Молитва на освящения колокольни

Полное собрание и описание: молитва на освящения колокольни для духовной жизни верующего человека.

Молитва на освящения колокольни

Любое храмовое здание имеет либо колокольню, либо специальное место для размещения колоколов, собирающих христиан в храм на богослужения. В первой части справочника подробно говорилось о разновидностях колоколен и видах колоколов, используемых в православных храмах. Новопостроенные храмы, как правило, имеют в своем ансамбле колокольни, но прежде чем колокола будут повешены на свое место, над ними совершают обряд благословения. Это чинопоследование совершается чаще всего на храмовом дворе, где колокола подвешивают на небольшой высоте, позволяющей окропить их снаружи и изнутри. Тут же ставится стол, на котором – сосуд со святой водой и кропило.

Архиерей либо священник дает возглас: «Благословен Бог наш…». Поется «Царю Небесный» и читается «обычное начало», далее – «Господи, помилуй» (12 раз), «Слава, и ныне» и «Приидите, поклонимся» (трижды).

Затем читаются псалмы: 148-й – «Хвалите Господа с небес…»; 149-й – «Воспойте Го́сподеви песнь но́ву…» и 150-й – «Хвалите Бога во святых Его…»; «Слава, и ныне» и «Аллилуиа» (трижды).

К прошениям произносимой вслед за этим мирной ектеньи после «О плавающих, путешествующих…», добавляются следующие, специальные:

«О еже благословити кампа́н[4] сей, в славу святаго Имене Своего, небесным Своим благословением, Господу помолимся»;

«О еже подати ему благодать, яко да вси слышащии звенение его или во дни или в нощи, возбу́дятся к славословию святаго Имене Божия, Господу помолимся»;

«О еже гласом звенения его утолитися и утишитися и престати всем ве́тром зельным, бурям же, громо́м и молниям и всем вредным безветриям и злорастворе́нным воздухом, Господу помолимся»;

«О еже отгнати всю силу коварства же и наветы невидимых врагов от всех верных своих, глас звука его слышащих и к деланию заповедей Своих возбудити я (их), Господу помолимся».

Затем читается 28-й псалом: «Принесите Господеви, сынове Божии…». Предстоятель произносит молитву: «Господи Боже наш, хотяй от всех верных Твоих всегда славимь и покланяемь быти…» и тайную молитву:

«Владыко Боже, Отче Вседержителю, Иже трубным гласом седмию жрец, идущих пред кивотом свиде́ния, иерихонским твердым сте́нам пасти и разрушитися сотворил еси и вся во граде сущия в руце людей Твоих пре́дал еси, Ты и ныне кампан сей небесным Твоим благословением исполни, яко да глас звенения его услышавше, противныя воздушныя силы далече от града верных Твоих отступя и вся раздеже́нныя[5] их огненныя яже на нас стре́лы угаснут, трескания же молний, нападение града и вся вредныя воздухов злорастворения, всесильною и крепкою десницею прогонима и удержанна да утолятся, утихнут и отступят, вся бо Ты в славу Твою, к пользе и спасению нашему чрез посредства действуеши».

После молитвы священник кропит колокол с четырех сторон, изнутри и снаружи, говоря: «Благословляется и освящается кампан сей окроплением воды сея священныя, во имя Отца и Сына и Святаго Духа. Аминь».

Хор поет псалом 69-й: «Боже, в помощь мою вонми…». Затем читается паримия из книги Чисел (10; 1-10): «Рече Господь к Моисею, глаголя: сотвори себе две трубы серебряны, кованы…». Эти серебряные трубы были прообразом современных колоколов.

Затем поются стихиры: глас 2-й – «Земли и прочим стихиям…»; глас 1-й – «Основание всея земли подвизаяй, Боже…»; на «Слава, и ныне» глас 4-й – «Всяческая единою в начале Собою непосредственне создавый, Господи, ныне же вся посредственне де́йствуяй, гласом звона сего освященнаго всякое уныние с ленивством от сердец верных Твоих отжени, страх же Твой в них с благочестием вкорени и спешных на молитву, скорых же ко всякому благому делу Твоею силою сотвори, избавляя нас от всех наветов вражиих, и невредных от злорастворенных воздухов заветрения соблюдая, молитвами Богородицы и всех святых Твоих, яко Един Милосерд».

