Полное собрание и описание: молитва святой праматерь ева для духовной жизни верующего человека.

Молитва святой праматерь ева

Ева Праматерь – Красивая именная янтарная икона ручной работы

Ева – янтарная икона в багетной рамке, красивая ручная работа из натурального камня

Заказав янтарную икону, Вы получите:

– мастерски выполненный образ святых покровителей людей, котором предназначается данная именная икона;

– чудотворную икону, которая защитит от болезней, будет оберегать Ваш дом;

– ручную работа, в которую вложена душа и позитивная энергетика мастера;

– красивую оформленную икону в багетной рамке, которая подойдет под любой интерьер;

– икону ручной работы с ценного камня – янтаря – символа счастья, здоровья и источника позитивной энергетики.

Срок изготовления: 3 – 8 дней

Святые иконы даны нам для благоговейного воспоминания дел Божиих и святых Его, для благоговейного возношения мыслей наших к Богу и Его святым. Через это воспламеняется наше сердце любовью к нашему Творцу и Спасителю. Святые иконы являются для нас теми же священными книгами, только написанными, вместо букв, лицами и вещами.

Святая праматерь Ева – это имя известно каждому. Та, что положила начало роду человеческому и, одновременно, та, чье непослушание научило нас страдать. Адам и Ева – первые люди, созданные бессмертными, нарушив волю Господа, познали духовную смерть и вместе с ней смерть телесную. Согрешившие перед Богом передали болезнь греха всему человечеству, родившемуся от них. Искреннее раскаяние, омытое слезами, сделало праматерь Еву святой. Непослушание Евы было уравновешено послушанием святой девы Марии – Богородицы. Спаситель – Сын Божий, родившийся от человека, своей крестной смертью и последующим воскресением искупил грех Евы, даровав человечеству надежду на спасение – вечную жизнь.

Молитва перед иконой Святой праматери Евы более всего помогает, когда душу охватывает раскаяние за некий поступок, совершенный вопреки Божиим заповедям и законам. Подобно тому, как глубокое, сердечное раскаяние Евы, омытое слезами, сделало ее святой и сам образ праматери Евы в христианстве стал объектом пристального внимания величайших богословов из числа Святых Отцов наших (см. раздел Значение иконы»), то и просьба к ней о молитвенной помощи перед Богом и Пресвятой Матерью Его поможет нам, осознавшим содеянное, никогда больше не повторять печальных ошибок. Такая молитва принесет облегчение, очистит душу и тем – окрылит ее снова. Господь же всемилостив, Он всегда готов принять и простить тех, чья душа открыта к «работе над ошибками», которая происходит всю нашу земную жизнь. Особенно обращение к святой праматери Еве помогает в сложных ситуациях тем, кто окрещен этим именем, поскольку она становится для девочки Евы ее небесной покровительницей.

День памяти святой праматери Евы празднуется в дни памяти святых отец и святых праотец – за два и за одно воскресенье перед Рождеством Христовым.

Нет отзывов об этом товаре.

Изображения иконы Ева праматерь, прав.

Страницы: [1]. Всего изображений: 5. Сортировка: в обычном порядке.

Описание: [Афон. XV.] Воскресение. Миниатюра. Афон (Иверский м-рь). Конец XV в. C 1913 года в Российской Публичной (ныне Национальной) библиотеке в Санкт-Петербурге.

В переводе с иврита имя Ева означает «дающая жизнь». Именно это имя дал Адам своей жене после грехопадения. В то время, когда он спал Бог сотворил Еву из ребра Адама.

Ева считается праматерью всего человечества. Прельстившись уговорами дьявола в образе змия, она нарушила заповедь Божию, вкусила плод запретный и предложила сделать это своему мужу Адаму.

После этого их ждало суровое наказание: проклятие и изгнание из рая, а весь род человеческий кара: в силу вступает закон смерти, ведь первые люди были бессмертны и созданы только для вечного блаженства. Адам и Ева, ослушавшись Бога, познали зло – обрекли себя на смерть духовную, а следом и тела их стали смертны.

Но Господь по милости своей послал прародителям обетование, что семя женщины превзойдет и погубит главу змия. Смысл этого предсказания был в том, что от Праведной Жены родится Тот. кто Своей жизнью и крестными мучениями победит дьявола и смерть.

Отдельного дня почитания Евы праматери нет, ее чтят в дни памяти святых отец и праотец. За два и за одно воскресенье соответственно до Рождества Христова.

В святцах есть указания только на двух святых жен, которые наречены именем Ева. Кроме праматери человечества, нам известно о преподобномученице, игуменье Еве (Павловой). Дни ее памяти 8 февраля, 27 августа по новому стилю. Она родилась в 1879 году в селе Исса в крестьянской семье. О ней сохранилось совсем немного сведений. Мученица Ева была настоятельницей монастыря в Пензе. В 1929 году ее арестовали за контрреволюционную деятельность. Мерой наказания была выбрана ссылка в Казахстан на 3 года. По другим сведениям коллегией ОГПУ ей определили ссылку на 8 лет.

В 1937 году она вновь была арестована. В 2000 году состоялось ее прославление в лике новомучеников и исповедников российских. Произошло это на Архиерейском соборе Русской Православной Церкви.

Материал подготовила Игнатова Наталья

Центральная Россия (903) 743-3248

Белгород, Брянск, Владимир, Воронеж, Иваново, Калуга, Кострома, Курск, Липецк, Обнинск, Орел, Рязань, Смоленск, Тамбов, Тверь, Тула, Ярославль

Северо-Запад России (903) 743-3248

Санкт-Петербург, Архангельск, Великий Новгород, Вологда, Выборг, Калининград, Мурманск, Петрозаводск, Псков, Сыктывкар, Череповец

Поволжье России (903) 743-3248

Дзержинск, Ижевск, Йошкар-Ола, Казань, Киров (Поволжье), Набережные Челны, Нижний Новгород, Оренбург, Пенза, Пермь, Самара, Саранск, Саратов, Тольятти, Ульяновск, Уфа, Чебоксары

Сибирь (903) 743-3248

Абакан, Барнаул, Бийск, Братск, Иркутск, Кемерово, Красноярск, Новокузнецк, Новосибирск, Омск, Томск, Улан-Удэ, Чита

Юг России (903) 743-3248

Анапа, Астрахань, Владикавказ, Волгоград, Грозный, Краснодар, Майкоп, Махачкала, Назрань, Нальчик, Новороссийск, Новочеркасск, Ростов-на-Дону, Сочи, Ставрополь, Таганрог, Туапсе, Черкесск, Элиста

Дальний Восток (903) 743-3248

Благовещенск (Амурская обл.), Владивосток, Магадан, Находка, Петропавловск-Камчатский, Хабаровск, Южно-Сахалинск, Якутск

Урал (903) 743-3248

Екатеринбург, Курган, Магнитогорск, Нижневартовск, Салехард, Сургут, Тюмень, Ханты-Мансийск, Челябинск

Владивосток, Казань, Иркутск, Кемерово, Красноярск, Новокузнецк, Новосибирск, Омск, Томск, Екатеринбург, Сургут, Тюмень, Ханты-Мансийск, Челябинск, Орёл

Христианская икона Ева

Имя Ева в православной иконографии связано с образом Праматери человеческого рода, прародительницы всех живущих на земле. Ей посвящена православная икона Ева праматерь, написанная в ХVII веке. Как гласит Библейское сказание, Ева нарушила заповедь Божию и вкусила запретный плод, склонивши к этому и Адама, за что была изгнана из рая. С этого момента в жизнь вступил закон рождаемости и смерти. Живя в раю, Адам и Ева знали только радость, но после изгнания они познали, что такое зло. Господь остался милостивым к своим детям и предсказал, что родится Спаситель от Марии, новой Евы, который своей смертью на кресте и воскрешением лишит дьявола власти. Этим была дарована человечеству надежда на спасение. С тех пор, грех считается неотъемлемой частью человеческих душ, который передается от отцов к детям.

На старинной иконе, святая Ева изображена в полный рост, в грусти и смирении. Православная иконография в наши дни испытывает особый интерес к этой иконе и может предложить верующим разные ее варианты, которые в широком ассортименте представлены в иконных лавках, в иконописных мастерских и в православных интернет магазинах. Среди них: иконы, писанные в старинном стиле, иконы, вышитые бисером, из янтаря и дерева. Эта святыня востребована среди христианок как именная икона Ева — небесная защитница и покровительница. День памяти святой Праматери Евы отмечается в день памяти Святых Отцов и Праотцов перед Рождеством Христовым .

