw ўневёщеніz: рaдуйсz, вёрныхъ гDви сочетaвшаz. рaдуйсz, д0браz младопитaтельнице дёвамъ: рaдуйсz, невэстокраси1тельнице дyшъ с™hхъ. Рaдуйсz невёсто неневёстнаz.

    Пёніе всsкое побэждaетсz, спрострeтисz тщaщеесz ко мн0жеству мн0гихъ щедр0тъ твои1хъ: равночи6сленныz бо пескA пBсни ѓще прин0симъ ти2 цRю2 с™hй, ничт0же совершaемъ дост0йно, ±же дaлъ є3си2 нaмъ тебЁ вопію1щымъ: Ґллилyіа.

    Свэтопріeмную свэщY, сyщымъ во тьмЁ ћвльшуюсz, зри1мъ с™yю дв7у: невещeственный бо вжигaющи џгнь, наставлsетъ къ рaзуму б9eственному вс‰, зарeю ќмъ просвэщaющаz, звaніемъ же почитaемаz, си1ми. рaдуйсz, лучE ќмнагw сlнца: рaдуйсz, свэти1ло незаходи1магw свёта. рaдуйсz, м0лніе дyшы просвэщaющаz: рaдуйсz, ћкw гр0мъ, враги2 ўстрашaющаz. рaдуйсz, ћкw многосвётлое возсіzвaеши просвэщeніе: рaдуйсz, ћкw многотекyщую и3сточaеши рэкY. рaдуйсz, купёли живописyющаz w4бразъ: рaдуйсz, грэх0вную teмлющаz сквeрну. рaдуйсz, бaне, њмывaющаz с0вэсть: рaдуйсz чaше, чeрплющаz рaдость. рaдуйсz, њбонsніе хrт0ва бlгоухaніz: рaдуйсz, животE тaйнагw весeліz. Рaдуйсz невёсто неневёстнаz.

    Кондaкъ в7i.

    Бlгодaть дaти восхотёвъ долгHвъ дрeвнихъ, всёхъ долгHвъ рэши1тель человёкwмъ, пріи1де соб0ю ко tшeдшымъ тогw2 бlгодaти: и3 раздрaвъ рукописaніе, слhшитъ t всёхъ си1це: Ґллилyіа.

    Пою1ще твоE ржcтво2, хвaлимъ тS вси2, ћкw њдушевлeнный хрaмъ бцdе: во твоeй бо всели1всz ўтр0бэ, содержaй вс‰ рук0ю гDь, њсвzти2, прослaви, научи2 вопи1ти тебЁ всёхъ: рaдуйсz, селeніе бGа и3 сл0ва: рaдуйсz, с™az с™hхъ б0льшаz. рaдуйсz, ковчeже позлащeнный д¦омъ: рaдуйсz, сокр0вище животA неистощи1мое. рaдуйсz, честнhй вёнче царeй бlгочести1выхъ: рaдуйсz, честнaz похвало2 їерeєвъ бlгоговёйныхъ. рaдуйсz, цeркве непоколеби1мый ст0лпе: рaдуйсz, цaрствіz неруши1маz стэно2. рaдуйсz, є4юже воздви1жутсz побBды: рaдуйсz, є4юже низпaдаютъ врази2. рaдуйсz, тёла моегw2 врачевaніе: рaдуйсz, души2 моеS сп7сeніе. Рaдуйсz невёсто неневёстнаz.

    Кондaкъ Gi.

    Q всепётаz м™и, р0ждшаz всёхъ с™hхъ с™ёйшее сл0во, нhнэшнее пріeмши приношeніе, t всsкіz и3збaви напaсти всёхъ, и3 бyдущіz и3зми2 мyки, тебЁ вопію1щихъ: Ґллилyіа.

    Сeй кондaкъ глаг0ли три1жды.

    И# пaки чтeтсz №-й јкосъ: ЃгGлъ предстaтель: И# пaки кондaкъ: Взбрaнной воев0дэ:

    Акафист Пресвятой Богородице – хвалебный гимн в честь Пресвя­той Девы Марии, сочиненный в Византии, по разным предположениям, в период между V и VII вв., или, во всяком случае, в ранневизантийс- кую эпоху. Авторами могли быть прп. Роман Сладкопевец (VI в.), Георгий Писидийский (VII в.), патриарх Сергий (VII в.) и др. Греческое слово «Акафистос» означает буквально «неседален», т. е. песнь, во время которой не сидят, что указывает на ее изначальное богослужеб­ное применение. Однако термин «акафист» далеко не сразу стал обоз­начением гимнографического богослужебного жанра (подобно тропа­рю, стихире, канону и т. п.). Произошло это после того, как по образцу и в подражание первого и долгое время единственного в своем роде «Акафиста Пресвятой Богородице» стали сочинять другие, повторяю­щие его формальную структуру гимны, которые также стали называть акафистами – Господу Иисусу Христу, Божией Матери в связи с различными Ее иконами и праздниками, а также святым, – весьма различные по своей богословской и поэтической ценности. Особенно акафистное творчество развилось во II-м христианском тысячелетии, в том числе в православной России, сохраняя свое значение и доныне.

