Святой евстратий молитва

Полное собрание и описание: святой евстратий молитва для духовной жизни верующего человека.

Молитва святым мученикам Евстратию, Авксентию, Евгению, Мардарию и Оресту.

Святии страстотерпцы пяточисленнии, теплии молитвенницы о душах наших, видя наши беды и напасти, скорби, нужды и злоключения, помогите нам, славнии страдальцы, с верою и любовию почитающим вас. Аминь.

Тропарь святым мученикам Евстратию, Авксентию, Евгению, Мардарию и Оресту.

Мученик всечестных светлость, пяточисленных страстотерпцев воспоем, славу земных презревших, солнца светлаго Евстратия, премудраго витию со страдальцы, на огнь и муки дерзнувших за всех Царя Христа и от Престола Того славы почестьми венцев обдаренных. Тех молитвами, Христе Боже, спаси души наша.

Светильницы светлии явльшеся, Божественнии мученицы, тварь всю светлостию чудес озаряете, недуги разрешающе, и глубокую тьму всегда отгоняюще, Христу Богу молящеся непрестанно о всех нас.

Величаем вас, страстотерпцы святии Евстратие, Авксентие, Евгение, Мардарие и Оресте, и чтим честная страдания ваша, яже за Христа претерпели есте.

Популярные молитвы:

Молитвы святителю Гурию Казанскому и Варсонофию Тверскому, чудотворцу

Молитвы Николаю архиепископу Мир Ликийских

Молитвы преподобному Серафиму, Саровскому чудотворцу

Молитва преподобному Иоанну Дамаскину

Молитва мученикам Антонию, Евстафию и Иоанну Виленским

Молитва апостолу Петру

Молитва святителю Феодосию, архиепископу Углицкому и Черниговскому

Молитвы святым сорока мученикам Севастийским

Молитва святому Иосифу Целомудренному, Прекрасному

Молитва апостолу Фоме

Молитва преподобному Моисею Угрину

Молитва святителю Евфимию, архиепископу Новгородскому, чудотворцу

Молитва святой преподобной Марии Египетской

Молитва священномученику Уаpy

Православные информеры для сайтов и блогов

Все молитвы .

ЕВСТРАТИЙ СЕВАСТИЙСКИЙ

Святые мученики Евстратий, Авксентий, Евгений, Мардарий и Орест пострадали за Христа при императоре Диоклетиане в Севастии Армянской.

Евстратий был знатным и богатым человеком, носившим титул дукса и занимавшим должность советника и главы императорских нотариев города Саталион в Малой Армении. Он до времени хранил в тайне свою принадлежность к христианской Церкви. Но, видя непоколебимость христиан, все же решился на открытое исповедание веры. Cудья велел снять с Евстратия знаки его сана и, раздев донага, бить бичами, а затем привести к себе на допрос. После этого, подвешенный за руки над жаровней с раскаленными угольями, мученик был снова подвергнут бичеванию, а его кровоточащие раны были политы уксусом и посыпаны солью. В тот же вечер христианин чудесным образом получил исцеление.

Пораженный стойкостью мученика, один из его сограждан и подчиненных, по имени Евгений вышел к судье и в свою очередь изъявил желание пострадать вместе с Евстратием и прочими мучениками.

Когда рано утром всех узников повели в Никополь Армянский, Лисий, велел обуть Евстратия в сандалии, пробитые острыми гвоздями. Через два дня изнурительного пути мученики прибыли в Аравраку, родной город Евстратия. Там святого случайно узнал местный житель по имени Мардарий. Потрясенный столь великим самоотречением и ободряемый призывами жены, Мардарий попрощался со своими двумя детьми, вручил семью заботам одного из друзей и предал себя в руки стражников.

Один из воинов по имени Орест также исповедал себя христианином. Немедленно взятый под стражу, он был затем отправлен вместе с Евстратием к правителю Севастии Агриколаю, поскольку Лисий опасался новыми казнями восстановить против себя многочисленное христианское население Никополя.

Прибыв в Севастию после пятидневного перехода, Евстратий предстал перед правителем, желавшим вызвать его на диспут. Агриколай, оставаясь непреклонным перед всеми доводами Евстратия, утверждал, что тот обязан безусловно повиноваться императору во всем и что, отказываясь поклоняться богам, признанным государственной религией, он заслуживает смерти.

После этого правитель велел привести Ореста и положить его на раскаленное железное ложе, дабы заставить Евстратия быть свидетелем жестокой казни. Устрашившись поначалу ожидавших его страшных мук, Орест, ободряемый Евстратием на подвиг, решительно шагнул навстречу мученической смерти, воскликнув: «Господи, предаю душу мою в руки Твои!»

Ночью, перед казнью, Евстратия тайно посетил в темнице епископ Севастийский Власий и обещал исполнить его последнюю волю и доставить мощи всех пяти мучеников в Аравраку. Помолившись вместе с Евстратием и преподав ему утешительную беседу, епископ совершил Божественную литургию. Когда Евстратий принимал Святое Причастие, мрачный застенок внезапно озарился ослепительным светом и глас с неба произнес: «Евстратий, ты мужественно сражался, прими же теперь свой венец!» Пав ниц, мученик вознес горячую молитву Господу, прося укрепить его дух и послать силы для последнего испытания. Предсмертная молитва святого Евстратия (“Величая, величаю Тя, Господи. “) читается на субботней полунощнице.

Поднявшись затем на ноги, он смело направился к пылающей печи, осенил ее крестным знамением и вошел внутрь. Мученик Евстратий скончался 13 декабря.

Тропарь Евстратию, Авксентию, Евгению, Мардарию и Оресту

Мученик всечестных светлость,/ пяточисленных страстотерпцев воспоем, / славу земных презревших, / солнца светлаго Евстратия, / премудраго витию со страдальцы, / на огнь и муки дерзнувших за всех Царя Христа / и от Престола Того славы почестьми венцев обдаренных. / Тех молитвами, Христе Боже, / спаси души наша.

Использованные материалы

[1] R. Janin. Églises et monastères de Constantinople. p.274

Святые мученики Евстратий, Авксентий, Евгений, Мардарий и Орест

(MP3 файл. Продолжительность 10:31 мин. Размер 7.6 Mb ) Читает иеромонах Клеопа (Данелян)

Около 305 года, в эпоху безжалостных Диоклетиановых гонений, по всей Римской империи, не исключая самых отдаленных ее окраин, земля обильно орошалась кровью мучеников. Повсюду христиане, кем бы они ни были, должны были выбирать между отступничеством и мученической смертью.

В ту пору в армянском городе Сатале в Малой, или Римской, Армении жил знатный и богатый человек по имени Евстратий, носивший титул дукса и занимавший должность советника и главы императорских нотариев города. Он до времени хранил в тайне свою принадлежность к христианской Церкви. Возымев в душе желание, по примеру других мучеников и исповедников, удостоиться неувядаемого мученического венца, он все же мысленно содрогался при мысли об ожидавших его истязаниях, сомневаясь, достанет ли ему сил и мужества выдержать все муки и не отступиться от истинной веры. Желая узнать, благословляет ли его Господь на этот подвиг, он вручил свой пояс, знак высокой должности, одному из слуг, велев возложить его на церковный алтарь и посмотреть, не будет ли первым человеком, вошедшим в святилище и взявшим пояс, досточтимый пресвитер по имени Авксентий. Когда именно так и случилось, Евстратий, воодушевленный этим знамением, оставил всякий страх перед теми, кто имеет власть лишь над телом (ср.: Мф. 10: 28). Он пригласил всех друзей и близких разделить его радость и устроил большой пир, на котором объявил гостям, что собирается вскоре обрести нетленное сокровище.