Затем диакон: «Премудрость». – Хор: «Честнейшую Херувим…», «Слава, и ныне», «Господи, помилуй» (трижды), «Благослови». Настоятель творит дневной отпуст.

Чин освящения колокола

Чин благословения кампана сиесть колокола или звона.

И лику: Честнейшую Херувим: Слава, и ныне: Господи помилуй, трижды, Благослови, творит oбычный дневный отпуст.

Прослушав звон колоколов, изготавливаемых на разных колоколитейных заводах и мастерских таких, как Вера Анисимова Валерия, Литекс, Ясак, Шувалова, Пяткова пришли к выводу, что их звук глухой и не совпадает даже с нотами. Не говоря о том, что технология производства очень древняя и дешевая, а следовательно и неудовлетворительно! Поэтому обратились в Воронеж к Олегу Радченко. Это было лучшее решение для нашего храма успеть до Пасхи! Хотя цена немного выше у него, но качество самое хорошее. Малиновое звучание можете послушать на его сайте купить церковные колокола.

Колокол Победы отлил из снарядов

в честь погибших солдат на фронте

для сельского храма хутора Новомаксимовский

Требник

Все тексты в стандарте HIP.

Тексты приводятся по изданию: Тре’бникъ. Въ дву’хъ частя’хъ. — Москва`. Сv"нода’льная тv"погра’фiя. #ац

Из других источников

  • Чин освящения колесницы
  • Последование малого освящения храма (протоиерей Николай Диваков, Дмитрий Михалин, Анатолий Алексеевич Матвеев)
  • Последование освящения часовни: вариант 1 и вариант 2 (более краткий) (— // —)
  • Молебное пение святителю Василию Великому (— // —)
  • Чин благословения супругов, проживших много лет без церковного благословения (— // —)
  • Молебные прошения (источник: "Православная страница" Николая и Елены Андрущенко)
  • Чин освящения кивота для хранения святых мощей (оцифровка: Максим Е. Плякин)
  • Чин малого освящения воды вкратце (подготовка материала: прот. Николай Диваков, Людоговский Ф. Б.)
  • Молитва на освящение нового меда (— // —)
  • Чин благословения и освящения надгробного креста (— // —)
  • Последование молебна за болящего (— // —)
  • Молебное пение о недужных многих или об едином (— // —)
  • Чин благословения в воздушное путешествие (— // —)
  • Молитва на благословение чертога (— // —)
  • Последование молебна перед хирургическим действием (— // —)
  • Последование молебна жене перед порождением (— // —)

Если у Вас возникли какие-то вопросы по работе с HIP-стандартом, присылайте их на адрес библиотеки.

Религиозная община святого мученика Виктора

Чин благословения кампана сиесть колокола или звона.

Повесивши звон при церкви, якоже бы мощи и сверху и извнутрь окропленну быти, прежде даже не поставити его на колокольне, сим благословением благословити его подобает. Аще святитель сие действует, одеян во вся святительския одежды, или точию в мантию, в епитрахиль, омофор и митру (аще же священник, в епитрахиль и фелонь) исходит из церкве, и приходит к звону тамо убо предуготованной сущей воде священной и кропильнице, на честно покровенном столе, и начинает обычно.

Благословен Бог наш:

Клир же поет 6-м гласом: Царю небесный:

Посем чтется: Трисвятое: Отче наш: Господи помилуй, 12.

Слава, и ныне: Приидите, поклонимся: трижды.

Хвалите Господа с небес, хвалите Его в вышних. Хвалите Его вси Ангели Его: хвалите Его вся силы Его. Хвалите Его солнце и луна: хвалите Его вся звезды и свет. Хвалите Его небеса небес, и вода, яже превыше небес. Да восхвалят имя Господне: яко Той рече, и быша, Той повеле, и создашася. Постави я в век и в век века: повеление положи, и не мимо идет. Хвалите Господа от земли змиеве, и вся бездны: Огнь,

град, снег, голоть, дух бурен, творящая слово Его: Горы и вси холми, древа плодоносна и вси кедри: Зверие и вси скоти, гади, и птицы пернаты: Царие земстии и вси людие, князи и вси судии земстии: Юноши и девы, старцы с юнотами. Да восхвалят имя Господне, яко вознесеся имя Того Единаго: исповедание Его на земли и на небеси. И вознесет рог людей Своих: песнь всем преподобным Его, сыновом израилевым, людем, приближающимся Ему.