О чем молятся перед святой иконой Евы

С молитвами к святому образу Праматери Евы многие века обращаются не только православные верующие, но и мусульмане и иудеи. Христиане, имеющие в душе сомнения в том, будет ли поступок, совершенный ими, угоден Богу, молятся святой Праматери на иконе Ева, чтобы она оказала поддержку перед Господом за молящегося, защитила его от совершения ошибок и последствий, которые они могут принести. Будучи прародительницей каждого из верующих христиан, она всегда молится за тех, кто прибегает к ее помощи.

Молитвы к святой Еве помогают в моменты, когда человека тяготит раскаяние за какой-либо плохой поступок, противоречащий Божьим заповедям. Тех христианки, которые носят имя Ева в Святом Крещении, обращаются к ней, как главной небесной Ходатаице перед Богом в разных случаях. С молитвой к иконе святой Евы можно обратиться и перед русской иконой Всех святых, на которой изображены все чтимые Православной Церковью святые, в том числе и Праотцы и Праматери.

Источники: http://www.ikonniy-dvor.com/imennye-ikony/eva-pramater-krasivaya-imennaya-yantarnaya-ikona-ruchnoj-raboty.html, http://pravicon.com/icon-1671, http://www.krestilnoe.ru/imena-zhenskie/eva/, http://www.ikonu.ru/imennie/catalog/?catalog=1&name=106, http://www.sudba.info/xristianskaya-ikona-eva/NULL Комментариев пока нет!

Добавьте свой комментарий или задайте вопрос.

Молитва святой праматерь ева

Имя, данное Адамом своей жене после грехопадения. Ева была сотворена из ребра Адама во время его сна: и наложи Бог изступление на Адама, и успе, и взя едино от ребр его и исполни плотию вместо его. И созда Господь Бог ребро, еже взя от Адама, в жену, и приведе ю ко Адаму. И рече Адам: се, ныне кость от костей моих и плоть от плоти моея, сия наречется жена, яко от мужа своего взята бысть сия (Быт. 2, 21-23).

Сотворение Адама и Евы. Изгнание из рая.

Ева — праматерь человеческого рода, прародительница всех живущих. Прельщенная диаволом в образе змея, Ева нарушила заповедь Божию — вкусила запретный плод и склонила к тому и Адама: и виде жена, яко добро древо в снедь и яко угодно очима видети и красно есть, еже разумети, и вземши от плода его яде, и даде мужу своему с собою, и ядоста (Быт. 3, 6). За преступлением последовало наказание — изгнание из рая и проклятие. Вступил в силу закон рождаемости и смерти. Первые люди были созданы Богом бессмертными и предназначены были для вечного блаженства, и способ размножения как у животных не был дан природе. И знали Адам и Ева только добро. Выйдя же из послушания Богу, познали они и зло — удаление от Бога, и претерпели смерть духовную, смертными стали и тела их. Но Господь по Своему милосердию дал прародителям обетование: семя жены сотрет главу змия. Это обетование стало первоевангелием, ибо оно таинственно предсказывало о Спасителе мира, Который родится от Жены — Приснодевы Марии, Новой Евы, и Своей крестной смертью и воскресением упразднит власть диавола, и великая надежда была вселена в сердца людей.

Изгнанный из рая, великим плачем плакал Адам о том, что потерял владычество в мире и, утратив царское достоинство, стал рабом. Велик был плач Адамов и тогда, когда по внушению диавола Каин убил Авеля, брата своего.

Болезнь греха стала неотъемлемой частью душ человеческих, передаваемой от отцов детям. Если первый человек был сотворен по образу и подобию Божию, то о потомстве Адама, людях рождаемых, читаем в Библии: Адам родил сына по подобию своему и по образу своему (Быт. 5, 3). И пошло потомство греховное, и стала населяться земля людьми, имеющими болезнь души. Но обетование Божие, произнесенное еще в раю, хранилось в сердцах потомков Адама:

человечество ждало Спасителя мира.

Прочтите также:

Поддержите наш проект: WebMoney R373636325914; Z379972913818; B958174963924

Христианская икона Ева

Имя Ева в православной иконографии связано с образом Праматери человеческого рода, прародительницы всех живущих на земле. Ей посвящена православная икона Ева праматерь, написанная в ХVII веке. Как гласит Библейское сказание, Ева нарушила заповедь Божию и вкусила запретный плод, склонивши к этому и Адама, за что была изгнана из рая. С этого момента в жизнь вступил закон рождаемости и смерти. Живя в раю, Адам и Ева знали только радость, но после изгнания они познали, что такое зло. Господь остался милостивым к своим детям и предсказал, что родится Спаситель от Марии, новой Евы, который своей смертью на кресте и воскрешением лишит дьявола власти. Этим была дарована человечеству надежда на спасение. С тех пор, грех считается неотъемлемой частью человеческих душ, который передается от отцов к детям.

На старинной иконе, святая Ева изображена в полный рост, в грусти и смирении. Православная иконография в наши дни испытывает особый интерес к этой иконе и может предложить верующим разные ее варианты, которые в широком ассортименте представлены в иконных лавках, в иконописных мастерских и в православных интернет магазинах. Среди них: иконы, писанные в старинном стиле, иконы, вышитые бисером, из янтаря и дерева. Эта святыня востребована среди христианок как именная икона Ева — небесная защитница и покровительница. День памяти святой Праматери Евы отмечается в день памяти Святых Отцов и Праотцов перед Рождеством Христовым.

О чем молятся перед святой иконой Евы

С молитвами к святому образу Праматери Евы многие века обращаются не только православные верующие, но и мусульмане и иудеи. Христиане, имеющие в душе сомнения в том, будет ли поступок, совершенный ими, угоден Богу, молятся святой Праматери на иконе Ева, чтобы она оказала поддержку перед Господом за молящегося, защитила его от совершения ошибок и последствий, которые они могут принести. Будучи прародительницей каждого из верующих христиан, она всегда молится за тех, кто прибегает к ее помощи.

Молитвы к святой Еве помогают в моменты, когда человека тяготит раскаяние за какой-либо плохой поступок, противоречащий Божьим заповедям. Тех христианки, которые носят имя Ева в Святом Крещении, обращаются к ней, как главной небесной Ходатаице перед Богом в разных случаях. С молитвой к иконе святой Евы можно обратиться и перед русской иконой Всех святых, на которой изображены все чтимые Православной Церковью святые, в том числе и Праотцы и Праматери.

Акафист святым праотцам Адаму и Еве, прародителям рода человеческого

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Избранному творению Божию, Адаму первому, прародителю нашему, со Евою, яже плоть от плоти и кость от костей его есть, воспоим, вернии, похвальная словеса. Вы же, аще и падшии иногда и рая лишеннии, обаче подвигом Новаго Адама, Евою второю в мир пришедшаго, спасеннии и на небеса возведеннии, молитеся о нас, чадех ваших, взывающих вам:

Радуйтеся, Адаме и Ево, венче твари и красото вселенныя.

Ангели Божии прославиша Зиждителя, шестию деньми вся сотворшаго и напоследок дний тех человека создавшаго, поселившаго же сего во Эдеме на востоце и да-ровавшаго ему жену помощницу, и глаголаша Адаму с женою:

Радуйтеся, творение Божие совершенное;

радуйтеся украшение поднебесныя.

Радуйтеся, по образу Божию созданнии;

радуйтеся, по подобию Его сотвореннии.

Радуйтеся, владыки твари;

радуйтеся, повелители земли.

Радуйтеся, плоть перстную носящии;

радуйтеся, ум небесный имущии.

Радуйтеся, во Эдеме пребывающии;

радуйтеся, от древа жизни питающиися.

Радуйтеся, заповеди Божии приявшии;

радуйтеся, яко заповеди Его тяжки не суть.

Радуйтеся, Адаме и Ево, венче твари и красото вселенныя.

Видя Творец творение Свое, яко вся добра зело, почи в день седмый от дел Своих, не престает обаче и в оный день промышляти о вселенней, приимает же поклонение от ангел небесных и рода человеча, поющих Ему: Аллилуия.

Разум недоразумеваемый еже человеков творения разумети Денница иский, соблазнися о толицей славе перстнаго Адама и помрачися умом. Глаголяй прежде: «На небо взыду, выше звезд небесных поставлю престол мой, сяду на горе высоце, на горах высоких, яже к северу, взыду выше облак, буду подобен Вышнему», ныне дух злобы бысть, и падеся с небесе, бысть же падение его великое. Тварь же вся, Премудрость Отчую прославляющи, ко Адаму и Еве взываху:

Радуйтеся, Света истиннаго причастницы;

радуйтеся, тьмы в себе никакоже имущии.