    В современной богослужебной жизни Православной Церкви ви­зантийский Акафист Пресвятой Богородице продолжает занимать пер­венствующее и исключительное положение, о чем свидетельствует тот факт, что он, единственный из всех акафистов, вписан в богослужеб­ный устав. Его твердое место – в Постной Триоди, на утрене субботы пятой седмицы Великого поста, в связи с чем эта суббота называется «Субботой Акафиста» или «Похвалой Пресвятой Богородицы».

    В композиционном отношении Акафист представляет собой боль­шое по объему и сложное, но в то же время весьма стройное про­изведение. Он состоит из тринадцати кондаков (более кратких, в оп­ределенной степени законченных строф) и двенадцати икосов (более развернутых строф, начало которых аналогично кондакам). Кондаки и икосы чередуются друг с другом. Главная особенность и основное содержание икосов заключается в двенадцати каждый раз различных обращений к Богородице, начинающихся со слова «Радуйся» – греческого приветствия «хайре» (или «хере»). Эти обращения представ­ляют собой молитвенно-поэтические вариации на тему приветствия, с которым обратился Архангел Гавриил к Пресвятой Деве Марии в день Благовещения: «Радуйся, Благодатная! Господь с Тобою» (Лк. 1, 28). Поэт вкладывает их в уста кого-либо из участников евангельской или церковной истории: Ангела Гавриила, младенца Иоанна Крестителя, находящегося еще в утробе Елизаветы, пастухов, волхвов, верующих, Церкви и т. п. Каждый икос заканчивается одним и тем же рефреном «Радуйся, Невесто неневестная». Кондаки заканчиваются «Аллилуиа» (евр. «Слава Тебе, Боже»), за исключением первого кондака, имеющего окончание икоса: «Радуйся, Невесто неневестная». Именно подобная схема и была взята последующими поэтами как предмет подражания, отчего она стала формой жанра, наполняемой различным содержанием.

    Внутреннее же богатство и красоту Акафиста – ив богословско- догматическом, и в молитвенно-богослужебном, и в художественно- поэтическом отношениях – оценивают только в превосходной степени. Можно сказать, он представляет собой удивительное сочетание, ка­жется, трудно сочетаемых вещей: догматическую точность и глубину, сравнимую с точностью и глубиной вероопределений Вселенских со­боров, и изумительное поэтическое изящество, делающее Акафист литературно-художественным шедевром. Вообще, такое сочетание характерно для лучших произведений христианской гимнографии ви­зантийской эпохи, которые употребляются в богослужении Церкви вплоть до наших дней.

    Вместе с тем, все это одновременно составляет и некоторую труд­ность восприятия смысла Акафиста – в особенности для того, кто пло­хо знаком с вероучением Церкви, да еще если учесть, что Акафист, как и все молитвословия в Русской Православной Церкви, читается или поется на церковнославянском языке. Плюс к этому, церковнославянс­кий текст Акафиста, будучи дословным переводом греческого под­линника, точно воспроизводит и его сложную, витиеватую синтак­сическую структуру, свойственную ранневизантийской поэзии.

    Правда, при переводе не могли не быть утрачены ряд неотъемле­мых особенностей оригинального, т. е. греческого текста Акафиста, – особенностей, связанных с его ритмикой и фонетическими соответ­ствиями (аллитерациями) внутри каждой пары хайретизмов (т. е. приветствий, начинающихся с «Радуйся»), а они действительно сгруппированы попарно, так что образуется по шесть пар в каждом икосе, не считая повторяющегося финального «Радуйся, Невесто неневестная». По количеству слогов первая и последняя пара – всегда самая короткая, а к середине они удлиняются. Кстати, ука­занная парная структура хайретизмов в русской богослужебной традиции выражена, по крайней мере, музыкально: все кондаки, кроме первого и иногда тринадцатого, а также все начала икосов обычно читаются священником, а сами хайретизмы поет хор, причем на две (или четыре) все время повторяющиеся мелодические строки.

    Но самой удивительной особенностью греческого текста Ака­фиста является, наверное, фонетическая игра слов. Конечно, сохра­нить ее при переводе оказывается совершенно невозможным, так что удерживается лишь идейное соответствие хайретизмов внутри пар. Например, уже первая пара хайретизмов первого икоса, ко­торая по-славянски переведена как «Радуйся, Еюже радость возсияет;

    Радуйся, Еюже клятва исчезнет», по-гречески (в русской транскрипции) будет звучать так: «Хайре, ди хэс хэ хара эклампсей; Хайре, ди хэс хэ ара эклейпсей» (ударные слоги подчеркнуты), где «хара» (радость)/ара» (клятва) и «эклампсей» (возсияет)/ «эклейпсей» (исчезнет) образуют аллитерации, а хайре­тизмы в целом ритмически соответствуют друг другу. Подобные соответствия во множестве встречаются в греческом тексте ака­фиста (на некоторые из них будет указано).