Таже псалом 149.

Воспойте Господеви песнь нову, хваление Его в церкви преподобных. Да восхвалят имя Его в лице, в тимпане и псалтири да поют eму. Яко благоволит Господь в людех Своих, и вознесет кроткия во спасение. Восхвалятся преподобнии во славе, и возрадуются на ложах своих. Возношeния Божия в гортани их, и мечи oбоюду oстры в руках их: Сотворити отмщение во языцех, обличeния в людех, Связати цари их путы, и славныя их ручными oковы железными: Сотворити в них суд написан: слава сия будет всем преподобным eго.

Таже псалом 108.

Хвалите Бога во святых Его, хвалите Его во утверждении силы Его. Хвалите Его на силах Его, хвалите Его по множеству величествия Его. Хвалите Его во гласе трубнем, хвалите Его во псалтири и гуслех. Хвалите Его в тимпане и лице, хвалите Его во струнах и oргане. Хвалите Егo в кимвалех доброгласных, хвалите Егo в кимвалех восклицания. Всякое дыхание да хвалит Господа.

Слава, и ныне: Аллилуиа, трижды.

Диакон же глаголет eктению сию: Миром Господу помолимся: даже до О плавающих:

И абие прилагает сия:

О eже благословити кампан сей, в славу святаго Имене Своего, небесным Своим благословением, Господу помолимся.

О eже подати eму благодать, яко да вси слышащии звенение eго, или во дни или в нощи, возбудятся к славословию Имене Святаго Твоего, Господу помолимся.

О eже гласом звенения eго утолитися и утишитися и престати всем ветром зельным, бурям же, громом и молниям, и всем врeдным безведриям, и злорастворeнным воздухом, Господу помолимся.

О eже отгнати всю силу, коварства же и наветы невидимых врагов, от всех верных своих, глас звука eго слышащих, и к деланию заповедей своих возбудити я, Господу помолимся. О eже избавитися нам от всякия скорби:

Заступи, спаси, помилуй:

Пресвятую, Пречистую, Преблагословенную:

Возглас: Яко подобает Тебе всякая слава честь и поклонение:

По сих чтут псалом 28:

Принесите Господеви, сынове Божии, принесите Господеви сыны oвни, принесите Господеви славу и честь. Принесите Господеви славу имени Его: поклонитеся Господеви во дворе святем Его. Глас Господень на водах: Бог славы возгреме, Господь на водах многих. Глас Господень в крепости: глас Господень в великолепии. Глас Господа сокрушающаго кедры, и стрыет Господь кедры ливанския. И истнит я яко тельца ливанска, и возлюбленный яко сын eдинорожь. Глас Господа пресецающаго пламень oгня. Глас Господа стрясающаго пустыню, и стрясет Господь пустыню каддийскую. Глас Господень свершающий eлени, и открыет дубравы, и в храме Его всякий глаголет славу. Господь потоп населяет, и сядет Господь Царь в век. Господь крепость людем своим даст, Господь благословит люди своя миром.

По скончании же псалма, рекшу диакону: Господу помолимся, И клиру: Господи помилуй.

Иерей же чтет молитву сию:

Господи Боже наш, хотяй от всех верных Твоих всегда славимь и покланяемь быти, в ветсем завете рабу своему законоположнику Моисею трубы срeбряны сотворити, и сыном Аароновым жрецeм в ня, внегда жрети им Тебе, вострубити повелел eси, яко да услышавше людие Твои глас трубный, готови eже поклонитися Тебе будут, и ко eже жертвы приносити Тебе соберутся, и в бранех труб сих гласом оглашени, к побеждению врагов крепко вооружатся. И ныне, Владыко Пресвятый, смиренно молим Тя, призри милостивно на прилежное моление нас недостойных рабов