На следующий день, когда дука Лисий велел привести к себе на суд христианских узников, Евстратий внезапно также предстал перед ним, исповедал себя христианином и заявил, что желает разделить их участь. Весьма изумившись, судья велел снять с Евстратия знаки его сана и, раздев донага, бить бичами, а затем привести к себе на допрос. После этого, подвешенный за руки над жаровней с раскаленными угольями, мученик был снова подвергнут бичеванию. Все это время святой оставался настолько безразличным к боли, как будто истязали вовсе не его тело. Евстратий возблагодарил Лисия за доставленную ему великую радость, сказав: «Теперь я знаю, что я – храм Божий и что Святой Дух обитает во мне!» Тогда его кровоточащие раны были политы уксусом и посыпаны солью, но в тот же вечер христианин чудесным образом получил исцеление.

Пораженный стойкостью мученика и зримым вмешательством Божественной благодати, один из его сограждан и подчиненных, по имени Евгений, исполнившись дерзновения, вышел к судье и в свою очередь изъявил желание пострадать вместе с Евстратием и прочими мучениками.

Когда рано утром всех узников повели в Никополь, Лисий, глумясь над Евстратием, велел почтить его сан, обув в сандалии, пробитые острыми гвоздями. Через два дня изнурительного пути мученики прибыли в Араураку, родной город Евстратия. Там святого случайно узнал местный житель по имени Мардарий. Потрясенный столь великим самоотречением и ободряемый призывами жены, Мардарий попрощался со своими двумя детьми, вручил семью заботам одного из друзей и предал себя в руки стражников. Он с радостью присоединился к тем, кто пожелал быть верным Христу даже до смерти.

Пресвитер Авксентий первым предстал перед Лисием. После недолгого суда его отвели в лесную чащу и там обезглавили, оставив тело на съедение зверям. Однако драгоценные мощи мученика с помощью Божией были вскоре обнаружены в лесу благочестивыми христианами, а на его отрубленную голову указал им ворон.

Следом за Авксентием перед судьей предстал Мардарий, который на все задаваемые ему вопросы отвечал только одно: «Я – христианин!» Тогда судья приказал повесить его вниз головой, пронзив лодыжки ног, и забить до смерти раскаленными металлическими прутьями. Незадолго до смерти Мардарий произнес молитву, ежедневно читаемую в Православной Церкви: «Владыко Боже, Отче Вседержителю, Господи Сыне Единородный, Иисусе Христе и Святый Душе, Едино Божество, Едина Сила, помилуй мя, грешного, и имиже веси судьбами спаси мя недостойного раба Твоего, яко благословен еси во веки веков. Аминь» [1] .

Когда Евгений в свою очередь предстал перед тираном, его твердость и исполненные решимости слова привели того в неописуемую ярость. Он велел отрезать мученику язык и кисти рук, а затем изувечить его тело тяжелыми батогами, обрекая на мучительную смерть. Завершив расправу, Лисий отправился наблюдать за тренировкой своих солдат. Когда один из воинов, молодой новобранец по имени Орест, статный и крепкий телом юноша, метнул копье, тиран заметил блеснувший у него на шее золотой нательный крест. На вопрос дуки юноша без всяких колебаний ответил, что является христианином. Немедленно взятый под стражу, он был затем отправлен вместе с Евстратием к правителю Севастии Агриколаю, поскольку Лисий опасался новыми казнями восстановить против себя многочисленное христианское население Никополя.

Прибыв в Севастию после пятидневного перехода, Евстратий предстал перед правителем, желавшим вызвать его на диспут. Обладая обширными познаниями в различных предметах, доблестный христианин без труда доказал противнику бессмысленность языческих культов и бесплодность эллинской философии. Затем в немногих, но полных силы словах он описал благой Промысл Божий о людях от начала времен и рассказал о том, как Господь явил им Свое милосердие, послав на землю Своего Единородного Сына, Иисуса Христа. Однако же Агриколай, оставаясь непреклонным перед всеми доводами Евстратия, утверждал, что тот обязан безусловно повиноваться императору во всем и что, отказываясь поклоняться богам, признанным государственной религией, он заслуживает смерти.

После этого правитель велел привести Ореста и положить его на раскаленное железное ложе, дабы заставить Евстратия быть свидетелем жестокой казни. Устрашившись поначалу ожидавших его страшных мук, Орест, ободряемый Евстратием на подвиг, решительно шагнул навстречу мученической смерти, воскликнув: «Господи, предаю душу мою в руки Твои!»

Ночью, перед казнью, Евстратия тайно посетил в темнице епископ Севастийский святой Власий и обещал исполнить его последнюю волю и доставить мощи всех пяти мучеников в Араураку. Помолившись вместе с Евстратием и преподав ему утешительную беседу, епископ совершил Божественную литургию. Когда Евстратий принимал Святое Причастие, мрачный застенок внезапно озарился ослепительным светом и глас с неба произнес: «Евстратий, ты мужественно сражался, прими же теперь свой венец!» Пав ниц, мученик вознес горячую молитву Господу, прося укрепить его дух и послать силы для последнего испытания [2] .

На протяжении последующих веков и в наши дни пять честных мучеников не перестают совершать чудеса по молитвам и прошениям христиан через свои мощи, иконы и даже своим непосредственным явлением. Вот одно из преданий о подобном чуде. Однажды в небольшую одиноко стоявшую церковь пяти мучеников на острове Хиос в день ее престольного праздника не пришел ни один человек из-за крайне суровой зимы. Увидев, что храм пуст, благочестивый священник решил уже было править службу в одиночестве, когда неожиданно перед ним предстали пять мужей, во всем схожие с теми, что были изображены на иконе пяти мучеников. Став на клиросе, они пропели все положенные в этот день песнопения. Когда пришло время чтения мученических деяний, святой Орест возложил книгу на аналой посреди храма и начал читать. Дойдя до того места, где описывалось малодушие, охватившее его самого при виде пылающего огня, он слегка изменил стоявшее там слово и вместо «и он устрашился» произнес «и он улыбнулся». Тогда святой Евстратий прервал его и суровым голосом сказал: «Читай все так, как было на самом деле!» Покраснев от смущения, святой Орест заново прочитал это место в точности так, как было написано. Когда служба подошла к концу, святые мученики закрыли книги, потушили свечи и исчезли так же таинственно, как и появились.

26 декабря 2012 г.

скрыть способы оплаты

К подвижнику приходили люди всех званий за советом и духовным наставлением. Ободряя одних на пути ко спасению, преподобный Ферапонт без лицеприятия обличал других в совершаемых ими неправдах или притворном благочестии.

Это первое подготовленное на высоком современном научном уровне и в то же время общедоступное собрание житий святых. По полноте персоналий оно не имеет аналогов. В собрание вошли рассказы как о святых православного Востока, так и о святых Запада, прославленных Церковью до X века. Большое внимание уделено русским святым, в том числе новомученикам.

Диоклетиан приказал бросить Ариана в глубокую яму, привязав к шее тяжелый камень, и засыпать ее землей. Он поставил сверху свой трон, дабы посмотреть, сможет ли Бог христиан вызволить Своего исповедника. Вернувшись во дворец, император с ужасом увидел Ариана возлежащим в его собственных покоях на императорском ложе.

скрыть способы оплаты

Подпишитесь на рассылку Православие.Ru

Рассылка выходит два раза в неделю:

  • В воскресенье — православный календарь на предстоящую неделю.
  • Новые книги издательства Сретенского монастыря.
  • Специальная рассылка к большим праздникам.

Канон святым мученикам Евстратию, Авксентию, Евгению, Мардарию и Оресту Севастийским (первый канон)

Припев: Святи́и му́ченицы, моли́те Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 26 декабря (13 декабря ст. ст.)