Радуйтеся, во дни с Богом беседующии;

радуйтеся, и в нощи дела руку Его созерцающии.

Радуйся, Адаме, светило великое;

радуйся, Ево, светило малое.

Радуйтеся, Творцом возлюбленнии;

радуйтеся, друг друга зело любящии.

Радуйтеся, по земли ходящии;

радуйтеся, духом к небу возносящиися.

Радуйтеся, царие всякаго дыхания;

радуйтеся, попечение о вселенней имущии.

Радуйтеся, Адаме и Ево, венче твари и красото вселенныя.

Сила Вышняго всемощна есть, не хотяше обаче Творец творения Своего разумнаго свободную волю утеснити, сего ради попусти врагу рода человеча, зрак змия приявшему, искусити Еву, еже не пети ей: Аллилуия.

Имый мысль лукавую, рече змий жене: «Что яко рече Бог, да не ясте от всякаго древа райскаго?» И рече жена змию: «От всякаго древа райскаго ясти будем, от плода же древа, еже есть посреде рая, рече Бог, да не ясте от него, ниже прикоснетеся к нему, да не умрете». И рече змий жене: «Не смертию умрете, обаче весть Бог, яко воньже аще день снесте от него, отверзутся очи ваши, и будете, яко бози, ведяще доброе и лукавое». Сия вся льстивыя глаголы глаголаше змий жене, вместо еже пети ей и мужеви ея:

Радуйтеся, душу словесную имущии;

радуйтеся, волею свободною почтеннии.

Радуйтеся, ведущии волю Божию благо быти;

радуйтеся, воли своей не ищущии.

Радуйтеся, от древесных плодов питающиися;

радуйтеся, заповедь Зиждителя хранящии.

Радуйтеся, назии и не стыдящиися;

радуйтеся, ничесоже лишеннии.

Радуйтеся, утомления не знающии;

радуйтеся, смерти не причастнии.

Радуйтеся, безсмертнаго Владыки чада;

радуйтеся, веру Сему имущии.

Радуйтеся, Адаме и Ево, венче твари и красото вселенныя.

Бурю помышлений сумнительных имяше внутрь жена, не ведящи, каково есть слово сие. Видящи же, яко добро древо в снедь и яко угодно очима видети и красно есть, еже разумети, и вземши от плода его яде, и даде мужу своему, и ядоста. И отверзошася очи обема, и разумеша, яко нази беша, и сшиста листвие смоковное, и сотвориста себе препоясания, Богу же забыша пети: Аллилуия.

Слышаста Адам со Евою глас Господа Бога, ходяща в раи по полудни, и скрыстася Адам и жена его от лица Господа Бога посреде древ райских. И призва Господь Бог Адама и рече ему: «Адаме, где еси?» И рече Адам: «Глас слышах Тебе, ходяща в раи, и убояхся, яко наг есмь, и скрыхся». И рече ему Бог: «Кто возвести тебе, яко наг еси? Не ял ли еси от древа, от негоже единаго заповедах тебе не ясти?» И рече Адам: «Жена, юже дал ми еси, та ми даде от плодов древа, и ядох». И рече Господь Бог жене: «Что сие сотворила еси?» И рече жена: «Змий прельсти мя, и ядох». И проклят Господь Бог змия и рече ему: «Вражду положу между тобою и между женою, и между семенем твоим и Семенем тоя: Той сотрет главу твою, и ты блюсти будеши Его пяту». Жене же рече: «Умножая умножу печали твоя: в болезнех родиши чада, и к мужу твоему влечение твое, и той тобою обладати будет». И Адаму рече: «Проклята земля в делех твоих: терния и волчцы произрастит тебе, в поте лица твоего снеси хлеб твой, дондеже возвратишися в землю, от неяже взят еси, яко земля еси, и в землю отыдеши. И не имаши слышати ктому ты, ниже жена твоя, дондеже Избавитель приидет, глаголов сих:

Радуйтеся, в раи с Богом беседующии;

радуйтеся, любве Его наслаждающиися.

Радуйтеся, при истоце четырех рек живущии;

радуйтеся, четырьми концы обладающии.

Радуйся, Адаме, нарекий зверем имена;

радуйся, Ево, мужеви помощница и жена.

Радуйся, рода человеча начальниче;

радуйся, мати всех живущих.

Радуйтеся, землю наполнити имущии;

радуйтеся, траву в снедь приявшии.

Радуйтеся, смерти николиже видевшии;

радуйтеся, к животу безсмертному предуставленнии.

Радуйтеся, Адаме и Ево, венче твари и красото вселенныя».

Богопоставленный херувим, держай оружие пламенное обращаемое, храняше древо жизни райское, еже како не быша пришли человецы согрешившии и яли от древа того и жили быша во веки: изгна бо Бог из рая сладости Адама со Евою и даде им ризы кожаны, сим, иже воспеваху иногда со ангелы: Аллилуия.

Виде Адам ангела изринувша и затворивша божественнаго сада дверь, воздохну вельми, седе же прямо рая и свою наготу рыдая плакаше: «Увы мне, прелестию лукавою увещанну бывшу и окрадену и славы удалену! увы мне, простотою нагу, ныне же недоуменну! Но, о раю, ктому твоея сладости не наслаждуся, ктому не узрю Господа моего и Создателя и не услышу званий сих:

Радуйся, Адаме, жизни райския наслаждаяйся;

радуйся, Адаме, попечения не имущий.

Радуйся, Ево, от ребра мужня взятая;

радуйся, Ево, мужем твоим любимая.

Радуйтеся, зверей не боящиися;

радуйтеся, имже зверие повинуются.

Радуйтеся, красотою древ райских услаждающиися;

радуйтеся, птиц эдемских послушающии.

Радуйтеся, к Богу, яко к другу, беседующии;

радуйтеся, от Творца ничесоже таящии.

Радуйтеся, возрастающии во благодати;

радуйтеся, укрепевшии в добре.

Радуйтеся, Адаме и Ево, венче твари и красото вселенныя».

Проповедницы быша Адам со Евою детем своим о имущем приити Спасителе их и Избавителе, Иже сотрет главу змиеву и свободит род человечь от власти тления; Каин же обаче не умилися, но завистию и злобою побеждаем, умножи грех в мире, убив брата своего Авеля, зверонравен сый и не ведый пети: Аллилуия.

Возсия свет Еве, егда роди третияго сына своего Сифа, от негоже род благочестив произыде: Енох, на небо пресельник, и Мафусал старец, и ковчегоплаватель Ной. И рече жена: «Воскреси мне Бог семя другое, вместо Авеля, егоже уби Каин. Обаче имам ли ублажаема быти пении сими:

Радуйся, Ево, Богу послушная;

радуйся, жено, мужу повинующаяся.

Радуйтеся, в поте лица своего труждающиися;

радуйтеся, чада своя воспитующии.

Радуйтеся, яко Избавитель от вас произыдет;

радуйтеся, яко Семя жены сотрет главу змиеву.

Радуйтеся, надежду имущии;

адуйтеся, на Бога упование возложившии.

Радуйся, Адаме, аще и скорбен еси;

радуйся, Адаме, о Потребители тли.

Радуйся, Адаме, присно Богу молящийся;

радуйся, Ево, к Сему выну взывающая.

Радуйтеся, Адаме и Ево, венче твари и красото вселенныя»?

Хотящу Создателю помиловати создание свое, посла человеком Авраама, Моисея же и Давида, последи же восхоте сам воплотитися от избранныя Девы народа избранного, да воспоют людие: Аллилуия.

Новую показа тварь, явлься Зиждитель нам от Него бывшим, из безсеменныя прозяб утробы и сохранив Ю, якоже бе, нетленну. Мы же, Новаго Адама от вторыя Евы пришедшаго зряще, ветхаго поминаем и глаголем к прародителем:

Радуйтеся, яко спасение ваше приближися;

радуйтеся, се бо Слово воплощается.

Радуйтеся, обетование приявшии;

радуйтеся, сего сбытие созерцающии.

Радуйся, Адаме, зря Адама небеснаго;

радуйся, Адаме, Богу же и Человеку.

Радуйся, Ево, послушанию Дщере твоея;

радуйся, Ево, смирению Ея.

Радуйтеся, Радость бо прииде;

радуйтеся, яко милостив Господь.

Радуйтеся, рая взыскующии;

радуйтеся, ищущии сладости его.

Радуйтеся, Адаме и Ево, венче твари и красото вселенныя.