Твоих, и кампан сей, к службе церкве твоея святыя, в славу же великолепаго и всесвятаго Имене Твоего сооруженный, небесным святым Твоим благословением и благодатию всеосвящающаго Твоего Духа благослови и освяти, и влей вонь силу благодати Твоея, яко да услышавше вернии раби Твои глас звука eго, в благочестии и вере укрепятся, и мужественно всем диавольским наветом сопротивостанут, и молитвами и всегдашним славословием Тебе истиннаго Бога сия победят, к церкви же на молитву и славословие Святаго имене Твоего, во дни и в нощи спешно, яко ведоми да ведутся: да утолятся же и утишатся, и престанут и нападающия бури ветренныя, грады же и вихри и громы страшнии и молния, и злораствореннии и вреднии воздухи гласом eго. Ты бо Господи Боже наш, не точию умными и одушевленными созданиями твоими, в славу Твою и в спасение и пользу верных твоих, но и бездушными, якоже Моисеовым жезлом, и медяною змиею в пустыни, вся яже хощеши преславная твориши и чудодействуеши: вся бо Тебе возможна суть, не возможно же ничтоже: и Тебе славу возсылаем, Отцу, и Сыну, и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков.

Лик: И духови твоему.

Диакон: Главы ваша Господеви приклоните.

Лик: Тебе Господи.

И всем предстоящим главы приклоншим чтет иерей тайно молитву сию:

Владыко Боже Отче Вседержителю, иже трубным гласом седмию жрец идущих пред кивотом свидения, иерихонским твeрдым стенам пасти и разрушитися сотворил eси, и вся во граде сущия в руце людей твоих предал eси: ты и ныне кампан сей небесным твоим благословением исполни, яко да глас звенения eго услышавше, противныя воздушныя силы далече от оград верных твоих отступят, и вся раздежeнныя их oгненныя, яже на нас, стрелы угаснут, трескания же молний, нападение града, и вся врeдныя воздухов злорастворeния, всесильною и крепкою десницею прогонима и удeржанна да утолятся, утихнут и отступят: вся бо Ты в славу Твою, к пользе и спасению нашему чрез посрeдства действуеши. И возглашает: Твое бо eсть, eже миловати и спасати ны, Боже наш, и Тебе славу возсылаем, Безначальному Отцу, со Единородным Твоим Сыном, и с Пресвятым, и Благим, и Животворящим Твоим Духом, ныне и присно, и во веки веков.

И взем иерей священную воду, кропит кампан от четырех стран eго сверху, окрест идый, глаголя:

Благословляется и освящается кампан сей окроплением воды сея священныя, во имя Отца, и Сына, и Святаго Духа, аминь. [Трижды.]

Такожде и внутри eго кропя на четыре страны, тожде глаголет. Посем, взем кадильницу, кадит кампан от четырех стран, извне и внутрь eго.

Сия же eму совершающу, клирицы чтут псалом 69:

Боже, в помощь мою вонми, Господи, помощи ми потщися: Да постыдятся и посрамятся ищущии душу мою, да возвратятся вспять и постыдятся хотящии ми злая. Да возвратятся абие стыдящеся глаголющии ми: благоже благоже. Да возрадуются и возвеселятся о Тебе, вси ищущии Тебе Боже, и да глаголют выну, да возвеличится Господь, любящии спасение Твое. Аз же нищ eсмь и убог, Боже, помози ми: помощник мой и избавитель мой eси Ты, Господи не закосни.

Сим же совершившимся, диакон возглашает: Премудрость.

Чтец глаголет: Числ чтение.

Чтец же чтет паремию сию от четвертых книг Моисеовых, глава 10:

Рече Господь к Моисею, глаголя: Сотвори себе две трубы сребряны, кованы сотвориши я, и будут тебе на созвание сонма, и возставляти полки. И да вострубиши ими, и да соберется к тебе весь сонм, пред двeри скинии свидения. Аще же eдиною трубою вострубят, да приидут к тебе вси князи и тысященачальники израильтестии. И вострубите в знамение и воздвигнутся полцы, ополчающиися на востоки: И вострубите в знамение второе, и воздвигутся полцы, ополчающиися от севера. Знамением да вострубят в воздвижение их. И eгда соберете сонм, вострубите не в знамение. И сынове Аарони жрецы да вострубят трубами: и да будет вам законно вечно в роды ваша. Аще же изыдете

на брань в земли вашей к супостатом сопротивящимся вам, и вострубите и назнаменуйте трубами, и воспомянется пред Господем, и избавитеся от враг ваших. И во днех веселия вашего, и в праздницех ваших, и в новомесячиих ваших, вострубите трубами на всесожжeния, и на жeртвы спасений ваших, и будет вам воспоминание пред Богом вашим: Аз Господь Бог ваш.