Ирмо́с: Мо́ря чермну́ю пучи́ну невла́жными стопа́ми дре́вний пешеше́ствовав Изра́иль, крестообра́зными Моисе́овыма рука́ма Амали́кову си́лу в пусты́ни победи́л е́сть.

Раздава́яй на небесе́х да́ры су́щим на земли́ страда́льцем, Подвигополо́жник седи́т Христо́с, десни́цею Вседержи́тельною Евстра́тия су́щим обою́ду боже́ственныя венцы́ простира́я.

Ли́к му́ченический пяточи́слен, прииди́те, ви́дим, пресве́тлым блиста́ющийся све́том, име́яй чинонача́льника возжеле́ннаго Евстра́тия, благода́тию Боже́ственною венча́ема.

По́яс земна́го во́инства отреши́вый, и́стинному привно́сиши Царю́ страда́ния, зна́мение от Христа́, Евстра́тие, чрез Авксе́нтия прие́м.

Богоро́дичен: Село́ вмести́тельно была́ еси́ Боже́ственнаго естества́, Богороди́тельнице Чи́стая. Те́м тя́ Луки́я возжела́вши, де́вственно в сле́д Тебе́ Твоему́ Сы́ну приведе́ся.

Ирмо́с: Весели́тся о Тебе́ Це́рковь Твоя́, Христе́, зову́щи: Ты́ моя́ кре́пость, Го́споди, и прибе́жище, и утвержде́ние.

Наде́ждею муче́ний, я́коже невеще́ственнаго сокро́вища, преесте́ственно бы́л еси́ испо́лнен вся́кия ра́дости, всеблаже́нне Евстра́тие.

Му́дростию духо́вною, терпе́нием же напа́стей обличи́л еси́, му́чениче Христо́в Авксе́нтие, мучи́тельское безбо́жие.

Я́коже красота́ пресве́тлая Це́ркве ве́рных, му́ченицы Христо́выми я́звами, я́ко цве́ты, обложе́ни бы́сте.

Богоро́дичен: Госпо́дственно и и́стинно Тя́, Богоро́дицу, ве́рнии чти́м: Ты́ бо Бо́га родила́ еси́, пло́ть бы́вша, Всенепоро́чная.

Конда́к, гла́с 2.

Свети́льник яви́лся еси́ светле́йший во тме́ неве́дения седя́щим, страстоте́рпче: ве́рою бо, я́ко копие́м, обложи́вся, враго́в шата́ния не убоя́лся еси́, Евстра́тие, ри́торов сы́й благоязы́чнейший.

Седа́лен, гла́с 8.

Ни ме́чь, ни зве́рие, ни о́гнь, ниже́ и́но что́ страша́щих чу́вственных, отню́д устраши́ти твою́ тве́рдость возмого́ша: вра́жию бо попра́в тече́нием си́лу, я́ко безстра́стен премину́л еси́ житие́ и безпло́тен. Те́мже ве́рным исцеле́ния подава́еши, любо́вию притека́ющим в па́мять твою́, свя́те страстоте́рпче Евстра́тие. Моли́ Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние дарова́ти пра́зднующим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

Богоро́дичен: Егда́ прии́дет суди́ти все́й земли́ все́х Влады́ка и Творе́ц, овца́м мя́ причти́ десны́м, осужде́ннаго, и кроме́шния тмы́, и вся́каго муче́ния Твоего́ непотре́бнаго раба́ исхити́, молю́ся: да благода́рно велича́ю бога́тство Твоея́ бла́гости, Богоро́дице Всенепоро́чная, и вопию́ Ти, ра́дуяся: моли́ Христа́ Бо́га согреше́ний оставле́ние дарова́ти, Тя́ бо и́мам наде́жду, ра́б Тво́й.

Ирмо́с: Любве́ ра́ди, Ще́дре, Твоего́ о́браза, на Кресте́ Твое́м ста́л еси́, и раста́яшася язы́цы: Ты́ бо еси́, Человеколю́бче, кре́пость моя́ и хвале́ние.

Отложи́л еси́ с я́звами пло́ти твоея́ душе́вныя скве́рны, стре́лы сокруши́л еси́ лука́ваго зми́я ве́рою, Евстра́тие.

Просла́вися твои́ми ра́нами, страстоте́рпче, Ца́рь Сла́вы и неизрече́нныя тя́ сла́вы си́лою испо́лни чуде́с, Евстра́тие.

Ры́барскому поревнова́в дерзнове́нию, му́ченическою мре́жею Влады́це приво́диши му́драго Евге́ния, улови́в, Евстра́тие.

Богоро́дичен: Всенепоро́чная и Еди́на Святе́йшая херуви́мов я́вльшися, ду́ши на́ша спаси́ от вся́каго обстоя́ния ве́рою пою́щих Тя́.

Ирмо́с: Ты́, Го́споди, мо́й Све́т, в ми́р прише́л еси́, Све́т Святы́й, обраща́яй из мра́чна неве́дения ве́рою воспева́ющия Тя́.

Ты́, я́коже звезда́ светоно́сная, возсия́л еси́ в полце́ му́ченик далечесия́тельно, непобеди́мый Евстра́тие.

О, жре́бия блага́го! О, ча́сти богода́нныя! О, жены́ добре́йшия, сове́том победи́вшия ле́сть прама́тернюю.

Ты́ вся́ кра́сная вмени́л еси́, я́ко уме́ты, Марда́рие, победи́в естества́ зако́ны любо́вию страда́ния.

Богоро́дичен: Ум зе́млен Твоего́ па́че ума́ зача́тия не мо́жет разуме́ти, Де́во Ма́ти, Отрокови́це: Бо́га бо родила́ еси́.

Ирмо́с: Пожру́ Ти со гла́сом хвале́ния, Го́споди, Це́рковь вопие́т Ти́, от бесо́вския кро́ве очи́щшися, ра́ди ми́лости от ре́бр Твои́х исте́кшею кро́вию.

Христо́с мне́ вме́сто все́х е́сть, — Марда́рий велегла́сно вопия́ше, — и оте́чество, и че́сть, и и́мя; от тебе́ бо сему́ научи́хся, Евстра́тие.

Язы́к отре́зан пе́сней непрестае́т, отсе́ченныя же твоя́ ру́ки к Бо́гу, Евге́ние, возвыша́хуся, спасе́ния прося́ще пою́щим па́мять твою́.

Нога́м проверте́нным пове́шен бы́сть стремгла́в, разжже́нными же рожны́ пали́мь по плеще́м, ду́х Влады́це пре́дал еси́, Марда́рие.

Богоро́дичен: Кре́пость Тя́ обре́тши, Де́во, и тве́рдь, страстоте́рпица ра́ны до́блественне терпи́т и, ра́дующися, в сле́д Тебе́, все́х Влады́чице, приво́дится.

Конда́к, гла́с 3.

Вити́йствуя пред беззако́ннующими боже́ственная, бие́ния претерпе́л еси́ му́жественнейшим се́рдцем, облиста́л еси́ богозна́меньми, пречу́дне, угаси́л еси́ возвы́шенный пре́лести пла́мень, сего́ ра́ди тя́ честву́ем, всеблаже́нне му́чениче Христо́в Евстра́тие.

Свяще́нный соверша́ет Це́рковь дне́сь пра́здник та́инственно, све́тло пропове́дающи твоя́ до́блести, боле́зни и труды́, я́же па́че естества́ боже́ственная боре́ния, я́же всю́ду ра́ны, и́миже низложи́ многоко́зненнаго, сла́ва страда́льцев ве́лия и хвала́, му́жества сто́лп, свети́льник все́х тя́ чту́щих благоче́стно, врачева́ний сокро́вище, богати́телю ни́щих, первопобе́дниче честны́х му́чеников, всеблаже́нне му́чениче Христо́в Евстра́тие.