Странное рождество видевше, устранимся мира, ум на небеса преложше: сего бо ради высокий Бог является смиренный человек, хотяй привлещи к высоте Тому вопиющия: Аллилуия.

Весь любовию к творению своему объят, посла Божественное Слово прародителем в страну печали проповедника Своего к ним пришествия, Иоанна Предтечу, во еже взывати тому:

Радуйтеся, Богу возлюбленнии;

радуйтеся, Им не отверженнии.

Радуйтеся, Избавитель бо прииде;

радуйтеся, Спас бо миру возсия.

Радуйтеся, Внука Сифова ожидающии;

радуйтеся, о Чаде Ноеве веселящиися.

Радуйтеся, яко Семя Авраамле безсеменно раждается;

радуйтеся, яко Лев от Иуды приходит.

Радуйтеся от Девы Воплощенному;

радуйтеся Сохраншему Ю нетленну.

Радуйтеся всех долгов Решителю;

радуйтеся грех ваших Искупителю.

Радуйтеся, Адаме и Ево, венче твари и красото вселенныя.

Всякое естество ангельское удивися великому Твоего вочеловечения делу: непреступнаго бо яко Бога, зряще всем приступнаго Человека, нам убо спребывающа, слышаща же от всех: Аллилуия.

Ветии суемудреннии глаголют дерзостне человеки от безсловесных произведены быти; мы же, Адама и Еву прародители наша быти добре ведуще, к сим глаголем:

Радуйтеся, отче наш и наша мати;

радуйтеся, от вас бо всяк человек произыде.

Радуйтеся, афинейская плетения растерзающии;

радуйтеся, истину нам являющии.

Радуйся, Адаме, в день шестый созданный;

радуйся, Ево, от ребра мужняго сотворенная.

Радуйтеся, во Эдеме жившии;

радуйтеся, ныне во Царствии Небеснем водворяющиися.

Радуйтеся, светлостию лика Божественнаго паки наслаждающиися;

радуйтеся, радости сея никогдаже лишитися имущии.

Радуйтеся, о нас молящиися;

радуйтеся, чад своих не оставляющии.

Радуйтеся, Адаме и Ево, венче твари и красото вселенныя.

Спасти хотя мир, сниде на землю Слово Божие, сый в лоне Отчи, от Девы плоть прияв, по нам бысть человек, и смертию Своею всему роду человечу живот вечный дарова; днесь Адам ликует и радуется Ева, и Спасителю согласно вопиют: Аллилуия.

Стена есте верным чадом вашим, догматы церковныя любовию облобызающим, Адаме и Ево; всем же во мраце века сего блуждающим и мнящим миру же и человеку самосотворенным быти, живое обличение есте и вразумление присное. Сего ради к вам взываем:

Радуйтеся, творение Зиждителя любимое;

радуйтеся, от греха Им спасеннии.

Радуйтеся, во свете живущии;

радуйтеся, тьмы удалившиися.

Радуйтеся, зрения таин Божиих сподобившиися;

радуйтеся, сим нас научающии.

Радуйтеся, созерцати тварь наставляющии;

радуйтеся, от твари ко Творцу ум наш возводящии.

Радуйтеся, к Промыслителю сердцем прилепившиися;

радуйтеся, о Спасители своем красующиися.

Радуйтеся, родителие наши попечительнии;

радуйтеся, дети своя вразумляющии.

Радуйтеся, Адаме и Ево, венче твари и красото вселенныя.

Пение наше немощное не довольно есть воспети чудная дела Господня, Иже Адама и Еву тли смертныя избави, и на небеса возведе, и содела я уды тела Своего, еже есть Церковь, и нас, чада их, в сию призва, и научи вопити немолчными гласы: Аллилуия.

Светосиятельная светила, от единаго истиннаго Света свет приемлющая, зрим вас, Адаме и Ево, верная чада ваша, светлостьми духовными независтно от вас освещаемии, и в веселии вам светле поем:

Радуйтеся, скорби претерпевшии;

радуйтеся, в терпении преуспевшии.

Радуйтеся, проповедницы покаяния;

радуйтеся, учителие упования.

Радуйтеся, надежду имевшии;

радуйтеся, Обетованнаго чаявшии.

Радуйтеся, Словом спасеннии;

радуйтеся, от Него освященнии.

Радуйтеся, благодатию сияющии;

радуйтеся, Света невечерняго причастницы.

Радуйтеся, во мраце пресветлем живущии;

радуйтеся, Святую Троицу созерцающии.

Радуйтеся, Адаме и Ево, венче твари и красото вселенныя.

Благодать дати восхотев долгов древних всех долгов Решитель человеком, прииде Собою ко отшедшим Того благодати, и раздрав рукописание, слышит от всех иже от Адама: Аллилуия.

Поюще неизчетныя милости Господни, роду человеческому явленныя, зрим прародители наша, престолу Божию в раи сладости предстоящия, и сим с несумненною надеждою и радостию духовною глаголем:

Радуйтеся, Спасу собеседующии;

радуйтеся, о нас ходатайствующии.

Радуйтеся, в тишине живущии;

радуйтеся, за мир молящиися.

Радуйтеся, послушания наставницы;

радуйтеся, трезвения учителие.

Радуйтеся, лести змиевы обличители;

радуйтеся козней вражиих разрушители.

Радуйтеся, нас к небеси направляющии;

радуйтеся горняя мудрствовати научающии.

Радуйтеся, упование наше;

радуйтеся, наше дерзновение.

Радуйтеся, Адаме и Ево, венче твари и красото вселенныя.

О, святии прародителие наши Адаме и Ево! Приимите малое сие похваление наше и умолите Творца и Искупителя, еже быти нам с вами во Царствии Его и со всеми святыми воспевати Ему: Аллилуия.

Сей кондак глаголи трижды, посем паки 1 икос и 1 кондак.

К вам, прародителем нашим, о Адаме и Ево, прибегаем мы, немощная чада ваша. Воззрите милостивно на нас с высоты небесныя вашея славы и будите нам помощницы во искушениях и соблазнах, от врага рода человеческаго нам прибывающих. Аще и соблазнилися есте древле льстивными глаголы змиевыми и лишилися рая сладости, пребысте обаче остаток земныя жизни вашея в покаянии и сокрушении о неразумии своем, и тако снидосте во обители печали. В последок же дний прииде Обетованный, еже сокрушити державу князя мира сего. Пред спасительными же страданьми Своими предпосла ко отшедшим живота сего проповедника покаяния, иже бысть предтеча Его на земли и в преисподних земли. Вы же с радостию послушасте словес сего, разумевающе, яко о Семени вашем глаголет. По мале же времене потрясеся ад и огорчися, сниде бо Разрушитель ада. Огорчися ад, ибо упразднися, огорчися, ибо поруган бысть, огорчися, ибо умертвися, огорчися, ибо связася. Вы же возвеселистеся и взыграсте духом, зряще Искупителя вашего, по плоти от вас происшедшаго, Бога же суща безначальна и Отцу соприсносущна. Сице убо и нас сподобите земное сие и многоскорбное житие в покаянии преити, в будущей же жизни зрети выну Спасителя душ наших и Господа нашего Иисуса Христа, Емуже со Отцем и Духом подобает честь и поклонение ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Ґкafістъ с™hмъ прaoтцемъ ґдaму и3 є4vэ, прароди1телємъ р0да чlвёческагw

И#збрaнному творeнію б9ію, ґдaму пeрвому, прароди1телю нaшему, со є4vою, ћже пл0ть t пл0ти и3 к0сть t к0стей є3гw2 є4сть, воспои1мъ, вёрніи, похвaльнаz словеса2. Вh же, ѓще и3 пaдшіи и3ногдA и3 раS лишeнніи, nбaче п0двигомъ н0вагw ґдaма, є4vою втор0ю въ мjръ пришeдшагw, сп7сeнніи и3 на нб7сA возведeнніи, моли1тесz њ нaсъ, чaдэхъ вaшихъ, взывaющихъ вaмъ:

Рaдуйтесz, ґдaме и3 є4vо, вёнче твaри и3 красото2 вселeнныz.

ЃгGли б9іи прослaвиша зижди1телz, шeстшію дeньми вс‰ сотв0ршагw и3 напослёдокъ днjй тёхъ чlвёка создaвшагw, посэли1вшагw же сегw2 во є3дeмэ на вост0цэ и3 даровaвшагw є3мY женY пом0щницу, и3 глаг0лаша ґдaму съ жен0ю:

Рaдуйтесz, творeніе б9іе совершeнное: рaдуйтесz ўкрашeніе поднебeсныz.