    Кроме того, Акафист в греческом подлиннике имеет алфавит­ный акростих, согласно которому чередующиеся кондаки и икосы начинаются каждый раз с новой буквы греческого алфавита в их строгой очередности – от альфы («Ангел предстатель. ») до омеги («О всепетая Мати. » – по-славянски это видно как раз только на примере первого икоса и последнего, тринадцатого кондака).

    Главным, повторяющимся хайретизмом является приветствие «Радуйся, Невесто неневестная» – выразительный пример того, как бывает трудно перевести на современный язык церковнославянскую фразу, смысл которой в общем понятен, но передать который, при этом сохранив высоту стиля и благоговейную почтительность, почти невозможно. И все-таки, речь идет о приснодевстве Богородицы – одной из самых дорогих для Церкви тайн, связанных с Богово- площением, о которой в символе веры говорится: «и воплотившагося от Духа Свята и Марии Девы. » Дева Мария – Невеста, у Которой нет жениха, или мужа, в плотском смысле (именно такое значение имеет слово «неневестная»), но Которая безмужно, бессеменно стала Матерью Господа нашего Иисуса Христа.

    Акафист имеет большое апологетическое значение для Церкви – как для Православной, так, кстати, и для Католической. Дело в том, что то почитание, которым окружена личность Пресвятой Богоро­дицы в Православной Церкви, прямо проистекает из главного, ис­ходного и уникального христианского догмата – догмата о Богово- площении, о том, что Слово (Сын Божий) стало плотью, человеком (Ин.1:14). Боговоплощение происходит при свободном участии Девы Марии, точнее, при ее смиренном, но осознанном согласии содействовать «совету превечному», т. е. осуществлению пред­вечного замысла Божия: «Се, Раба Господня; да будет Мне по слову твоему» (Лк.1:38). Одним из первых на эту важную сторону при­шествия Христова обратил внимание апостол и евангелист Лука – именно поэтому только в Евангелии от Луки мы читаем рассказ о Благовещении Деве из Назарета, «обрученной мужу, именем Иосифу, из дома Давидова; имя же Деве: Мария» (Лк.1:27). Вслед за св. Лукой свою радость по поводу снисхождения Бога к человеку Церковь выражает в почитании Пресвятой Богородицы, с личностью и служением Которой так логично связать все без исключения сторо­ны христологической тайны Боговоплощения. Акафист Пресвятой Богородице являет собой яркий и, пожалуй, непревзойденный пример того, как при всей развернутости хвалы, адресованной, ка­жется, исключительно к Деве Марии, все в нем подчинено тайне человеческого спасения во Христе и ни в ком другом.

    В субботу на пятой неделе Великого поста святая Церковь торжественно возглашает молебное пение акафиста, или благодарственной похвалы Пресвятой Богородице.

    Этот праздник установлен в IX веке за неоднократное избавление Константинополя помощью и заступлением Пресвятой Богородицы от нашествия врагов. При императоре Ираклии, когда Патриарх Сергий, нося на руках своих икону Пресвятой Богородицы по городским стенам, умолял Господа о защите от персидских и скифских войск, осаждавших Константинополь, тогда народ искал защиты в храмах Божиих, день и ночь умоляя Усердную Заступницу спасти свой город.

    Император Константин Великий, основатель Константинополя, посвятил город Божией Матери и почитал Пресвятую Деву покровительницею своею и своей новой столицы. Многие храмы в честь Божией Матери были воздвигнуты в Константинополе. Во Влахернском храме хранилась Ее икона, написанная святым евангелистом Лукой. В ночь, когда соединенные силы агарян и персов с моря и с суши двинулись на город, внезапно восстала страшная буря, которая рассеяла и потопила суда нападавших. Остальные враги со стыдом бежали. Тогда во всю эту ночь благодарный народ, пребывавший во Влахернском храме, возгласил Защитнице града победную, всенощную и неседальную (акафист – греч. букв. неседальный) песнь: «Взбранной Воеводе победительная, яко избавльшеся от злых, благодарственная восписуем Ти раби Твои, Богородице!» И с того времени, в воспоминание столь великого чуда, Православная Церковь постановила празднество Похвалы Пресвятой Богородицы.

    Сначала праздник акафиста совершался в Константинополе в том Влахернском храме, где хранились чудотворная икона Божией Матери и священные предметы земной Ее жизни – риза и пояс Ее. Но позднее праздник был внесен в типиконы (уставы) монастырей святого Саввы Студийского и потом в церковные богослужебные книги, и с того времени сделался общим для всей Восточной Церкви.

    Сайт нуждается в средствах на оплату хостинга. С помощью кнопки выберите банковскую карту или Яндекс.деньги.

    Рекомендуем

    С помощью кнопки выберите банковскую карту или Яндекс.Деньги.

    ©2004-2017 — При использовании материалов ссылка обязательна.

admin
Оцените автора
Моя молитва
Добавить комментарий