Ирмо́с: В пещи́ авраа́мстии о́троцы перси́дстей, любо́вию благоче́стия па́че, не́жели пла́менем, опаля́еми, взыва́ху: благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.

Непрело́жно испове́дания мудрова́ние име́я в Тро́ице чествова́ти Еди́наго Бо́га, му́ки преоби́дел еси́, зовя́й: благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.

Я́ко блаже́н в непоро́чном пути́ ходи́л еси́, коле́ни благоразу́мно преклони́л еси́ Изба́вителю, ду́шу же преда́в Влады́це в ру́ки, я́ко благово́ннейшу же́ртву, Авксе́нтие.

И́же вра́ном Илии́ пи́щу подава́яй Бо́г, То́й и о честне́й твое́й главе́ чудотворя́, жела́ющим откры́, я́ко многожела́нное чрежде́ние ми́ру, Авксе́нтие.

Богоро́дичен: Де́во Ма́ти, я́ко Чи́сту Тя́ и нетле́нну Сло́во Чи́стое возлюби́ и, из Тебе́ вопло́щся, возсозда́ всего́ челове́ка, и́же Луки́ю просла́вивый чудесы́.

Ирмо́с: Ру́це распросте́р, Дании́л, льво́в зия́ния в ро́ве затче́; о́гненную же си́лу угаси́ша, доброде́телию препоя́савшеся, благоче́стия рачи́тели, о́троцы, взыва́юще: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Устна́ разве́рз чи́сто, Боже́ственный привле́кл еси́ Ду́х, Евстра́тие, и душетле́нных у́бо обличи́л еси́ служе́ний не́мощь, в Тро́ице же Бо́га чествова́ти взыва́л еси́: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Му́дрыми наказа́нии твои́ми укрепи́в смы́сл, му́чениче Евстра́тие, на одре́ желе́знем просте́рт бы́в, непобеди́мый Оре́ст вопия́ше разори́телем пла́мене, де́тем подо́бяся: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Просте́р те́ло терпели́вно, Оре́сте сла́вне, ты́ на одре́ разжже́ннем сопричта́лся еси́ у́бо му́чеников, в Го́споде ра́дуяся, воспочи́л же еси́ в ски́ниях небе́сных, вопия́: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Богоро́дичен: Яви́лася еси́ превы́шши небе́с, Бо́га небе́снаго поро́ждши, онебеси́вшаго, Всечи́стая, земноро́дных все́ смеше́ние и Луки́и честны́я па́мять уясни́вшаго, Ему́же вопие́м всегда́: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Ирмо́с: Ка́мень нерукосе́чный от несеко́мыя горы́, Тебе́, Де́во, краеуго́льный отсече́ся — Христо́с, совокупи́вый разстоя́щаяся естества́. Те́м, веселя́щеся, Тя́, Богоро́дице, велича́ем.

Боже́ственных причасти́тися та́ин возжеле́в, страстоте́рпче, и богоявле́ния светоза́рнаго сподо́битися, блаже́нне Евстра́тие, к зову́щему тя́ на небеса́, жела́емому прибли́жился еси́ Христу́.

Зело́ веселя́ся, страстоте́рпче, ра́достному осужде́нию мучи́тельскаго пребезу́мия, Подвигополо́жника твоего́ велича́л еси́, песносло́вя, Евстра́тие, сме́рти разори́теля Христа́.

Прииди́те, мучениколю́бцы вси́, пре́лести потреби́теля свяще́нными Евге́ния пе́сньми, му́драго Оре́ста же и Марда́рия, и с ни́ми Авксе́нтия со Евстра́тием возвели́чим.

Богоро́дичен: Све́т на́м возсия́ из ложе́сн Неискусому́жных Твои́х, Де́во, Его́же светосия́нии боже́ственно озари́вшися, све́т же бы́сть чу́дная Луки́я, Богороди́тельнице Де́во Ма́ти.

Соверши́л еси́ чу́дное страда́ния тече́ние, Евстра́тие блаже́нне, и приве́д ку́пно Евге́ния честна́го и му́драго Авксе́нтия, Марда́рия же со Оре́стом, и́хже ве́ре и де́рзости удиви́шася челове́честии и а́нгельстии собо́ри.

Богоро́дичен: Несказа́ннаго Рождества́ Твоего́ была́ еси́, Пренепоро́чная Неве́ста, я́ко су́щи честне́йший хра́м, Богоро́дице: Ты́ бо Преве́чное, в Тя́ все́льшееся, родила́ еси́ Бо́га Сло́во. Те́м, пою́ще, Рождество́ Твое́ велича́ем, о Всенепоро́чная Отрокови́це.

І҆рмо́съ: Мо́рѧ чермнꙋ́ю пꙋчи́нꙋ, невла́жными стопа́ми, дре́внїй пѣшеше́ствовавъ і҆и҃ль, крестоѻбра́зными мѡѷсе́овыма рꙋка́ма, а҆мали́ковꙋ си́лꙋ въ пꙋсты́ни побѣди́лъ є҆́сть.

Раздава́ѧй на нб҃сѣ́хъ да́ры, сꙋ́щымъ на землѝ страда́льцємъ, подвигополо́жникъ сѣди́тъ хрⷭ҇то́съ десни́цею вседержи́тельною, є҆ѵстра́тїа сꙋ́щымъ ѻ҆бою́дꙋ, бжⷭ҇твєнныѧ вѣнцы̀ простира́ѧ.

Ли́къ мч҃ническїй пѧточи́сленъ, прїиди́те ви́димъ, пресвѣ́тлымъ блиста́ющїйсѧ свѣ́томъ, и҆мѣ́ѧй чинонача́льника возжелѣ́ннаго є҆ѵстра́тїа, бл҃года́тїю бж҃е́ственною вѣнча́ема.

По́ѧсъ земна́гѡ во́инства ѿрѣши́вый, и҆́стинномꙋ привно́сиши цр҃ю̀, страда́нїѧ зна́менїе ѿ хрⷭ҇та̀, є҆ѵстра́тїе, чрезъ а҆ѵѯе́нтїа прїе́мъ.

Бг҃оро́диченъ: Село̀ вмѣсти́тельно была̀ є҆сѝ бжⷭ҇твеннагѡ є҆стества̀, бг҃ороди́тельнице чⷭ҇таѧ. тѣ́мъ тѧ̀ лꙋкі́а возжела́вши, дѣ́вственнѡ въ слѣ́дъ тебє̀ твоемꙋ̀ сн҃ꙋ приведе́сѧ.

І҆рмо́съ: Весели́тсѧ ѡ҆ тебѣ̀ цр҃ковь твоѧ̀, хрⷭ҇тѐ, зовꙋ́щи: ты̀ моѧ̀ крѣ́пость, гдⷭ҇и, и҆ прибѣ́жище и҆ ᲂу҆твержде́нїе.

Наде́ждею мꙋче́нїй, ꙗ҆́коже невеще́ственнагѡ сокро́вища, преесте́ственнѡ бы́лъ є҆сѝ и҆спо́лненъ всѧ́кїѧ ра́дости, всеблаже́нне є҆ѵстра́тїе.

Мꙋ́дростїю дх҃о́вною, терпѣ́нїемъ же напа́стей, ѡ҆бличи́лъ є҆сѝ, мч҃ниче хрⷭ҇то́въ а҆ѵѯе́нтїе, мꙋчи́тельское безбо́жїе.