Рaдуйтесz, по џбразу б9ію создaнніи: рaдуйтесz, по под0бію є3гw2 сотворeнніи.

Рaдуйтесz, владhки твaри: рaдуйтесz, повели1тели земли2.

Рaдуйтесz, пл0ть пeрстную носsщіи: рaдуйтесz, ќмъ нбcный и4мущіи.

Рaдуйтесz, во є3дeмэ пребывaющіи: рaдуйтесz, t дрeва жи1зни питaющіисz.

Рaдуйтесz, зaповэди б9іи пріsвшіи: рaдуйтесz, ћкw зaповэди є3гw2 тsжки не сyть.

Рaдуйтесz, ґдaме и3 є4vо, вёнче твaри и3 красото2 вселeнныz.

Кондaкъ в7

Ви1дz творeцъ творeніе своE, ћкw вс‰ д0бра ѕэлw2, почи2 въ дeнь седмhй t дёлъ свои1хъ, не престаeтъ nбaче и3 въ џный дeнь промышлsти њ вселeннэй, пріимaетъ же поклонeніе t ѓгGлъ нбcныхъ и3 р0да чlвёча, пою1щихъ є3мY: Ґллилyіа.

Рaзумъ недоразумэвaемый є4же чlвёкwвъ творeніz разумёти денни1ца и3скjй, соблазни1сz њ толи1цэй слaвэ пeрстнагw ґдaма и3 помрачи1сz ўм0мъ. Глаг0лzй прeждэ: на нб7о взhду, вhше ѕвёздъ нбcныхъ постaвлю пrт0лъ м0й, сsду на горЁ выс0цэ, на горaхъ выс0кихъ, ћже къ сёверу, взhду вhше џблакъ, бyду под0бенъ вhшнему, нhнэ дyхъ ѕл0бы бhсть, и3 падeсz съ нб7сэ, бhсть же пад1еніе є3гw2 вели1кое. Твaрь же вс‰, премyдрость џ§ую прославлsющи, ко ґдaму и3 є4vэ взывaху:

Рaдуйтесz, свёта и4стиннагw причaстницы: рaдуйтесz, тмы2 въ себЁ никaкоже и4мущіи.

Рaдуйтесz, во дни2 съ бGомъ бесёдующіи: рaдуйтесz, и3 въ н0щи дэлA рукY є3гw2 созэрцaющіи.

Рaдуйсz, ґдaме, свэти1ло вели1кое: рaдуйсz, є4vо, свэти1ло мaлое.

Рaдуйтесz, творц0мъ возлю1бленніи: рaдуйтесz, дрyгъ дрyга ѕэлw2 лю1бzщіи.

Рaдуйтесz, по земли2 ходsщіи: рaдуйтесz, дyхомъ къ нб7у возносsщіисz.

Рaдуйтесz, цaріе вс‰кагw дыхaніz: рaдуйтесz, попечeніе њ вселeннэй и3мyщіи.

Рaдуйтесz, ґдaме и3 є4vо, вёнче твaри и3 красото2 вселeнныz.

Си1ла вhшнzгw всем0щна є4сть, не хотsше nбaче творeцъ творeніz своегw2 разyмнагw своб0дную в0лю ўтэсни1ти, сегw2 ради2 попусти2 врагY р0да чlвёча, зрaкъ ѕмjz пріsвшему, и3скуси1ти є4vу, є4же не пёти є4й: Ґллилyіа.

И#мhй мhсль лукaвую, речE ѕмjй женE: что2 ћкw речE бGъ, да не ћсте t вс‰кагw дрeва рaйскаго; И# речE женA ѕмjю: t всsкагw дрeва рaйскагw ћсти бyдемъ, t пл0да же дрeва, є4же є4сть посредЁ раS, речE бGъ, да не ћсте t негw2, нижE прикоснeтесz къ немY, да не ўмрeте. И# речE ѕмjй женE: не смeртію ўмрeте, nбaче вёсть бGъ, ћкw в0ньже ѓще дeнь снёсте t негw2, tвёрзутсz џчи вaши, и3 бyдете, ћкw б0зи, вёдzще д0брое и3 лукaвое. Сі‰ вс‰ льсти6выz глаг0лы глаг0лаше ѕмjй женE, вмёстw є4же пёти є4й и3 мyжеви є3S:

Рaдуйтесz, дyшу словeсную и3мyщіи: рaдуйтесz, в0лею своб0дною почтeнніи.

Рaдуйтесz, вёдущіи в0лю б9ію бlго бhти: рaдуйтесz, в0ли своeй не и4щущіи.

Рaдуйтесz, t древeсныхъ плодHвъ питaющіисz: рaдуйтесz, зaповэдь зи1ждителz хранsщіи.

Рaдуйтесz, назjи и3 не стыдsщіисz: рaдуйтесz, ничес0же лишeнніи.

Рaдуйтесz, ўтомлeніz не знaющіи: рaдуйтесz, смeрти не причaстніи.

Рaдуйтесz, безсмeртнагw вLки чaда: рaдуйтесz, вёру семY и4мущіи.

Рaдуйтесz, ґдaме и3 є4vо, вёнче твaри и3 красото2 вселeнныz.

Кондaкъ д7

Бyрю помышлeній сумни1тельныхъ и4мzше внyтрь жeна, не вёдzщи, каково2 є4сть сл0во сіE. Ви1дzщи же, ћкw д0бро дрeво въ снёдь и3 ћкw ўг0днw nчи1ма ви1дэти и3 крaснw є4сть, є4же разумёти, взёмши t пл0да є3гw2 ћде, и3 дадE мyжу своемY, и3 kд0ста. И# tверз0шасz џчи nбёма, и3 разумёша, ћкw нaзи бёша, и3 сши1ста ли1ствіе смок0вное, и3 сотвори1ста себЁ препоsсаніz, бGу же забhша пёти: Ґллилyіа.

Слhшаста ґдaмъ со є4vою глaсъ гDа бGа, ходsща въ раи2 по полyдни, и3 скрhстасz ґдaмъ и3 женA є3гw2 t лицA гDа бGа посредЁ дрeвъ рaйскихъ. И# призвA гDь бGъ ґдaма и3 речE є3мY: ґдaме, гдЁ є3си2; И# речE ґдaмъ: глaсъ слhшахъ тебE, ходsща въ раи2, и3 ќбоsхсz, ћкw нaгъ є4смь, и3 скрhхсz. И# речE є3мY бGъ: кто2 возвэсти2 тебЁ, ћкw нaгъ є3си2; Не ћлъ ли є3си2 t дрeва, t нег0же є3ди1нагw зaповэдахъ тебЁ не ћсти; И# речE ґдaмъ: женA, ю4же дaлъ ми2 є3си2, та ми2 дадE t плодHвъ дрeва, и3 kд0хъ. И# речE гDь бGъ женE: что2 сіE сотвори1ла є3си2; И# речE женA: ѕмjй прeльсти мS, и3 kд0хъ. И# пр0клzтъ гDь бGъ ѕмjz и3 речE є3мY: враждY положY мeжду тоб0ю и3 мeжду жен0ю, и3 мeжду сёменемъ твои1мъ и3 сёменемъ т0z: т0й сотрeтъ главY твою2, и3 ты2 блюсти2 бyдеши є3гw2 пzтY. Женe же речE: ўмножaz ўмн0жу печ†ли тво‰: въ болёзнэхъ роди1ши чaда, и3 къ мyжу твоемY влечeніе твоE, и3 т0й тоб0ю њбладaти бyдетъ. И# ґдaму речE: пр0клzта землS въ дёлэхъ твои1хъ: тeрніz и3 в0лчцы произрасти1тъ тебЁ, въ п0тэ лицA твоегw2 снеси2 хлёбъ тв0й, д0ндеже возврати1шисz въ зeмлю, t неsже взsтъ є3си2, ћкw землS є3си2, и3 въ зeмлю thдеши. И# не и4маши слhшати ктомY ты2, нижE женA твоS, д0ндеже и3збaвитель пріи1детъ, глаг0лwвъ си1хъ:

Рaдуйтесz, въ раи2 съ бGомъ бесёдующіи: рaдуйтесz, любвE є3гw2 наслаждaющіисz.

Рaдуйтесz, при и4стоцэ четhрехъ рёкъ живyщіи: рaдуйтесz, четырьми2 концы2 њбладaющіи.

Рaдуйсz, ґдaме, нарекjй ѕвёрємъ и3менA: рaдуйсz, є4vо, мyжеви пом0щница и3 женA.

Рaдуйсz, р0да чlвёча начaльниче: рaдуйсz, мaти всёхъ живyщихъ.