Посем поют, или чтут стихиры сия,

Глас 2: Земли и прочим стихиям, гнева ради Твоего, грех ради наших движимаго на ны, смущающимся и обуреваeмым, глас знамения сего, якоже Моисеовых сребряных труб услышав Господи, благоутробным Своим oком призри на ны, и не яростию Твоею обличи нас, но умилосердився пощади, всякаго страшнаго прещения Твоего избавляя, яко eдин милосерд.

Глас 1: Основания всея земли подвизаяй, Боже, и сотрясаяй eдин морское ложе, яко создатель всяческих, избави нас праведнаго Твоего прещения, гласом знамения сего отгоняя зельныя бури и ветры, громы же и молния: и бодрых нас и тщаливых всегда к твоему славословию сотвори, и ко исполнению святых Твоих заповедей, яко человеколюбец.

Слава, и ныне, глас 4:

Всячeская eдиною в начале собою непосредственне создавый Господи, ныне же вся посредственне действуяй гласом звона сего освященнаго, всякое уныние с ленивством от сердец верных Твоих отжени, страх же Твой в них с блгочестием вкорени и спешных на молитву, скорых

же ко всякому благому делу Твоею силою сотвори, избавляя нас от всех наветов вражиих, и невредных от злорастворенных воздухов заветрения соблюдая: молитвами Богородицы и всех святых Твоих, яко eдин милосерд.

По скончании же сих, святитель или начальствуяй, рекшу диакону: Премудрость:

И лику: Честнейшую Херувим: Слава, и ныне: Господи помилуй, трижды, Благослови, творит oбычный дневный отпуст.

Навигация по записям

Религиозная община святого мученика Виктора. 2017. Все права защищены.

Освящение колоколов

Любое храмовое здание имеет либо колокольню, либо специальное место для размещения колоколов, собирающих христиан в храм на богослужения. В первой части справочника подробно говорилось о разновидностях колоколен и видах колоколов, используемых в православных храмах. Новопостроенные храмы, как правило, имеют в своем ансамбле колокольни, но прежде чем колокола будут повешены на свое место, над ними совершают обряд благословения. Это чинопоследование совершается чаще всего на храмовом дворе, где колокола подвешивают на небольшой высоте, позволяющей окропить их снаружи и изнутри. Тут же ставится стол, на котором – сосуд со святой водой и кропило.

Архиерей либо священник дает возглас: «Благословен Бог наш…». Поется «Царю Небесный» и читается «обычное начало», далее – «Господи, помилуй» (12 раз), «Слава, и ныне» и «Приидите, поклонимся» (трижды).

Затем читаются псалмы: 148-й – «Хвалите Господа с небес…»; 149-й – «Воспойте Го?сподеви песнь но?ву…» и 150-й – «Хвалите Бога во святых Его…»; «Слава, и ныне» и «Аллилуиа» (трижды).

К прошениям произносимой вслед за этим мирной ектеньи после «О плавающих, путешествующих…», добавляются следующие, специальные:

«О еже благословити кампа?н[4] сей, в славу святаго Имене Своего, небесным Своим благословением, Господу помолимся»;

«О еже подати ему благодать, яко да вси слышащии звенение его или во дни или в нощи, возбу?дятся к славословию святаго Имене Божия, Господу помолимся»;

«О еже гласом звенения его утолитися и утишитися и престати всем ве?тром зельным, бурям же, громо?м и молниям и всем вредным безветриям и злорастворе?нным воздухом, Господу помолимся»;

«О еже отгнати всю силу коварства же и наветы невидимых врагов от всех верных своих, глас звука его слышащих и к деланию заповедей Своих возбудити я (их), Господу помолимся».