Ꙗ҆́коже красота̀ пресвѣ́тлаѧ, цр҃кве вѣ́рныхъ мч҃ницы, хрⷭ҇то́выми ꙗ҆́звами, ꙗ҆́кѡ цвѣ̑ты, ѡ҆бложе́ни бы́сте.

Бг҃оро́диченъ: Госпо́дственнѡ и҆ и҆́стиннѡ тѧ̀ бцⷣꙋ вѣ́рнїи чти́мъ: ты́ бо бг҃а родила̀ є҆сѝ, пло́ть бы́вша, всенепоро́чнаѧ.

Конда́къ, гла́съ в҃.

Свѣти́льникъ ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ свѣтлѣ́йшїй во тмѣ̀ невѣ́дѣнїѧ сѣдѧ́щымъ, страстоте́рпче: вѣ́рою бо, ꙗ҆́кѡ копїе́мъ, ѡ҆бложи́всѧ, врагѡ́въ шата́нїѧ не ᲂу҆боѧ́лсѧ є҆сѝ, є҆ѵстра́тїе, ри́торѡвъ сы́й благоѧзы́чнѣйшїй.

Сѣда́ленъ, гла́съ и҃.

Ни ме́чь, ни ѕвѣ́рїе, ни ѻ҆́гнь, нижѐ и҆́но что̀ страша́щихъ чꙋ́вственныхъ, ѿню́дъ ᲂу҆страши́ти твою̀ тве́рдость возмого́ша: вра́жїю бо попра́въ тече́нїемъ си́лꙋ, ꙗ҆́кѡ безстра́стенъ преминꙋ́лъ є҆сѝ житїѐ и҆ безпло́тенъ. тѣ́мже вѣ̑рнымъ и҆сцѣлє́нїѧ подава́еши, любо́вїю притека́ющымъ въ па́мѧть твою̀, свѧ́те страстоте́рпче є҆ѵстра́тїе. молѝ хрⷭ҇та̀ бг҃а, грѣхѡ́въ ѡ҆ставле́нїе дарова́ти пра́зднꙋющымъ любо́вїю свѧтꙋ́ю па́мѧть твою̀.

Бг҃оро́диченъ: Є҆гда̀ прїи́детъ сꙋди́ти все́й землѝ всѣ́хъ влⷣка и҆ творе́цъ, ѻ҆вца́мъ мѧ̀ причтѝ десны́мъ ѡ҆сꙋжде́ннаго, и҆ кромѣ́шнїѧ тмы̀, и҆ всѧ́кагѡ мꙋче́нїѧ, твоего̀ непотре́бнаго. раба̀ и҆схитѝ, молю́сѧ: да благода́рнѡ велича́ю бога́тство твоеѧ̀ бл҃гости, бцⷣе всенепоро́чнаѧ, и҆ вопїю́ ти ра́дꙋѧсѧ: молѝ хрⷭ҇та̀ бг҃а, согрѣше́нїй ѡ҆ставле́нїе дарова́ти, тѧ́ бо и҆́мамъ наде́ждꙋ ра́бъ тво́й.

І҆рмо́съ: Любвѐ ра́ди, ще́дре, твоегѡ̀ ѻ҆́браза, на крⷭ҇тѣ̀ твое́мъ ста́лъ є҆сѝ, и҆ раста́ѧшасѧ ꙗ҆зы́цы: ты́ бо є҆сѝ. чл҃вѣколю́бче, крѣ́пость моѧ̀ и҆ хвале́нїе.

Ѿложи́лъ є҆сѝ съ ꙗ҆́звами пло́ти твоеѧ̀ дꙋше́вныѧ сквє́рны: стрѣ́лы сокрꙋши́лъ є҆сѝ лꙋка́вагѡ ѕмі́ѧ вѣ́рою, є҆ѵстра́тїе.

Просла́висѧ твои́ми ра́нами, страстоте́рпче, цр҃ь сла́вы и҆ неизрече́нныѧ тѧ̀ сла́вы си́лою и҆спо́лни чꙋде́съ, є҆ѵстра́тїе.

Ры́барскомꙋ поревнова́въ дерзнове́нїю, мꙋ́ченическою мре́жею влⷣцѣ приво́диши мꙋ́драго є҆ѵге́нїа, ᲂу҆лови́въ, є҆ѵстра́тїе.

Бг҃оро́диченъ: Всенепоро́чнаѧ, и҆ є҆ди́на ст҃ѣ́йшаѧ херꙋві́мѡвъ ꙗ҆́вльшисѧ, дꙋ́шы на́шѧ спасѝ ѿ всѧ́кагѡ ѡ҆бстоѧ́нїѧ, вѣ́рою пою́щихъ тѧ̀.

І҆рмо́съ: Ты̀, гдⷭ҇и мо́й, свѣ́тъ въ мі́ръ прише́лъ є҆сѝ, свѣ́тъ ст҃ы́й, ѡ҆браща́ѧй и҆зъ мра́чна невѣ́дѣнїѧ, вѣ́рою воспѣва́ющыѧ тѧ̀.

Ты̀, ꙗ҆́коже ѕвѣзда̀ свѣтоно́снаѧ, возсїѧ́лъ є҆сѝ въ полцѣ̀ мꙋ́чєникъ далечесїѧ́тельнѡ, непобѣди́мый є҆ѵстра́тїе.

Ѽ жре́бїѧ блага́гѡ! ѽ ча́сти бг҃ода́нныѧ! ѽ жены̀ добрѣ́йшїѧ! совѣ́томъ побѣди́вшїѧ ле́сть прама́тернюю.

Ты̀ всѧ̑ кра̑снаѧ вмѣни́лъ є҆сѝ, ꙗ҆́кѡ ᲂу҆ме́ты, марда́рїе, побѣди́въ є҆стества̀ зако́ны любо́вїю страда́нїѧ.

Бг҃оро́диченъ: Оу҆́мъ зе́мленъ твоегѡ̀ па́че ᲂу҆ма̀ зача́тїѧ не мо́жетъ разꙋмѣ́ти, дв҃о мт҃и, ѻ҆трокови́це: бг҃а бо родила̀ є҆сѝ.

І҆рмо́съ: Пожрꙋ́ ти со гла́сомъ хвале́нїѧ, гдⷭ҇и, цр҃ковь вопїе́тъ тѝ, ѿ бѣсо́вскїѧ кро́ве ѡ҆чи́щшисѧ, ра́ди ми́лости ѿ ре́бръ твои́хъ и҆сте́кшею кро́вїю.

Хрⷭ҇то́съ мнѣ̀ вмѣ́стѡ всѣ́хъ є҆́сть, марда́рїй велегла́снѡ вопїѧ́ше, и҆ ѻ҆те́чество и҆ че́сть и҆ и҆́мѧ: ѿ тебє́ бо семꙋ̀ наꙋчи́хсѧ, є҆ѵстра́тїе.

Ѧ҆зы́къ ѿрѣ́занъ пѣ́сней непрестае́тъ, ѿсѣ́чєнныѧ же твоѧ̑ рꙋ́ки къ бг҃ꙋ, є҆ѵге́нїе, возвыша́хꙋсѧ, спасе́нїѧ просѧ́ще пою́щымъ па́мѧть твою̀.

Нога́мъ провертѣ̑ннымъ повѣ́шенъ бы́сть стремгла́въ, разжже́нными же рожны̀ пали́мь по плеще́мъ, дꙋ́хъ влⷣцѣ пре́далъ є҆сѝ, марда́рїе.

Бг҃оро́диченъ: Крѣ́пость тѧ̀ ѡ҆брѣ́тши, дв҃о, и҆ тве́рдь страстоте́рпица, ра̑ны до́блественнѣ терпи́тъ, и҆ ра́дꙋющисѧ въ слѣ́дъ тебє̀ всѣ́хъ влⷣчцѣ приво́дитсѧ.