Рaдуйтесz, зeмлю нап0лнити и3мyщіи: рaдуйтесz, трaву въ снёдь пріsвшіи.

Рaдуйтесz, смeрти ник0лиже ви1дэвшіи: рaдуйтесz, къ животY безсмeртному предустaвленніи.

Рaдуйтесz, ґдaме и3 є4vо, вёнче твaри и3 красото2 вселeнныz.

Кондaкъ є7

БGопостaвленный херувjмъ, держaй nрyжіе плaменное њбращaемое, хранsше дрeво жи1зни рaйское, є4же кaкw не бhша пришли2 чlвёцы согрэши1вшіи и3 ћли t дрeва тогw2 и3 жи1ли бhша во вёки: и3згнA бо бGъ и3з8 раS слaдости ґдaма со є4vою и3 дадE и4мъ ри6зы к0жаны, си1мъ, и4же воспэвaху и3ногдA со ѓгGлы: Ґллилyіа.

Ви1дэ ґдaмъ ѓгGла и3зри1нувша и3 затвори1вша бжcтвеннагw сaда двeрь, воздохнY вельми2, сёде же пр‰мо раS и3 свою2 наготY рыдaz плaкаше: ўвы2 мнЁ, прeлестію лукaвою ўвёщанну бhвшу и3 њкрaдену и3 слaвы ўдалeну. Ўвы2 мнЁ, простот0ю нaгу, нhнэ же недоумённу. Но, q раю2, ктомY твоеS слaдости не наслaждусz, ктомY не ќзрю гDа моегw2 и3 создaтелz и3 не ўслhшу звaній си1хъ:

Рaдуйсz, ґдaме, жи1зни рaйскіz наслаждazйсz: рaдуйсz, ґдaме, попечeніz не и4мущій.

Рaдуйсz, є4vо, t рeбра мyжнz взsтаz: рaдуйсz, є4vо, мyжемъ твои1мъ люби1маz.

Рaдуйтесz, ѕвёрей не боsщіисz: рaдуйтесz, и4мже ѕвёріе повинyютсz.

Рaдуйтесz, красот0ю дрeвъ рaйскихъ ўслаждaющіисz: рaдуйтесz, пти1цъ є3дeмскихъ послyшающіи.

Рaдуйтесz, къ бGу, ћкw къ дрyгу, бесёдующіи: рaдуйтесz, t творцA ничес0же таsщіи.

Рaдуйтесz, возрастaющіи во блгdти: рaдуйтесz, ўкрэпeвшіи въ добрЁ.

Рaдуйтесz, ґдaме и3 є4vо, вёнче твaри и3 красото2 вселeнныz.

Кондaкъ ѕ7

Проповёдницы бhша ґдaмъ со є4vою дётємъ свои1мъ њ и3мyщемъ пріити2 сп7си1телэ и5хъ и3 и3збaвителэ, и4же сотрeтъ главY ѕмjеву и3 свободи1тъ р0дъ чlвёчь t влaсти тлёніz: кaінъ же nбaче не ўмили1сz, но зaвистію и3 ѕл0бою побэждaемъ, ўмн0жи грёхъ въ мjрэ, ўби1въ брaта своегw2 ѓвелz, ѕвэронрaвенъ сhй и3 не вёдый пёти: Ґллилyіа.

ВозсіS свётъ є4vэ, є3гдA роди2 трeтіzгw сhна своегw2 сjфа, t нег0же р0дъ бlгочести1въ произhде: є3нHхъ, на нб7о пресёльникъ, и3 маfусaлъ стaрецъ, и3 ковчегоплaватель нHй. И# речE женA: воскреси2 мнЁ бGъ сёмz друг0е, вмёстw ѓвелz, є3г0же ўби2 кaінъ. Nбaче и4мамъ ли ўбlжaема бhти пёніи си1ми:

Рaдуйсz, є4vо, бGу послyшнаz: рaдуйсz, жeно, мyжу повинyющаzсz.

Рaдуйтесz, въ п0тэ лицA своегw2 труждaющіисz: рaдуйтесz, ч†да сво‰ воспитyющіи.

Рaдуйтесz, ћкw и3збaвитель t вaсъ произhдетъ: рaдуйтесz, ћкw сёмz жены2 сотрeтъ главY ѕмjеву.

Рaдуйтесz, надeжду и3мyщіи: рaдуйтесz, на бGа ўповaніе возложи1вшіи.

Рaдуйсz, ґдaме, ѓще и3 ск0рбенъ є3си2: рaдуйсz, ґдaме, q потреби1тели тли2.

Рaдуйсz, ґдaме, при1снw бGу молsщійсz: рaдуйсz, є4vо, къ семY вhну взывaющаz.

Рaдуйтесz, ґдaме и3 є4vо, вёнче твaри и3 красото2 вселeнныz.

Кондaкъ з7

Хотsщу создaтелю поми1ловати создaніе своE, послA чlвёкwмъ ґвраaма, мwmсez же и3 дв7да, послэди2 же восхотЁ сaмъ воплоти1тисz t и3збрaнныz дв7ы нар0да и3збрaннагw, да восп0ютъ лю1діе: Ґллилyіа.

Н0вую показA твaрь, ћвльсz зи1ждитель нaмъ t негw2 бhвшимъ, и3з8 безсёменныz прозsбъ ўтр0бы и3 сохрани1въ ю5, ћкоже бЁ, нетлённу. Мh же, н0вагw ґдaма t вторhz є4vы пришeдшагw зрsще, вeтхагw поминaемъ и3 глаг0лемъ къ прароди1телємъ:

Рaдуйтесz, ћкw сп7сeніе вaше прибли1жисz: рaдуйтесz, сe бо сл0во воплощaетсz.

Рaдуйтесz, nбэтовaніе пріsвшіи: рaдуйтесz, сегw2 сбhтіе созэрцaющіи.

Рaдуйсz, ґдaме, зрS ґдaма нбcнагw: рaдуйсz, ґдaме, бGу же и3 чlвёку.

Рaдуйсz, є4vо, послушaнію дщeрэ твоеS: рaдуйсz, є4vо, смирeнію є3S.

Рaдуйтесz, рaдость бо пріи1де: рaдуйтесz, ћкw ми1лостивъ гDь.

Рaдуйтесz, раS взыскyющіи: рaдуйтесz, и4щущіи слaдости є3гw2.

Рaдуйтесz, ґдaме и3 є4vо, вёнче твaри и3 красото2 вселeнныz.

Стрaнное рождество2 ви1дэвше, ўстрани1мсz мjра, ќмъ на нб7са прел0жше: сегw2 бо ради2 выс0кій бGъ kвлsетсz смирeнный чlвёкъ, хотsй привлeщи къ высотЁ томY вопію1щіz: Ґллилyіа.

Вeсь люб0вію къ творeнію своемY њб8sтъ, послA бжcтвенное сл0во прароди1телємъ въ странY печaли проповёдника своегw2 къ ни1мъ пришeствіz, їwaнна предтeчу, во є4же взывaти томY:

Рaдуйтесz, бGу возлю1бленніи: рaдуйтесz, и4мъ не tвeрженніи.

Рaдуйтесz, и3збaвитель бо пріи1де: рaдуйтесz, сп7съ бо мjру возсіS.

Рaдуйтесz, внyка сjфова њжидaющіи: рaдуйтесz, њ чaдэ нHевэ веселsщіисz.

Рaдуйтесz, ћкw сёмz ґвраaмле безсёменнw раждaетсz: рaдуйтесz, ћкw лeвъ t їyды прих0дитъ.

Рaдуйтесz t дв7ы воплощeнному: рaдуйтесz сохрaншему ю5 нетлённу.

Рaдуйтесz всёхъ долгHвъ рэши1телю: рaдуйтесz грёхъ вaшихъ и3скупи1телю.

Рaдуйтесz, ґдaме и3 є4vо, вёнче твaри и3 красото2 вселeнныz.

Кондaкъ f7

Всsкое є3стество2 ѓгGльское ўдиви1сz вели1кому твоегw2 вочlвёченіz дёлу: непрестyпнагw бо ћкw бGа, зрsще всёмъ пристyпнагw чlвёка, нaмъ ќбw спребывaюща, слhшаща же t всёхъ: Ґллилyіа.

Вэт‡и суемyдренніи глаг0лютъ дeрзостнэ чlвэки t безсловeсныхъ произвёдены бhти: мh же, ґдaма и3 є4vу прароди1тели нaша бhти д0брэ вёдуще, къ си1мъ глаг0лемъ:

Рaдуйтесz, џтче нaшъ и3 нaша мaти: рaдуйтесz, t вaсъ бо всsкъ чlвёкъ произhде.