Затем читается 28-й псалом: «Принесите Господеви, сынове Божии…». Предстоятель произносит молитву: «Господи Боже наш, хотяй от всех верных Твоих всегда славимь и покланяемь быти…» и тайную молитву:

«Владыко Боже, Отче Вседержителю, Иже трубным гласом седмию жрец, идущих пред кивотом свиде?ния, иерихонским твердым сте?нам пасти и разрушитися сотворил еси и вся во граде сущия в руце людей Твоих пре?дал еси, Ты и ныне кампан сей небесным Твоим благословением исполни, яко да глас звенения его услышавше, противныя воздушныя силы далече от града верных Твоих отступя и вся раздеже?нныя[5] их огненныя яже на нас стре?лы угаснут, трескания же молний, нападение града и вся вредныя воздухов злорастворения, всесильною и крепкою десницею прогонима и удержанна да утолятся, утихнут и отступят, вся бо Ты в славу Твою, к пользе и спасению нашему чрез посредства действуеши».

После молитвы священник кропит колокол с четырех сторон, изнутри и снаружи, говоря: «Благословляется и освящается кампан сей окроплением воды сея священныя, во имя Отца и Сына и Святаго Духа. Аминь».

Хор поет псалом 69-й: «Боже, в помощь мою вонми…». Затем читается паримия из книги Чисел (10; 1-10): «Рече Господь к Моисею, глаголя: сотвори себе две трубы серебряны, кованы…». Эти серебряные трубы были прообразом современных колоколов.

Затем поются стихиры: глас 2-й – «Земли и прочим стихиям…»; глас 1-й – «Основание всея земли подвизаяй, Боже…»; на «Слава, и ныне» глас 4-й – «Всяческая единою в начале Собою непосредственне создавый, Господи, ныне же вся посредственне де?йствуяй, гласом звона сего освященнаго всякое уныние с ленивством от сердец верных Твоих отжени, страх же Твой в них с благочестием вкорени и спешных на молитву, скорых же ко всякому благому делу Твоею силою сотвори, избавляя нас от всех наветов вражиих, и невредных от злорастворенных воздухов заветрения соблюдая, молитвами Богородицы и всех святых Твоих, яко Един Милосерд».

Затем диакон: «Премудрость». – Хор: «Честнейшую Херувим…», «Слава, и ныне», «Господи, помилуй» (трижды), «Благослови». Настоятель творит дневной отпуст.

Похожие главы из других книг

Названия колоколов

Названия колоколов Названий колоколов существует великое множество. «Пленными» называли колокола, забранные в качестве трофея во время войн. Часто их именовали более конкретно – Немчин, Татарин, Голландец. «Ссыльные» – сосланные царями за какую–то провинность.

Вещество Таинства и освящение воды

Освящение елея[14]

Приготовление и освящение Мира

Освящение елея для помазания

Освящение новопостроенного или перестроенного храма

Освящение новопостроенного или перестроенного храма По окончании постройки новой церкви или капитального ремонта существовавшей прежде положено произвести ее освящение. Освящение храма бывает двух видов.1. Полное (великое), изложенное в Требнике под названием «Чин

Великое освящение храма архиереем

Великое освящение храма архиереем Новопостроенный храм является «обыкновенным» зданием до того момента, как над ним не будет совершен обряд освящения. После совершенного чинопоследования храм приобретает новые качества, становится вместилищем величайшей святыни.К

Освящение архиереем одних антиминсов

Освящение архиереем одних антиминсов Если архиерей по каким-либо причинам не может освятить храм, он освящает только антиминс или несколько антиминсов, если церковь имеет приделы. Впоследствии эти антиминсы отправляются в церковь, для которой они предназначены, а

Освящение храма священником

Освящение храма священником Если храм освящается священником, совершаемые при этом священнодействия почти не отличаются от тех, что бывают во время архиерейского чинопоследования обряда. Основные особенности таковы.1. Накануне дня освящения перед иконой Спасителя у

Малое освящение храма

Малое освящение храма Малое освящение храма совершается в том случае, если в уже освященном храме проводились ремонтные работы или его незначительная перестройка. Обязательным условием совершения в этом случае именно малого освящения является неприкосновенность

Освящение церковных вещей и принадлежностей

Освящение церковных вещей и принадлежностей Новые вещи и принадлежности храма (дискос, Потир, звездица, лжица, покрова?, кивот для Святых Даров, илито?н, индития, священнические одежды, крест и многое другое) могут быть освящены отдельно от освящения всего храма. При этом

Оценка 4.3 проголосовавших: 99
ПОДЕЛИТЬСЯ

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here