Конда́къ, гла́съ г҃.

Виті́йствꙋѧ предъ беззако́ннꙋющими бжⷭ҇твєннаѧ, бїє́нїѧ претерпѣ́лъ є҆сѝ мꙋ́жественнѣйшимъ се́рдцемъ, ѡ҆блиста́лъ є҆сѝ бг҃озна́меньми, пречꙋ́дне, ᲂу҆гаси́лъ є҆сѝ возвы́шенный пре́лести пла́мень: сегѡ̀ ра́ди тѧ̀ чествꙋ́емъ, всеблаже́нне мꙋ́чениче хрⷭ҇то́въ є҆ѵстра́тїе.

Свѧще́нный соверша́етъ цр҃ковь дне́сь пра́здникъ та́инственнѡ, свѣ́тлѡ проповѣ́дающи твоѧ̑ до́блєсти, болѣ̑зни и҆ трꙋды̀, ꙗ҆̀же па́че є҆стества̀ бжⷭ҇твєннаѧ борє́нїѧ, ꙗ҆̀же всю́дꙋ ра̑ны: и҆́миже низложѝ многоко́зненнаго, сла́ва страда́льцєвъ ве́лїѧ и҆ хвала̀, мꙋ́жества сто́лпъ, свѣти́льникъ всѣ́хъ тѧ̀ чтꙋ́щихъ благоче́стнѡ, врачева́нїй сокро́вище, богати́телю ни́щихъ, первопобѣ́дниче честны́хъ мꙋ́ченикѡвъ, всебл҃же́нне мꙋ́чениче хрⷭ҇то́въ є҆ѵстра́тїе.

І҆рмо́съ: Въ пещѝ а҆враа́мстїи ѻ҆́троцы персі́дстѣй, любо́вїю благоче́стїѧ па́че, не́жели пла́менемъ ѡ҆палѧ́еми, взыва́хꙋ: бл҃гослове́нъ є҆сѝ въ хра́мѣ сла́вы твоеѧ̀, гдⷭ҇и.

Непрело́жно и҆сповѣ́данїѧ мꙋдрова́нїе и҆мѣ́ѧ, въ трⷪ҇цѣ чествова́ти є҆ди́наго бг҃а, мꙋ̑ки преѡби́дѣлъ є҆сѝ, зовѧ́й: бл҃гослове́нъ є҆сѝ въ хра́мѣ сла́вы твоеѧ̀, гдⷭ҇и.

Ꙗ҆́кѡ бл҃же́нъ въ непоро́чномъ пꙋтѝ ходи́лъ є҆сѝ, колѣ̑ни бл҃горазꙋ́мнѡ преклони́лъ є҆сѝ и҆зба́вителю, дꙋ́шꙋ же преда́въ влⷣцѣ въ рꙋ́ки, ꙗ҆́кѡ бл҃гово́ннѣйшꙋ же́ртвꙋ, а҆ѵѯе́нтїе.

И҆́же вра́номъ и҆лїѝ пи́щꙋ подава́ѧй бг҃ъ, то́й и҆ ѡ҆ честнѣ́й твое́й главѣ̀ чꙋдотворѧ̀, жела́ющымъ ѿкры̀, ꙗ҆́кѡ многожела́нное чрежде́нїе мі́рꙋ, а҆ѵѯе́нтїе.

Бг҃оро́диченъ: Дв҃о мт҃и, ꙗ҆́кѡ чи́стꙋ тѧ̀ и҆ нетлѣ́ннꙋ сло́во чи́стое возлюбѝ, и҆ и҆зъ тебє̀ вопло́щсѧ возсозда̀ всего̀ человѣ́ка, и҆́же лꙋкі́ю просла́вивый чꙋдесы̀.

І҆рмо́съ: Рꙋ́цѣ распросте́ръ данїи́лъ, львѡ́въ зїѧ̑нїѧ въ ро́вѣ затчѐ, ѻ҆́гненнꙋю же си́лꙋ ᲂу҆гаси́ша, добродѣ́телїю препоѧ́савшесѧ, благоче́стїѧ рачи́тели ѻ҆́троцы, взыва́юще: бл҃гослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.

Оу҆стна̀ разве́рзъ чи́стѡ, бжⷭ҇твенный привле́клъ є҆сѝ дх҃ъ, є҆ѵстра́тїе: и҆ дꙋшетлѣ́нныхъ ᲂу҆́бѡ ѡ҆бличи́лъ є҆сѝ слꙋже́нїй не́мощь, въ трⷪ҇цѣ же бг҃а чествова́ти взыва́лъ є҆сѝ: благослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.

Мꙋ́дрыми наказа̑нїи твои́ми ᲂу҆крѣпи́въ смы́слъ, мꙋ́чениче є҆ѵстра́тїе, на ѻ҆дрѣ̀ желѣ́знѣмъ просте́ртъ бы́въ непобѣди́мый ѻ҆ре́стъ, вопїѧ́ше разори́телємъ пла́мене, дѣ́тємъ подо́бѧсѧ: благослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.

Просте́ръ тѣ́ло терпѣли́внѡ, ѻ҆ре́сте сла́вне, ты̀ на ѻ҆дрѣ̀ разжже́ннѣмъ сопричта́лсѧ є҆сѝ ᲂу҆́бѡ мꙋ́ченикѡвъ въ гдⷭ҇ѣ ра́дꙋѧсѧ, воспочи́лъ же є҆сѝ въ ски́нїѧхъ нбⷭ҇ныхъ, вопїѧ̀: благослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.

Бг҃оро́диченъ: Ꙗ҆ви́ласѧ є҆сѝ превы́шши нб҃съ, бг҃а нбⷭ҇наго поро́ждши, ѡ҆небеси́вшаго, всечⷭ҇таѧ, земноро́дныхъ всѐ смѣше́нїе, и҆ лꙋкі́и честны́ѧ па́мѧть ᲂу҆ѧсни́вшаго, є҆мꙋ́же вопїе́мъ всегда̀: благослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.

І҆рмо́съ: Ка́мень нерꙋкосѣ́чный ѿ несѣко́мыѧ горы̀ тебє̀, дв҃о, краеꙋго́льный ѿсѣче́сѧ, хрⷭ҇то́съ, совокꙋпи́вый разстоѧ̑щаѧсѧ є҆стєства̀. тѣ́мъ веселѧ́щесѧ, тѧ̀, бцⷣе, велича́емъ.

Бжⷭ҇твенныхъ причасти́тисѧ та̑инъ возжелѣ́въ, страстоте́рпче, и҆ бг҃оѧвле́нїѧ свѣтоза́рнагѡ сподо́битисѧ, блаже́нне є҆ѵстра́тїе, къ зовꙋ́щемꙋ тѧ̀ на нб҃са̀, жела́емомꙋ прибли́жилсѧ є҆сѝ хрⷭ҇тꙋ̀.

Ѕѣлѡ̀ веселѧ́сѧ страстоте́рпче, ра́достномꙋ ѡ҆сꙋжде́нїю мꙋчи́тельскагѡ пребезꙋ́мїѧ, подвигополо́жника твоего̀ велича́лъ є҆сѝ, пѣсносло́вѧ, є҆ѵстра́тїе, сме́рти разори́телѧ хрⷭ҇та̀.

Прїиди́те мꙋчениколю́бцы всѝ, пре́лести потреби́телѧ свѧще́нными є҆ѵге́нїа пѣ́сньми, мꙋ́драго ѻ҆ре́ста же и҆ марда́рїа, и҆ съ ни́ми а҆ѵѯе́нтїа со є҆ѵстра́тїемъ возвели́чимъ.