Рaдуйтесz, ґfінє1йскаz плетє1ніz растерзaющіи: рaдуйтесz, и4стину нaмъ kвлsющіи.

Рaдуйсz, ґдaме, въ дeнь шестhй создaнный: рaдуйсz, є4vо, t рeбра мyжнzгw сотворeннаz.

Рaдуйтесz, во є3дeмэ жи1вшіи: рaдуйтесz, нhнэ во цrтвіи нбcнэмъ водворsющіисz.

Рaдуйтесz, свётлостію ли1ка бжcтвеннагw пaки наслаждaющіисz: рaдуйтесz, рaдости сеS никогдaже лиши1тисz и3мyщіи.

Рaдуйтесz, њ нaсъ молsщіисz: рaдуйтесz, чaдъ свои1хъ не њставлsющіи.

Рaдуйтесz, ґдaме и3 є4vо, вёнче твaри и3 красото2 вселeнныz.

Сп7сти2 хотS мjръ, сни1де на зeмлю сл0во б9іе, сhй въ л0нэ џ§и, t дв7ы пл0ть пріsвъ, по нaмъ бhсть чlвёкъ, и3 смeртію своeю всемY р0ду чlвёчу жив0тъ вёчный даровA: днeсь ґдaмъ ликyетъ и3 рaдуетсz є4vа, и3 сп7си1телю соглaснw вопію1тъ: Ґллилyіа.

СтэнA є3стE вBрнымъ чaдwмъ вaшимъ, догмaты церкHвныz люб0вію њблобызaющимъ, ґдaме и3 є4vо: всBмъ же во мрaцэ вёка сегw2 блуждaющимъ и3 мнsщимъ мjру же и3 чlвёку самосотворeннымъ бhти, жив0е њбличeніе є4сте и3 вразумлeніе при1сное. Сегw2 ради2 къ вaмъ взывaемъ:

Рaдуйтесz, творeніе зижди1телz люби1мое: рaдуйтесz, t грэхA и4мъ сп7сeнніи.

Рaдуйтесz, во свётэ живyщіи: рaдуйтесz, тмы2 ўдали1вшіисz.

Рaдуйтесz, зрёніz тaинъ б9іихъ спод0бившіисz: рaдуйтесz, си1мъ нaсъ научaющіи.

Рaдуйтесz, созэрцaти твaрь наставлsющіи: рaдуйтесz, t твaри ко творцY ќмъ нaшъ возводsщіи.

Рaдуйтесz, къ промысли1телю сeрдцемъ прилэпи1вшіисz: рaдуйтесz, њ сп7си1тели своeмъ красyющіисz.

Рaдуйтесz, роди1теліе нaши попечи1тельніи: рaдуйтесz, дёти сво‰ вразумлsющіи.

Рaдуйтесz, ґдaме и3 є4vо, вёнче твaри и3 красото2 вселeнныz.

Јкосъ №i

Свэтосіsтельнаz свэти1ла, t є3ди1нагw и4стиннагw свёта свётъ пріeмлющаz, зри1мъ вaсъ, ґдaме и3 є4vо, вёрнаz чaда вaша, свётлостьми дух0вными незави1стнw t вaсъ њсвэщaеміи, и3 въ весeліи вaмъ свётлэ поeмъ:

Рaдуйтесz, ск0рби претерпёвшіи: рaдуйтесz, въ терпёніи преуспёвшіи.

Рaдуйтесz, проповёдницы покаsніz: рaдуйтесz, ўчи1теліе ўповaніz.

Рaдуйтесz, надeжду и3мёвшіи: рaдуйтесz, nбэтовaннагw чazвшіи.

Рaдуйтесz, сл0вомъ сп7сeнніи: рaдуйтесz, t негw2 њсщ7eнніи.

Рaдуйтесz, бlгодaтію сіsющіи: рaдуйтесz, свёта невечeрнzгw причaстницы.

Рaдуйтесz, во мрaцэ пресвётлэмъ живyщіи: рaдуйтесz, с™yю трbцу созэрцaющіи.

Рaдуйтесz, ґдaме и3 є4vо, вёнче твaри и3 красото2 вселeнныz.

Кондaкъ в7i

Блгdть дaти восхотёвъ долгHвъ дрeвнихъ всёхъ долгHвъ рэши1тель чlвёкwмъ, пріи1де соб0ю ко tшeдшимъ тогw2 бlгодaти, и3 раздрaвъ рукописaніе, слhшитъ t всёхъ и4же t ґдaма: Ґллилyіа.

Пою1ще неизчeтныz ми1лости гDни, р0ду чlвёческому kвлeнныz, зри1мъ прароди1тели н†ша, пrт0лу б9ію въ раи2 слaдости предстоsщіz, и3 си1мъ съ несумнённою надeждою и3 рaдостію дух0вною глаг0лемъ:

Рaдуйтесz, сп7су собесёдующіи: рaдуйтесz, њ нaсъ ходaтайствующіи.

Рaдуйтесz, въ тишинЁ живyщіи: рaдуйтесz, за мjръ молsщіисz.

Рaдуйтесz, послушaніz настaвницы: рaдуйтесz, трезвeніz ўчи1теліе.

Рaдуйтесz, лeсти ѕмjевы њбличи1тели: рaдуйтесz к0зней врaжіихъ разруши1тели.

Рaдуйтесz, нaсъ къ нб7си2 направлsющіи: рaдуйтесz г0рнzz мyдрствовати научaющіи.

Рaдуйтесz, ўповaніе нaше: рaдуйтесz, нaше дерзновeніе.

Рaдуйтесz, ґдaме и3 є4vо, вёнче твaри и3 красото2 вселeнныz.

Кондaкъ Gi

Q с™jи прароди1теліе нaши ґдaме и3 є4vо. Пріими1те мaлое сіE похвалeніе нaше и3 ўмоли1те творцA и3 и3скупи1телz, є4же бhти нaмъ съ вaми во цrтвіи є3гw2 и3 со всёми с™hми воспэвaти є3мY: Ґллилyіа.

Сeй кондaкъ глаг0ли три1жды. И# пaки јкосъ №-й: ЃгGли б9іи: И# кондaкъ №-й: И#збрaнному творeнію.

Къ вaмъ, прароди1телємъ нaшимъ, q ґдaме и3 є4vо, прибэгaемъ мы2, нeмощнаz ч†да в†ша. Воззри1те ми1лостивнw на нaсъ съ высоты2 нбcныz вaшеz слaвы и3 бyдите нaмъ пом0щницы во и3скушeніzхъ и3 соблaзнахъ, t врагA р0да чlвёческагw нaмъ прибывaющихъ. Ѓще и3 соблазни1лисz є3стE дрeвлэ льсти1вными глаг0лы ѕмjевыми и3 лиши1лисz раS слaдости, пребhсте nбaче њстaтокъ земнhz жи1зни вaшеz въ покаsніи и3 сокрушeніи њ неразyміи своeмъ, и3 тaкw снид0сте во nби1тєли печaли. Въ послёдокъ же днjй пріи1де nбэт0ванный, є4же сокруши1ти держaву кнsзz мjра сегw2. Пред8 сп7си1тельными же страдaньми свои1ми предпослA ко tшeдшимъ животA сегw2 проповёдника покаsніz, и4же бhсть предтeча є3гw2 на земли2 и3 въ преисп0днихъ земли2. Вh же съ рaдостію послyшасте словeсъ сегw2, разумэвaюще, ћкw њ сёмени вaшемъ глаг0летъ. По мaле же врeменэ потрzсeсz ѓдъ и3 њгорчи1сz, сни1де бо разруши1тель ѓда. Њгорчи1сz ѓдъ, и4бо ўпраздни1сz, њгорчи1сz, и4бо порyганъ бhсть, њгорчи1сz, и4бо ўмертви1сz, њгорчи1сz, и4бо свzзaсz. Вh же возвесели1стесz и3 взыгрaсте дyхомъ, зрsще и3скупи1телz вaшегw, по пл0ти t вaсъ происшeдшагw, бGа же сyща безначaльна и3 nц7Y соприсносyщна. Си1це ќбw и3 нaсъ спод0бите земн0е сіE и3 многоск0рбное житіE въ покаsніи преити2, въ бyдущей же жи1зни зрёти вhну сп7си1телz дyшъ нaшихъ гDа нaшегw ї>са хrта, є3мyже со nц7eмъ и3 д¦омъ подобaетъ чeсть и3 поклонeніе нhнэ и3 при1снw и3 во вёки вэкHвъ. Ґми1нь.