Бг҃оро́диченъ: Свѣ́тъ на́мъ возсїѧ̀ и҆зъ ложе́снъ неискꙋсомꙋ́жныхъ твои́хъ, дв҃о, є҆гѡ́же свѣтосїѧ̑нїи бжⷭ҇твеннѡ ѡ҆зари́вшисѧ, свѣ́тъ же бы́сть чꙋ́днаѧ лꙋкі́а, бг҃ороди́тельнице дв҃о мт҃и.

Соверши́лъ є҆сѝ чꙋ́дное страда́нїѧ тече́нїе, є҆ѵстра́тїе блаже́нне, и҆ приве́дъ кꙋ́пнѡ є҆ѵге́нїа честна́го, и҆ мꙋ́драго а҆ѵѯе́нтїа, марда́рїа же со ѻ҆ре́стомъ, и҆́хже вѣ́рѣ и҆ де́рзости ᲂу҆диви́шасѧ чл҃вѣ́честїи и҆ а҆́гг҃льстїи собо́ри.

Бг҃оро́диченъ: Несказа́ннагѡ ржⷭ҇тва̀ твоегѡ̀ была̀ є҆сѝ, пренепоро́чнаѧ невѣ́ста, ꙗ҆́кѡ сꙋ́щи честнѣ́йшїй хра́мъ, бцⷣе, ты́ бо превѣ́чное въ тѧ̀ все́льшеесѧ родила̀ є҆сѝ бг҃а сло́во. тѣ́мъ пою́ще ржⷭ҇тво̀ твоѐ велича́емъ, ѽ всенепоро́чнаѧ ѻ҆трокови́це.

Евстратий Севастийский, военачальник

Свя­тые му­че­ни­ки Ев­стра­тий, Авк­сен­тий, Ев­ге­ний, Мар­да­рий и Орест по­стра­да­ли за Хри­ста при им­пе­ра­то­ре Дио­кли­ти­ане (284–305) в Се­ва­стии, в Ар­ме­нии. В чис­ле пер­вых хри­сти­ан, при­няв­ших то­гда му­че­ния, был пре­сви­тер Ара­вий­ской церк­ви му­че­ник Авк­сен­тий, за­клю­чен­ный в тем­ни­цу. Ви­дя непо­ко­ле­би­мость хри­сти­ан, гра­до­пра­ви­тель Са­та­ли­о­на, бла­го­род­ный во­е­на­чаль­ник свя­той Ев­стра­тий, быв­ший тай­ным хри­сти­а­ни­ном, ре­шил­ся на от­кры­тое ис­по­ве­да­ние ве­ры, за что был под­верг­нут пыт­кам: его из­би­ва­ли, на­де­ва­ли на но­ги же­лез­ные са­по­ги, жгли ог­нем. По­сле этих же­сто­ких му­че­ний его со­жгли, а му­че­ни­ка Авк­сен­тия обез­гла­ви­ли. Уви­дев их му­че­ни­че­скую смерть, свя­той Мар­да­рий, ко­то­рый был из про­сто­го на­ро­да, так­же ис­по­ве­дал свою ве­ру и был по­ве­шен вниз го­ло­вой. Пе­ред кон­чи­ной он про­из­нес мо­лит­ву: «Вла­ды­ко Гос­по­ди Бо­же, От­че Все­дер­жи­те­лю. », ко­то­рая чи­та­ет­ся в кон­це 3-го ча­са и на по­лу­нощ­ни­це. Му­че­ни­ку Ев­ге­нию вы­рва­ли язык, от­ру­би­ли ру­ки и но­ги и от­сек­ли го­ло­ву ме­чом. Мо­ло­дой во­ин свя­той Орест ис­по­ве­дал се­бя хри­сти­а­ни­ном и за это пред­стал пе­ред су­дом. Он был при­го­во­рен к со­жже­нию на рас­ка­лен­ном же­лез­ном ло­же, ку­да взо­шел, укреп­ля­е­мый мо­лит­вой свя­то­го Ев­стра­тия. Пред­смерт­ная мо­лит­ва свя­то­го Ев­стра­тия («Ве­ли­чая, ве­ли­чаю Тя, Гос­по­ди. ») чи­та­ет­ся на суб­бот­ней по­лу­нощ­ни­це. Му­че­ник Ев­стра­тий скон­чал­ся 13 де­каб­ря.

Авксе́нтий Севастийский, Аравийский

Свя­тые му­че­ни­ки Ев­стра­тий, Авк­сен­тий, Ев­ге­ний, Мар­да­рий и Орест по­стра­да­ли за Хри­ста при им­пе­ра­то­ре Дио­кли­ти­ане (284–305) в Се­ва­стии, в Ар­ме­нии. В чис­ле пер­вых хри­сти­ан, при­няв­ших то­гда му­че­ния, был пре­сви­тер Ара­вий­ской церк­ви му­че­ник Авк­сен­тий, за­клю­чен­ный в тем­ни­цу. Ви­дя непо­ко­ле­би­мость хри­сти­ан, гра­до­пра­ви­тель Са­та­ли­о­на, бла­го­род­ный во­е­на­чаль­ник свя­той Ев­стра­тий, быв­ший тай­ным хри­сти­а­ни­ном, ре­шил­ся на от­кры­тое ис­по­ве­да­ние ве­ры, за что был под­верг­нут пыт­кам: его из­би­ва­ли, на­де­ва­ли на но­ги же­лез­ные са­по­ги, жгли ог­нем. По­сле этих же­сто­ких му­че­ний его со­жгли, а му­че­ни­ка Авк­сен­тия обез­гла­ви­ли. Уви­дев их му­че­ни­че­скую смерть, свя­той Мар­да­рий, ко­то­рый был из про­сто­го на­ро­да, так­же ис­по­ве­дал свою ве­ру и был по­ве­шен вниз го­ло­вой. Пе­ред кон­чи­ной он про­из­нес мо­лит­ву: «Вла­ды­ко Гос­по­ди Бо­же, От­че Все­дер­жи­те­лю. », ко­то­рая чи­та­ет­ся в кон­це 3-го ча­са и на по­лу­нощ­ни­це. Му­че­ни­ку Ев­ге­нию вы­рва­ли язык, от­ру­би­ли ру­ки и но­ги и от­сек­ли го­ло­ву ме­чом. Мо­ло­дой во­ин свя­той Орест ис­по­ве­дал се­бя хри­сти­а­ни­ном и за это пред­стал пе­ред су­дом. Он был при­го­во­рен к со­жже­нию на рас­ка­лен­ном же­лез­ном ло­же, ку­да взо­шел, укреп­ля­е­мый мо­лит­вой свя­то­го Ев­стра­тия. Пред­смерт­ная мо­лит­ва свя­то­го Ев­стра­тия («Ве­ли­чая, ве­ли­чаю Тя, Гос­по­ди. ») чи­та­ет­ся на суб­бот­ней по­лу­нощ­ни­це. Му­че­ник Ев­стра­тий скон­чал­ся 13 де­каб­ря.