Адам, праотец

Имя пер­во­го че­ло­ве­ка, ро­до­на­чаль­ни­ка все­го че­ло­ве­че­ства (Деян.27, 26). В ше­стой и по­след­ний день тво­ре­ния ми­ра был со­тво­рен че­ло­век из пер­сти зем­ной, по об­ра­зу и по­до­бию Бо­жию. Гос­подь Бог вду­нул в ли­це его ды­ха­ние жиз­ни и стал че­ло­век ду­шою жи­вою. Гос­подь дал ему вла­ды­че­ство над ры­ба­ми мор­ски­ми, и над пти­ца­ми небес­ны­ми и над зве­ря­ми, и над вся­ки­ми жи­вот­ны­ми, пре­смы­ка­ю­щи­ми­ся по зем­ле (Быт.1, 26, 30).

Для жи­тель­ства че­ло­ве­ка Гос­подь Бог на­са­дил рай в Эде­ме на во­сто­ке, в ко­то­ром про­из­рас­та­ло из зем­ли вся­кое де­ре­во, при­ят­ное на вид и хо­ро­шее для пи­щи. Из Эде­ма вы­хо­ди­ла ре­ка для оро­ше­ния рая, раз­де­ляв­ша­я­ся в свою оче­редь на че­ты­ре ре­ки. Сад Эдем­ский был вве­рен по­пе­че­нию пер­во­го че­ло­ве­ка, чтобы он воз­де­лы­вал и хра­нил его. Ему бы­ло доз­во­ле­но вку­шать пло­ды от вся­ко­го де­ре­ва в са­ду, кро­ме од­но­го, имен­но, от де­ре­ва по­зна­ния добра и зла, — под стра­хом смер­ти ему бы­ло за­пре­ще­но есть от него. Как ско­ро пер­вый че­ло­век во­дво­рил­ся в этом счаст­ли­вом жи­ли­ще, Гос­подь при­вел к нему всех жи­вот­ных поле­вых и всех птиц небес­ных, ко­то­рых Он со­тво­рил, и Адам на­рек им име­на, вы­ра­жа­ю­щие свой­ства каж­до­го из них.

Из реб­ра Ада­ма Гос­подь Бог со­тво­рил же­ну Еву. Они бла­жен­ство­ва­ли, пре­бы­вая в люб­ви и об­ще­нии с Бо­гом. Неиз­вест­но, сколь дол­гое вре­мя на­хо­ди­лись они в этом бла­жен­ном со­сто­я­нии чи­сто­ты и невин­но­сти; из­вест­но толь­ко, что они ли­ши­лись оно­го. Адам на­ру­шил за­по­ведь Бо­жию, увле­чен­ный сво­ей же­ною, ко­то­рая, пре­льщён­ная зме­ем, вку­си­ла от пло­да дре­ва по­зна­ния добра и зла, Ада­ме так­же вку­сил от оно­го, и сим гре­хом они на­влек­ли на се­бя гне­ве сво­е­го Со­зда­те­ля. Пер­вым при­зна­ком гре­ха бы­ло ощу­ще­ние сты­да, и за­тем тщет­ная по­пыт­ка скрыть­ся от ли­ца вез­де­су­ще­го и все­ве­ду­ще­го Бо­га, хо­дя­ще­го око­ло ве­чер­не­го вре­ме­ни в раю. Воз­зван­ные Бо­гом они вы­ска­за­ли свою бо­язнь и сла­га­ли свою ви­ну — Адам на же­ну, а же­на на змея. Страш­ное на­ка­за­ние — про­кля­тие Бо­жие, по­стиг­ло всех при­част­ных к се­му пре­ступ­но­му де­лу, а в ли­це пад­ших пра­ро­ди­те­лей весь род че­ло­ве­че­ский. Ис­то­рия Ада­ма и Евы со­дер­жит­ся в пер­вых гла­вах кни­ги Бы­тия и за­кан­чи­ва­ет­ся до­воль­но об­ры­ви­сто. Он жил 930 лет.

Ева праматерь, жена Адама

Имя Ева Адам дал сво­ей жене по­сле гре­хо­па­де­ния. Ева бы­ла со­тво­ре­на из реб­ра Ада­ма во вре­мя его сна: “и на­ло­жи Бог из­ступ­ле­ние на Ада­ма, и успе, и взя еди­но от ребр его и ис­пол­ни пло­тию вме­сто его. И со­зда Гос­подь Бог реб­ро, еже взя от Ада­ма, в же­ну, и при­ве­де ю ко Ада­му. И ре­че Адам: се, ныне кость от ко­стей мо­их и плоть от пло­ти мо­ея, сия на­ре­чет­ся же­на, яко от му­жа сво­е­го взя­та бысть сия” (Быт.2:21-23).

Ева – пра­ма­терь че­ло­ве­че­ско­го ро­да, пра­ро­ди­тель­ни­ца всех жи­ву­щих. Пре­льщен­ная диа­во­лом в об­ра­зе змея, Ева на­ру­ши­ла за­по­ведь Бо­жию – вку­си­ла за­прет­ный плод и скло­ни­ла к то­му и Ада­ма: “и ви­де же­на, яко доб­ро дре­во в снедь и яко угод­но очи­ма ви­де­ти и крас­но есть, еже ра­зу­ме­ти, и взем­ши от пло­да его яде, и да­де му­жу сво­е­му с со­бою, и ядо­ста” (Быт.3:6). За пре­ступ­ле­ни­ем по­сле­до­ва­ло на­ка­за­ние – из­гна­ние из рая и про­кля­тие. Всту­пил в си­лу за­кон рож­да­е­мо­сти и смер­ти. Пер­вые лю­ди бы­ли со­зда­ны Бо­гом бес­смерт­ны­ми и пред­на­зна­че­ны бы­ли для веч­но­го бла­жен­ства, и спо­соб раз­мно­же­ния, как у жи­вот­ных, не был дан при­ро­де. И зна­ли Адам и Ева толь­ко доб­ро. Вый­дя же из по­слу­ша­ния Бо­гу, по­зна­ли они и зло – уда­ле­ние от Бо­га, и пре­тер­пе­ли смерть ду­хов­ную, смерт­ны­ми ста­ли и те­ла их. Но Гос­подь по Сво­е­му ми­ло­сер­дию дал пра­ро­ди­те­лям обе­то­ва­ние: се­мя же­ны со­трет гла­ву змия. Это обе­то­ва­ние ста­ло пер­во­е­ван­ге­ли­ем, ибо оно та­ин­ствен­но пред­ска­зы­ва­ло о Спа­си­те­ле ми­ра, Ко­то­рый ро­дит­ся от Же­ны – Прис­но­де­вы Ма­рии, Но­вой Евы, и Сво­ей Крест­ной Смер­тью и Вос­кре­се­ни­ем упразд­нит власть диа­во­ла, и ве­ли­кая на­деж­да бы­ла все­ле­на в серд­ца лю­дей.

Из­гнан­ный из рая, ве­ли­ким пла­чем пла­кал Адам о том, что по­те­рял вла­ды­че­ство в ми­ре и, утра­тив цар­ское до­сто­ин­ство, стал ра­бом. Ве­лик был плач Ада­мов и то­гда, ко­гда по вну­ше­нию диа­во­ла Ка­ин убил Аве­ля, бра­та сво­е­го.

Бо­лезнь гре­ха ста­ла неотъ­ем­ле­мой ча­стью душ че­ло­ве­че­ских, пе­ре­да­ва­е­мой от от­цов де­тям. Ес­ли пер­вый че­ло­век был со­тво­рен по об­ра­зу и по­до­бию Бо­жию, то о потом­стве Ада­ма, лю­дях рож­да­е­мых, чи­та­ем в Биб­лии: Адам ро­дил сы­на по по­до­бию сво­е­му и по об­ра­зу сво­е­му (Быт.5:3). И пошло потом­ство гре­хов­ное, и ста­ла на­се­лять­ся зем­ля людь­ми, име­ю­щи­ми бо­лезнь ду­ши. Но обе­то­ва­ние Бо­жие, про­из­не­сен­ное еще в раю, хра­ни­лось в серд­цах по­том­ков Ада­ма: че­ло­ве­че­ство жда­ло Спа­си­те­ля ми­ра.

Рекомендуем

С помощью кнопки выберите банковскую карту или Яндекс.Деньги.

©2004-2017 — При использовании материалов ссылка обязательна.

Оценка 4.1 проголосовавших: 41
ПОДЕЛИТЬСЯ

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here