Евгений Севастийский

Свя­тые му­че­ни­ки Ев­стра­тий, Авк­сен­тий, Ев­ге­ний, Мар­да­рий и Орест по­стра­да­ли за Хри­ста при им­пе­ра­то­ре Дио­кли­ти­ане (284–305) в Се­ва­стии, в Ар­ме­нии. В чис­ле пер­вых хри­сти­ан, при­няв­ших то­гда му­че­ния, был пре­сви­тер Ара­вий­ской церк­ви му­че­ник Авк­сен­тий, за­клю­чен­ный в тем­ни­цу. Ви­дя непо­ко­ле­би­мость хри­сти­ан, гра­до­пра­ви­тель Са­та­ли­о­на, бла­го­род­ный во­е­на­чаль­ник свя­той Ев­стра­тий, быв­ший тай­ным хри­сти­а­ни­ном, ре­шил­ся на от­кры­тое ис­по­ве­да­ние ве­ры, за что был под­верг­нут пыт­кам: его из­би­ва­ли, на­де­ва­ли на но­ги же­лез­ные са­по­ги, жгли ог­нем. По­сле этих же­сто­ких му­че­ний его со­жгли, а му­че­ни­ка Авк­сен­тия обез­гла­ви­ли. Уви­дев их му­че­ни­че­скую смерть, свя­той Мар­да­рий, ко­то­рый был из про­сто­го на­ро­да, так­же ис­по­ве­дал свою ве­ру и был по­ве­шен вниз го­ло­вой. Пе­ред кон­чи­ной он про­из­нес мо­лит­ву: «Вла­ды­ко Гос­по­ди Бо­же, От­че Все­дер­жи­те­лю. », ко­то­рая чи­та­ет­ся в кон­це 3-го ча­са и на по­лу­нощ­ни­це. Му­че­ни­ку Ев­ге­нию вы­рва­ли язык, от­ру­би­ли ру­ки и но­ги и от­сек­ли го­ло­ву ме­чом. Мо­ло­дой во­ин свя­той Орест ис­по­ве­дал се­бя хри­сти­а­ни­ном и за это пред­стал пе­ред су­дом. Он был при­го­во­рен к со­жже­нию на рас­ка­лен­ном же­лез­ном ло­же, ку­да взо­шел, укреп­ля­е­мый мо­лит­вой свя­то­го Ев­стра­тия. Пред­смерт­ная мо­лит­ва свя­то­го Ев­стра­тия («Ве­ли­чая, ве­ли­чаю Тя, Гос­по­ди. ») чи­та­ет­ся на суб­бот­ней по­лу­нощ­ни­це. Му­че­ник Ев­стра­тий скон­чал­ся 13 де­каб­ря.

Мардарий Севастийский

Свя­тые му­че­ни­ки Ев­стра­тий, Авк­сен­тий, Ев­ге­ний, Мар­да­рий и Орест по­стра­да­ли за Хри­ста при им­пе­ра­то­ре Дио­кли­ти­ане (284–305) в Се­ва­стии, в Ар­ме­нии. В чис­ле пер­вых хри­сти­ан, при­няв­ших то­гда му­че­ния, был пре­сви­тер Ара­вий­ской церк­ви му­че­ник Авк­сен­тий, за­клю­чен­ный в тем­ни­цу. Ви­дя непо­ко­ле­би­мость хри­сти­ан, гра­до­пра­ви­тель Са­та­ли­о­на, бла­го­род­ный во­е­на­чаль­ник свя­той Ев­стра­тий, быв­ший тай­ным хри­сти­а­ни­ном, ре­шил­ся на от­кры­тое ис­по­ве­да­ние ве­ры, за что был под­верг­нут пыт­кам: его из­би­ва­ли, на­де­ва­ли на но­ги же­лез­ные са­по­ги, жгли ог­нем. По­сле этих же­сто­ких му­че­ний его со­жгли, а му­че­ни­ка Авк­сен­тия обез­гла­ви­ли. Уви­дев их му­че­ни­че­скую смерть, свя­той Мар­да­рий, ко­то­рый был из про­сто­го на­ро­да, так­же ис­по­ве­дал свою ве­ру и был по­ве­шен вниз го­ло­вой. Пе­ред кон­чи­ной он про­из­нес мо­лит­ву: «Вла­ды­ко Гос­по­ди Бо­же, От­че Все­дер­жи­те­лю. », ко­то­рая чи­та­ет­ся в кон­це 3-го ча­са и на по­лу­нощ­ни­це. Му­че­ни­ку Ев­ге­нию вы­рва­ли язык, от­ру­би­ли ру­ки и но­ги и от­сек­ли го­ло­ву ме­чом. Мо­ло­дой во­ин свя­той Орест ис­по­ве­дал се­бя хри­сти­а­ни­ном и за это пред­стал пе­ред су­дом. Он был при­го­во­рен к со­жже­нию на рас­ка­лен­ном же­лез­ном ло­же, ку­да взо­шел, укреп­ля­е­мый мо­лит­вой свя­то­го Ев­стра­тия. Пред­смерт­ная мо­лит­ва свя­то­го Ев­стра­тия («Ве­ли­чая, ве­ли­чаю Тя, Гос­по­ди. ») чи­та­ет­ся на суб­бот­ней по­лу­нощ­ни­це. Му­че­ник Ев­стра­тий скон­чал­ся 13 де­каб­ря.

Орест Севастийский

Свя­тые му­че­ни­ки Ев­стра­тий, Авк­сен­тий, Ев­ге­ний, Мар­да­рий и Орест по­стра­да­ли за Хри­ста при им­пе­ра­то­ре Дио­кли­ти­ане (284–305) в Се­ва­стии, в Ар­ме­нии. В чис­ле пер­вых хри­сти­ан, при­няв­ших то­гда му­че­ния, был пре­сви­тер Ара­вий­ской церк­ви му­че­ник Авк­сен­тий, за­клю­чен­ный в тем­ни­цу. Ви­дя непо­ко­ле­би­мость хри­сти­ан, гра­до­пра­ви­тель Са­та­ли­о­на, бла­го­род­ный во­е­на­чаль­ник свя­той Ев­стра­тий, быв­ший тай­ным хри­сти­а­ни­ном, ре­шил­ся на от­кры­тое ис­по­ве­да­ние ве­ры, за что был под­верг­нут пыт­кам: его из­би­ва­ли, на­де­ва­ли на но­ги же­лез­ные са­по­ги, жгли ог­нем. По­сле этих же­сто­ких му­че­ний его со­жгли, а му­че­ни­ка Авк­сен­тия обез­гла­ви­ли. Уви­дев их му­че­ни­че­скую смерть, свя­той Мар­да­рий, ко­то­рый был из про­сто­го на­ро­да, так­же ис­по­ве­дал свою ве­ру и был по­ве­шен вниз го­ло­вой. Пе­ред кон­чи­ной он про­из­нес мо­лит­ву: «Вла­ды­ко Гос­по­ди Бо­же, От­че Все­дер­жи­те­лю. », ко­то­рая чи­та­ет­ся в кон­це 3-го ча­са и на по­лу­нощ­ни­це. Му­че­ни­ку Ев­ге­нию вы­рва­ли язык, от­ру­би­ли ру­ки и но­ги и от­сек­ли го­ло­ву ме­чом. Мо­ло­дой во­ин свя­той Орест ис­по­ве­дал се­бя хри­сти­а­ни­ном и за это пред­стал пе­ред су­дом. Он был при­го­во­рен к со­жже­нию на рас­ка­лен­ном же­лез­ном ло­же, ку­да взо­шел, укреп­ля­е­мый мо­лит­вой свя­то­го Ев­стра­тия. Пред­смерт­ная мо­лит­ва свя­то­го Ев­стра­тия («Ве­ли­чая, ве­ли­чаю Тя, Гос­по­ди. ») чи­та­ет­ся на суб­бот­ней по­лу­нощ­ни­це. Му­че­ник Ев­стра­тий скон­чал­ся 13 де­каб­ря.

Рекомендуем

С помощью кнопки выберите банковскую карту или Яндекс.Деньги.

©2004-2017 — При использовании материалов ссылка обязательна.

Оценка 4.2 проголосовавших: 216
ПОДЕЛИТЬСЯ

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here